5 Mayıs 2013 Pazar

Melez Sözleşmeleri Serisi: Melez - Jennifer L. Armentrout



Kitap Adı: Melez
Kitabın Orijinal Adı: Half Blood
Yazar Adı: Jennifer L. Armentrout
Seri Adı: Melez Sözleşmeleri
Seri Sıralaması: 1/5
Türü: Fantastik
Yayınevi: DEX Kitap
Sayfa Sayısı: 331
Çıkış Tarihi: 2011
Puanım: 4,5/5






Arka Kapak Yazısı: Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alexin bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun: Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aidena çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aidenın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.


Yorumum: Okumakta çok kararsız kaldığım ve sonradan da buna pişman olduğum bir seri! Vampir Akademisine çok benzediğine dair yorumlar görmüş ve okumaktan vazgeçmiştim ama sonradan okuma kısmı ağır bastı :)

Aiden ve Alex ikilisini, VA’daki Dimitri ve Roza (Dimka’nın kızımıza böyle seslenmesini seviyorum!) ikilisine çok benzettim. Eğitimleri, Aiden’ın Alex’i hem koruma hem de ondan uzak kalma durumları, atışmaları benzerdi. 

Melez Sözleşmeleri serisine, gazetedeki köşemde yer verdim. Seriye genel bir bakış için tık tık!!

Kitabın arka kapağında konu ile ilgili açıklanması gereken her şey yazıldığı için bu kısma değinmeyeceğim. Kitabı çok beğendiğim için yazıma bol bol alıntılar ekliyorum.

Aiden’ın kardeşi ve Alex arasındaki bir konuşma:
“Ağabeyinin şu anda benden pek hoşlandığını sanmıyorum.”
“Ben öyle demezdim. Ağabeyimin şu anda sana çok düşkün olduğuna kalıbımı basarım.”
…………………………………………………
“Seni tekrar elinde içki ile yakalamak istemiyorum.”
“Vay canına, işte yine şimdi baba gibi konuşmaya başladın. Yirmi yaşında gibi konuşmaya başlamalısın.”
…………………………………………………
“Seni eğitmeyi teklif ettiğim için mi böyle düşünüyorsun?”
“Hayır. Seni hatırladığım için böyle düşünüyorum.”
(…) “Alex?”
“Evet?”
“Seni hatırlıyorum.”
“Ne?”
“Ben de seni hatırlıyorum.”
…………………………………………………
“Ne okuyorsun?”
“Çalışırken konuşabiliyorsan, yeteri kadar sıkı çalışmıyorsun demektir.”
“O kadar kalın bir kitabı kim eğlence olsun diye okur ki?”
“Kim kendi sesini duymak için konuşur ki?”
…………………………………………………

Arkadaşlar, arkadaşlarının aptallık yapmasını izin vermezlerdi.
…………………………………………………

Ahh bir de Seth var. Kendisi süper güçlü Apolyonumuz! Alex ile aralarında bir şeyler var ama ne olduğunu yazmayacağım.

Seth ile Alex’in atışmaları da çok eğlenceliydi.

“Şurada kötü, küçük bir yaran var.”
“Kişisel alanıma giriyorsun, ahbap.”
“Ne olmuş? Ne yapacaksın yani? Bana patates püreni mi fırlatacaksın? Korkudan ölüyorum.”
…………………………………………………
“Kaderinde onunla birlikte olmak yazılı. Ona aitsin.”
“Yo. Hayır. Hayır.”
Seth, “O kadar tiksinmiş gibi yapmana gerek yok.”
…………………………………………………
"Bir daha bu kadar salakça bir şey söylersen seni uykunda boğarım."
Altın kaşları kalktı. "Küçük Alex, birlikte yatmamızı mı teklif ediyorsun?" 
O sonuca nasıl vardığına hayret etmiştim. Havluyu indirdim. "Ne? Hayır!" 
"Yatakta yanımda yatmadıkça beni nasıl boğabilirsin ki?" Pis pis güldü. "Bir düşün bakalım." 
Seri Sıralaması:
1.      Melez
4.      İksir+ Apollyon
Kitabı çok beğendiğim için seriye devam edeceğim.
Herkese bol kitaplı günler!!

32 yorum:

  1. Teşekkür ederim çok yardımcı oldun... okumak ile okumamak arasında kaldım ama jennifer in kitaplarının güzel ve sürükleyici olduğunu hatırladım.... şimdide sayende hemen yarın sipariş ettiricem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence harika bir seri :) okumaya karar vediğine sevindim :))

      Sil
  2. çok ilginç bir şekilde okuduğum iki kitap serisinde de seth isminde bir karakter var :D

    YanıtlaSil
  3. şuan itibariyle jennıfer armentroutun obsidiyen serisini takp ediyordum orijini bekliyordum bu seriye başlamakta kararsızdım ama evet galiba başlıycam sonda yazdığın alıntı var ya kitaba aşık olmamı sağladı,, sağolll :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu seri lux dan daha güzel :))) Başlarda Vampir Akademisi serisine benzesede sonradan kendi yolunu bulup özgünleşiyor :)))

      Birşey değil, keyifli okumalar :))))

      Sil
    2. Müthiş bir kitap ama daha Lux kadar değil bence ya. Lux'ın ayrı bir havası var. Sadece Lux çok fazla duygu yüklü. Bence tek sorun o. Onun haricinde Jennifer'ın dier kitapları gibi o da muhteşem. (Bence :))) )

