13 Ekim 2014 Pazartesi

Güneyli Vampirler, Sookie Stackhouse #1: Gündüz Ölüsü - Charlaine Harris



Kitap Adı: Gündüz Ölüsü
Kitabın Orijinal Adı: Dead Until Dark
Yazar Adı: Charlaine Harris
Seri Adı: Güneyli Vampirler, Sookie Stackhouse
Seri Sıralaması: 1/13
Türü: Fantastik, Macera
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 436
Basım Tarihi: 20
Puanım: 4,5/5


Arka Kapak Yazısı: Belki de sevgilinizin bir vampir olması o kadar da şahane bir şey değildir...

"Komik, hızlı tempolu, eğlenceli ve müthiş merak uyandıran bir vampir ve aşk romanı; elinizden bırakamayacaksınız, sakın kaçırmayın."
-Susan Sizemore -

Sookie Stackhouse, Louisina'nın ufak bir kasabasında, kendi halinde bir bar garsonu. Sessiz, sakin, etliye sütlüye karışmaz ve öyle çok sık dışarı çıkmaz. Güzel olmadığından değil. Güzel bir kız. Sadece, Sookie bir çeşit 'beceriksizliğe' sahip. İnsanların zihnini okuyabiliyor. Bu yüzden de erkekler tarafından pek tercih edilmiyor, diyelim.

Bir gün Bill ile tanışıyor, uzun boylu, yakışıklı, esmer -üstelik Sookie adamın aklından geçen tek kelimeyi bile duymuyor. Bill, Sookie'nin hayatı boyunca beklediği erkek...

Fakat Bill'in de kendine has bir 'beceriksizliği' var. O bir vampir, hem de kötü şöhretlisinden. Ciddi anlamda tüyleri diken diken eden bir grupla takılıyor ve hepsi de -ne sürprizdir ki- potansiyel katil. Üstüne üstlük, Sookie'nin iş arkadaşlarından biri öldürülünce, Sookie sıranın kendisinde olduğunu düşünmeye başlıyor.

"Charlaine Harris temiz ve okuru ikna ederek yazıyor."
-The New York Times Kitap Eki-

"Nadir rastlanan yeteneklere sahip bir yazar."
-Publishers Weekly-

Yorumum: DİKKAT!! True Blood dizisini izlemiyorum, bu bakımdan yorumum sadece kitap üzerinden olacaktır.

Gündüz Ölüsü kitabını okumuş, beğenmiş ama ne kitaba yorum yazabilmiştim ne de seriye devam edebilmiştim. İkinci kitap Şehir Ölüsü’ne başlamadan önce ilk romanı bir kez daha okumak istedim. 



Vampirlerin var olduğunun bilindiği bir dünyadayız. Öyle ki vampirlerimiz bir bara gidip kendine kan isteyebilmektedirler. Sookie Stackhouse insanların düşüncelerini duyabilen bir garsondur. Yıllardır kendi vampirinin gelmesini beklemektedir. Ve işte o büyük gün gelmiştir!

“Size ne getirebilirim?” diye sordum. Kelimelerle ifade edilemeyecek kadar mutluydum.
Kaşlarını kaldırdı. “Şişe içinde yapay kan var mı acaba?”
“Hayır, maalesef! Sam sipariş verdi, önümüzdeki hafta içinde gelir.”
“O zaman kırmızı şarap alayım lütfen,” dedi.

İşte bu noktada Vampir Bill karşımıza çıkmaktadır. Bill hakkında direkt düşüncelerimi yazayım. Bill’i hiç sevmedim -_- Korkak, sinmiş bir tip! Vampir dediğin böyle mi olur yahu? Tam tersi olarak Eric’i ise çok sevdim. Hatta Bill kazıklansın, ölsün.  Sookie de Eric ile mutlu mesut yaşasın diye düşünmekteyim. Ahhh fangirl’lük başa bela. 

Şehirde vampirlerle görüşen kadınlar öldürülmektedir. İpuçları ise katilin ya Bill ya da Sookie’nin erkek kardeşi Jason’ı göstermektedir. İnsanların dünyasında bu olurken bir de vampir dünyasında farklı olaylar olmaktadır. 

“Ben bir telepatım. İnsanların düşüncelerini duyabiliyorum.”
“Benimkini bile mi?” Sesinde sadece merak vardı.
“Hayır. Bu yüzden senden bu kadar hoşlanıyorum zaten,” dedim. “Seni hiç duymuyorum. Bunun ne kadar huzurlu bir şey olduğunu tahmin bile edemezsin. Bir ömür boyu süren vıdı vıdıdan sonra bir şey duyamamak.”

Sookie bir tek Bill’in düşüncelerini duyamamaktadır. Bu onun için harika bir histir.

Seri Bilgisi
1.      Gündüz Ölüsü - Dead Until Dark
2.      Şehir Ölüsü – Living Dead in Dallas
3.      Kulüp Ölüsü – Club Dead
4.      Cadı Ölüsü – Dead to the World
5.      Ölüler Ölüsü – Dead as a Doornail
6.      Yılın Ölüsü – Definitely Dead
7.      Hepimizin Ölüsü – All Together Dead
8.      Kötünün Ölüsü – From Dead to Worse
9.      Peri Ölüsü – Dead and Gone
10. Aile Ölüsü – Dead in the Family
11. Patron Ölüsü – Dead Reckoning
12. Tuzak Ölüsü - Deadlocked
13. Sonsuzluk Ölüsü - Dead Ever After

Küçük bir dipnot: Ben bu kitabın kırmızılı kapaklı olanına hastayım :/ Ama yayınevi yeni baskıda kapak değişikliğine gittiği için benim kitabım yeşil kapaklı -_-

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

8 yorum:

  1. okumaya değer bir kitap gibi görünüyor. Bu arada teşekkürler paylaşımlarınız çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Benim severek okuduğum bir seri.

      Sil
  2. Sokie stockhousenin 12 serisini okudum.13 serisinin cevirisi oldumu ?piyasaya ciktimi yada cikacakmi beni bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13. kitap henüz çıkmadı. Ne zaman çıkacağını maalesef bilmiyorum.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'a göre 13,5 kitap ama yazar devam eder mi bir fikrim yok.

      https://www.goodreads.com/series/42636-sookie-stackhouse

      Sil
  4. seriye yeni kitap eklendi mi ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...