27 Şubat 2021 Cumartesi

Alice in Borderland J - Drama Dizi Yorumu


Blogları Canlandırma Projesi (BCP) Şubat ayı yazımla sizlerleyim. Bu ayın teması Uzak Doğu idi. Ben de temaya uygun bir Japon dizisi izledim.


Alice in Borderland ya da diğer bir ismi ile Imawa no Kuni no Alice 2020 yapımı Netflix dizilerinden biri. Dizi aslında, yazarı Haro Aso olan bir mangadan uyarlama. Daha doğrusu önce manga, sonra anime ve en son da dizi olarak bizlerle buluşuyor. Bu tarz uyarlamalarda sıralamayı (manga, anime, dizi/film) takip etmeyi severim ancak Alice in Borderland hakkında böyle bir bilgim yoktu.



Arisu ve arkadaşları Karube ve Chota, birlikte dışarı çıkarlar. Bir anda bir şey olur ve kendilerini aynı yerde fakat farklı bir evrende bulurlar. Burada farklı evrenden kastım görüntünün aynı olduğu fakat bir oyunun içinde olmalarıdır. Oyunlar hem birbirinden çok farklı hem de zordur. Ölüm ise her oyunda, oyuncuları beklemektedir. Dizideki oyunlar hakkında yorum yapmayacağım ama favorim Kupa oyunları. Psikolojik baskılar ve sonuçlarını izlemeyi, diğer oyun türlerine göre daha fazla sevdim.


Genel olarak baktığımda klasik konulu bir Japon dizisi. Kaushun Takami’nin Ölüm Oyunu (Battle Royale) ile aynı temaya sahip ve tabii ki Açlık Oyunları ile de. Nedense bu tarz kitap/dizi/film/manga/animeleri severim. Bu nedenle sahneleri izlerken bir sorun yaşamadım :p


Çok fazla Japon dizi ya da filmi izlemediğim için oyuncuları tanımıyorum ancak başrol oyuncularından Arisu rolünü oynayan Kento Yamazaki’yi beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Kdramalardan kendimi alırsam Japon dünyasına hızlı bir giriş yapabilirim aslında :p

Alice in Borderland’in ilk sezonu 8 bölüm ve ikinci sezonu merakla bekliyorum. İkinci sezon çıkana kadar mangasını okuyabilir, animesini de izleyebilirim. Açlık Oyunları başta olmak üzere, bu tarz konuları sevdiğim için diziyi çok sevdim. Puanım 5 ve tavsiyemdir.

 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı ve dizi/filmli günler.

43 yorum:

  1. Japon sineması bu konuları çokça kullanıyorlar ama genelde güzel de oluyor. Başarılı buluyorum ben. Yorum da çok güzel, izleyebilirim. Emeğine sağlık, teşekkürler ikis :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde sevdiğim konulardan ve dizi olarak da başarılı buldum :) Tavsiyemdir ikis ^^

      Sil
  2. Dizinin ismi tanıdık geliyor ama konusunu bilmiyordum. J Drama olarak en son Miss Sherlock u izledim. Fena değildi ama işlenen suçların neredeyse hepsinin bir mantık çerçevesinde gerçekleşmesi hoşuma gitmedi. Biraz daha orijinal olabilirdi düşman . Kalemine sağlık . Ekliyorum listeye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Okurix :) Daha çok J Drama izlemek istiyorum ama K Dramalar çekiyor beni :)

      Sil
  3. Vaaayyyy konu çok iyi bir de Açlık Oyunları diyorsun ama izlenmelik dizi yanii! Şimdiki izlediğim diziye senin yorumun sayesinde başladım biliyorsun baya sevdim. Eminim bunu da sevecegim ama Japonca! 🤦🏻‍♀️ Yorumun çok güzeeellk, emeğine sağlık Ablamm! Bu güzel yorumları sıklıkla bekliyoruuuzzzz! 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence boş bir zamanında bir dene derim. Hem 8 bölüm, hem dakika olarak kısa hem de sürükleyici :) Still 17 ^^ çok kap :) İzledikçe devam edeceğim canım ^^

      Sil
    2. Sen böyle söylediysen şans vermeliyim, biliyorsun güveniyorum yorumlarına. ^^

      Sil
  4. Bu diziye bakayım ben :) anladığım kadarıyla ikinci sezonu olacak onu bekleyip ikisini bir arada izleyeyim :)

    YanıtlaSil
  5. Uzun zamandır izlemeyi erteledigim bir dizi ama mutlaka izleyecegim. 2.sezon olacağını bilmiyordum yeni sezon gelmeden izlesem iyi olacak gibi ☺️ Ayrıca çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) 2.sezona kadar animeleri izlemeyi düşünüyorum :)

      Sil
  6. merak ettiğim bir dizi. başkasının yorumunda ilgimi çekmişti hala bakamadım ama listemde. konusu da bana uygun izlersem severim bence :) güzel bir yorum olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusunu ilginizi çektiyse seversiniz diye düşünüyorum:) Şimdiden iyi seyirler ^^