      Sil
    3. :))) Yazarın tarzını seviyorum ama favorimm melez :))) Tabiki Lux'un yeri de ayrı :))) Daemon ve Kat sevdiğim ikili ^^

      Sil
    4. Arkadaslar ben seriyi gecen ay bitirdim kesinlikle okunmali 100% tavsiye ediyorum.Isler yavas baslasa bile sonradan baya karisiyor.Spoiler vermiycem ama son kitap aglatti cidden cok guzel bir seri

      Sil
  4. Bu seriye derginin verdiği ön okumayla başladım çok hoşuma gitti daha önce fantastik bilim kurgu tarzı kitap okumamıştım bu okuduğum ilk kitap şuan 1.kitabı elimde kısmetse diğer serilerini de alıcam <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben fantastik kitapları çok severim :)) Şimdiye kadar birçok fantastik kitap ve seri okudum ki içlerinden en sevdiğim serilerden biridir melez sözleşmeleri... Serinin devamı çok daha güzel :)) Keyifli okumalar :)))

      Sil
  5. gerçekten harika bi seri kitabı nasıl bitirdiğimi anlamadım bile

    YanıtlaSil
  6. Çok kararsızım bu kitabı okumak da bi diyorum okuyayım bi diyorum kalsın çok değişik yorumlar var her yerde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seriye bir şans verin derim. Benim en sevdiğim serilerden biridir. Özellikle de Safkan ile birlikte seri bambaşka bir yerlere gidiyor.

      Sil
  7. arkadaşım önerdi ben de okuyacağım . fantastik kitaplar tam da beni anlatıyor :))

    YanıtlaSil
  8. Bugun bnde kitabi aldriyorum
    Gece baslicm.Hep aklimdaydi zaten.Jenniferin kitabi olmasi bni tetkliyor.Umarm sizin bgendiginz gbi bnde begenirim.Tesekkrler yorumun icin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar :) Umarım beğenirsiniz :) Okuduktan sonra düşüncelerinizi paylaşır mısınız? :)))

      Sil
  9. bu seri çok güzel ama lux serisinin yeri ayrı :))
    DAEMON <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iki seriyi de çok seviyorum ama melezi daha çok :)

      Sil
  10. Lux serisini daha çok seviyorum :p daemonnnnnnn ♡ ♡ ♡

    YanıtlaSil
  11. merhaba lux serisini okudum güzeldi.. fakat yazarın tüm kitaplarını bulmaya calışıyorum bikaç tanesini bulabildim gamble kardeşleri okumak istiyorum ülkede varmı yayınlandımı bilemiyorum yardımcı olursanız cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Gamble Kardeşler serisi ülkemizde yayınlanmadı, umarım yayınlanır :)

      Sil
  12. Harika bir kitap. Tamamen bitirdim ama ilk kitabini ayrica 2 kez daha okudum o kadar guzel. Aiden a zaten aşığım. Ayrica kitaplardaki saf kız karakterlerinin aksine Alex in inatçı ve bencil tavirlari çok hoşuma gitti. Herkese oneririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu seriye bayılıyorum *_* Tekrar tekrar okumak istiyorum. Team Seth'im :)

      Sil
  13. Son kitabin son 10 sayfasini 5 gundd bittirdim okadar ki bitmesini hic istemiyordum :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bitirince kendimi boşluğa düşmüş gibi hissetmiştim :(

      Sil
  14. Melez Sözleşmeleri serisi, senin gibi benim de okumaktan vazgeçtiğim bir seri. Hala kimi zaman rastlayıp elim böyle almaya gidiyor ama sonra "yok ya" diye vazgeçiyorum. Yorumlara baktım genel olark böyleyiz. Bu seriye karşı kim bizi böyle yaptı herkes çekinik çok garip :D
    Alıntılarını ve yorumunu okuyunca şans vermeye karar verdim okuyacağım bu seriyi tamamdır. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VA ile benzer olduğu için çok kararsız kalmıştım ama sonradan serinin bağımlısı oldum :) Şimdiden keyifli okumalar :)

      Sil
  15. bunu ilk defa okyacağim biraz garip geldi bana konusu meraktan bakacağim ama asi melekler serisini okumayanlar için tavsiye ederim yazar çok tatlı bir bayan Danielle Trussoni tavsiye ederim ciddetle

    YanıtlaSil
  16. Blogunuzu uzun süredir takip ediyorum ama hiç yorum yapmamıştım ta ki merak beni ele geçirene kadar. Şimdi beni garipseyebilirsiniz ama spo seven hatta sposuz duramayan biri olaraktan bir sorum olcak cevaplarsanız çok sevinirim.

    Bu alex kimi seçiyor allah aşkına soruma bi müddet daha yanıt bulamazsam 5. Kitabın sonunu okuyup geri 1 in kaldığım yernden devam etmeyi düşünüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Şimdi sonunu buraya yazarsam okumayan arkadaşlara haksızlık olur. kitaptutkusu@gmail.com a mail atarsan sorunun cevabını oraya yazar sana geri dönerim. :)

      Sil
  17. Hey! Kitabin ilk serisi artik yayinlanmadigi icin alamiyorum biri konusunu anlatabilirmi?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...