7 Mart 2014 Cuma

Travma Sonrası Aşk Çarpması - Anne Eliot



Kitap Adı: Travma Sonrası Aşk Çarpması
Kitabın Orijinal Adı: Almost
Yazar Adı: Anne Eliot
Türü: Genç-Yetişkin, Dram, Günümüz Aşk
Yayınevi: Pena Yayınları
Sayfa Sayısı: 424
Çıkış Tarihi: 2013
Puanım: 3/5


Arka Kapak Yazısı: Jess Jordanın hayatı yaşadığı bir travmayla altüst olur. Hiç arkadaşı yoktur. Hayatının önemli bir kesitini hatırlayamaz. Geceleri gözlerini her kapadığında hep aynı kâbus onu çığlıklarla uyandırır. Bu yüzden gündüzleri uyumaya çalışır ancak bu şekilde normal hayatını devam ettiremez. Bu durum onu çok yorar. Ancak Jess artık eski hayatına dönmek istiyordur ve bunun için bir plan yapar: Okuldan arkadaşı Gray Porter onun sahte sevgilisi olacaktır. Ama kusursuz olduğunu düşündüğü planı onun karşısına beklenmedik sürprizler çıkarır ve hayatının altüst olduğu o anı hatırlatır...



Yorumum: Travma Sonrası Aşk Çarpması beni birçok bakımdan şaşırtan bir kitap oldu. Öncelikle isim ve kapak kısmına değinmek istiyorum. Benim maalesef ki hala kıramadığım kapak ön yargım var. Bu kitabı ilk gördüğümde hafızasını kaybeden bir karakter, onu seven bir başka karakter ve aşırı bir dram beklemiştim. Hatta arka kapağını okumamıştım bile. Daha sonra inceleme için okuyayım dedim ve konuyu çok sevdim. Sahte sevgililik, nişanlılık, evlilik gibi konular blog ikizim ve benim çok ilgimi çeker. Sonrasında ise ben kitabı üniversitede geçecek diye beklerken okuduğumda lisede geçtiğini gördüm. Bu da beni şaşırttı. Beklenti ve tahminlerimin uymadığı bir kitap oldu benim için.

Jess, on dört yaşında tam tecavüze uğrayacakken Gray onun hayatını kurtarmıştır. Bir travma yaşayan Jess hiç bir şey hatırlamamaktır. Ne Gray’i ne de olanları. Ailesine ben iyiyim dese de aslında içten içe hiç de iyi değildir. Üniversiteyi dışarıda okuyabilmek ve ailesine iyi olduğunu kanıtlamak için kendisine sahte bir sevgili bulur. Bu sevgili seneler önce Jess’in hayatını kurtaran ve ailesi tarafından yasaklanan Gray’dir. Gray bir yandan Jess ile yakın olmak bir yandan da onun ailesine verdiği sözü tutmak istemektedir. 



Ben kitabın üniversite geçeceğini düşündüğüm için bambaşka bir aşk hikayesi beklemekteydim. Lisede geçen bir kitap olduğu için beklediğim aşkı bulamadım, sanki olaylar bana biraz havada kalmış gibi geldi. Ayrıca gereğinden fazla uzatmalar, konuşmalar vardı. Kitap 414 sayfa ama daha kısa olabilirdi. Eğer daha kısa olsaydı belki de olaylar böyle havada kalmayacaktı. 

Benim için çevirisinin düzgün, konunun güzel, kapağının tam konuyu yansıttığı ama bana hitap etmeyen bir kitaptı. 

İncelememiz için kitabı bize gönderen Pena Yayınları'na teşekkür ederiz. Arkadaşlarımın Kütüphanemden Kitap Manzaraları ve Pudra Tozu'nun yorumları için isme tıklamanız yeterli. 

Herkese bol kitaplı günler!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...