      Sil
  7. Genelde J-Drama izlemeyen birinin yorumunu okumak güzeldi. Genelde insanlar Japoncanin fonetiğine takılıyorlar oysa ki ben bayılıyorum. Ölüm oyunlu değil ama konusu gereği çok ölümlü(!) bi dizisi var Kento Yamazaki'nin. Eğer onu burada tanıdıysan o performansını da görmen gerek: Kiss That Kills👌 ordaki şero hallerine bayılıyorum. Filmlerinin çoğunda bad boy. Bi keresinde iyi bir kento nasil olur deyip Orange filmini izlemiştim ve o haliyle de büyüledi beni :') ben de bunu yorumladim blogumda ve orada belirttiğim gibib bu dizide favorim chishiya😁💃 gelecek sezonu dört gözle bekliyorummm. Emeğine sağlık👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. K-Dramalardan fırsat bulamıyorum ama Japon dünyasına da biraz ağırlık vermek istiyorum. Kiss That Kills dizisine de bakacağım çünkü oyunculuğunu beğendiğim bir aktör oldu doğrusu. Ben de merakla 2. sezonu bekliyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Şimdiden keyifli seyirler, bir şansı hak eden dizilerden :)

    YanıtlaSil
  9. Ben hiç Kore dizisi izlemeyenlerdenim. Bir ara bloğumda tavsiye istemiştim ve çok güzel tavsiyeler gelmişti ama bir türlü sıra gelmedi. Belki bu sene siftah yaparım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir denemenizi tavsiye edenlerdenim :)

      Sil
  10. Sürekli tavsiyelere düşüyor ve Battle Royal kokusu alıyorum filmden diyordum ki onaylandı bu filmi. Bu tarz filmleri sonuna kadar odaklanarak, 0 kayıpla izlemeyi seviyorum. Çığlıkların arasına fısıltıyı, kanlı sahnelerin arkasına masumiyeti çok iyi serpiştiriyor Japonlar. Kaçırmamak lazım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Battle Royal konusunda doğru düşünüyormuşsunuz :) Kesinlikle izlemek lazım, teşekkür ederim ^^

      Sil
  11. Ben Ölüm Oyunu'nu izlemedim ama aklıma çok eskiden kalma yine teması oyun olan bir uzak doğu filmini getirdi. Açlık Oyunları'nı seven biri olarak netflix listeme eklenmiştir. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listenize eklemenize sevindim, şimdiden keyifli seyirler ^^

      Sil
  12. Japon dizilerinin daha sık yayınlanmaya ve çevrilmeye başlanması kendi adıma çok mutluluk verici^^ Mutlaka izlemek istediğim dizilerden birisini yorumlamışsınız, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Japon dizileri ilgimi çekmeye başladı, daha sık izlemeyi düşünüyorum. Teşekkür ederim ^^

      Sil
  13. ben de bu tarz konuları severim anime manga da bayılırım zaten o yüzden izlerim bunu güzel tavsiye olmuuş :)

    YanıtlaSil
  14. Yazınızı okurken hiç Japon dizisi izlemediğimi fark ettim. Bu dizi ilgi çekici görünüyor, başlangıç için deneyebilirim. Yorumunuz için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de başlangıç diziniz olabilir :) Şimdiden keyifli seyirler ^^

      Sil
  15. Manga, anime, dizi/film sıralamasını yapan tek ben olamazdım :D Artık öyle yapmaya pek vakit ayırmıyorum ama o sıralamayı hâlâ seviyorum :) Açlık Oyunları'nı da severim, konusunu benim için ilginçleştirdi bu benzetme ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tane daha benden :) Bir de seri kitapları birbirinden bağımsız da olsa çıkış sırasına göre okumayı severim ^^

      Sil
  16. Bir süredir karşıma çıkıyordu, sen de beğenmişsin bakılır o zamann

    YanıtlaSil
  17. hımms bunu not aldım, şimdiden sevdim yaa, manga anime çok severims zaten, tişkirs :)

    YanıtlaSil
  18. Listemde olan bir yapım hep olumlu yorumlara denk geliyorum, çok merak ettim, tez vakitte başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  19. Peki benim bu diziyi Kdrama diye biliyor olmam, dikkat etmemişsem demek. :P Konusunu sevdim ama diziden çok mangasına ya da animesine bakarım. Onlar dizilerden daha çok hoşuma gidiyor. Tabii okuyup, izleyemiyorum o ayrı. .D Ellerine, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de manga ve anime kısmını daha çok seviyorum. Bu dizininkine de bakacağım :)

      Sil
  20. Kore yapımı izlemeye alışkın olduğum için Japon ya da Çin izleyemiyorum ama bu diziyi çok gördüm bakacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bir deneyin derim, güzel bir dizi :)

      Sil
  21. Bu diziyi ara ara görüyordum ve izleme niyetim de vardı açıkçası. Fakat Aclik Oyunlari ve Ölüm Oyunu'na benzer bir konusu olduğunu bilmiyordum. Ikisine de bayılırım!! Bugün başlayabilirim bile diziye cok heyecanlandim haha ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğunluktan bakamamıştım bloga, yorumu da yeni görmüş oldum :( İzleyebildiniz mi, merak ettim ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...