15 Nisan 2014 Salı

Smythe-Smith Quartet #1: Cennet Gibi - Julia Quinn


Kitap Adı: Cennet Gibi
Kitabın Orijinal Adı: Just Like Heaven
Yazar Adı: Julia Quinn
Seri Adı: Smythe-Smith Quartet
Seri Sıralaması: 1/4
Türü: Historical romance, Aşk
Yayınevi: Epsilon Yayınevi
Sayfa Sayısı: 367
Çıkış Tarihi: 2014
Puanım: 5/5


Arka Kapak Yazısı: Bazen yalnızca arkadaş olmak yetmez, âşık da olursun.

Honoria Smythe-Smith:
A) Berbat keman çalıyor
B) Çocukken ona takılan Böcek isminden dolayı hâlâ kırgın
C) Ağabeyinin en iyi arkadaşına KESİNLİKLE âşık değil
D) Hepsi

Marcus Holroyd:
A) Chatteris Kontu
B) Üzücü şekilde ayağını burkmaya eğilimli
C) En iyi arkadaşının kız kardeşine KESİNLİKLE âşık değil
D) Hepsi

İkisi beraber:
A) Bolca çikolatalı pasta yiyorlar
B) Korkunç bir hastalığı ve dünyanın en kötü müzik gösterisini atlatıyorlar
C) Çaresizce birbirlerine âşık oluyorlar
D) Hepsi

Bu bir JULIA QUINN kitabı, bu yüzden cevapları biliyorsunuz değil mi?

Yorumum: Harika bir Julia Quinn romanıydı. Türkçeye çevrilen son iki romanı (Biz Evleniyoruz, Kayıo Dük) pek beğenmemiştim. Ama bu kitaba bayıldım!

Yazarımızın Bridgerton serisindeki bazı karakterleri bu kitabında ağırlaması hoş bir sürpriz olmuş. Hatta iki serinin zaman aralığını karşılaştırdığımda bu kitap Bridgerton serisinin üçüncü kitabından sonra geldiğini görürüz. Çünkü Colin Bridgerton henüz evlenmemiş ve o da ne zevcesi olacak leydiyle bir yerlerde konuşurken mi görülmüş? İşte bu kısmı okurken Colin’in hikayesini hatırlamak yüzümde kocaman bir gülümsemeye neden oldu. ^^




Bridgerton serisini okuyanlar meşhur Smythe-Smith resitallerini bilirler. Aileye mensup henüz evlenmemiş genç leydiler sosyetenin seçkin davetlileri önünde enstrüman çalmaya çalışmaktadırlar. Ama sadece çalışmaktadırlar. Kabiliyetleri olmadığı için tüm davetlilere müzik zevki değil işkencesi yaşatmaktadırlar. Cennet Gibi, Smythe-Smith ailesinin anlatıldığı serinin ilk kitabıdır. Aile hakkında bilinmeyenler ve en önemlisi bu berbat resitalleri neden devam ettirdiklerinin cevaplarını bu kitapta bulabilirsiniz. 

Julia Quinn’in bu tarz kitaplarını seviyorum. Bir serideki yan karakter, diğer seride ana karakter olabilmektedir ya da tam tersi. Yüz yaşındaki! huysuz ihtiyarımız Leydi Danbury kitabın bir köşesinden çıkıp da uslu durur mu? Bastonu, sivri dili ve kıvrak zekasıyla Cennet Gibi’de boy göstermektedir.

Daniel ve Marcus birbirlerinin çocukluk arkadaşıdır. Daniel bir skandala karışıp, ülkeyi terk etmek zorunda kalınca evlenmemiş tek kız kardeşini Marcus’a emanet etmiştir. Genç kont, Leydi Honoria’nın yanlış bir evlilik yapmaması için elinden geleni yapacaktır. 

“Honoria’yı uzaktan izlemiş ve bir-iki talibini korkutarak kaçırmıştı.
Ya da üç.
Daniel’a söz vermişti.
Ve Marcus sözünden asla dönmezdi.”

İşte burası biraz karışık :). Sözünden dönmemek mi yoksa Honoria’yı başka bir erkekle görmeye tahammül edememek mi? 

“Sen orada değil miydin?
Sarah’a bakmıyordum. Ben sana bakıyordum. Ben sadece sana bakıyordum.”

Kitabın kapağına da ayrı bayıldım. Orijinal kapak ve –SPOLİER OLABİLİR- mmmm kapağında bir hikayesi var kitapta! ^^ - SPOLİER SONU

Seri Bilgisi
1.      Cennet Gibi (Just Like Heaven) – Honoria ve Marcus
2.      Beni Öptüğün Gece (A Night Like This – Daniel Smythe-Smith ve Anne Wynter
3.      Dudaklarımda Şarkısın (The Sum of All Kisses – Sarah Pleinsworth ve Hugh Prentice
4.      İris ve Richard’ın hikayesi

Karakterleri görünce ikinci kitabı daha bir merak ettim. 

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...