4 Şubat 2021 Perşembe

Resimli Adam - Ray Bradbury

Kitap Adı: Resimli Adam

Kitabın Orijinal Adı: The Illustrated Man

Yazar Adı: Ray Bradbury

Türü: Bilimkurg, Klasik

Yayınevi: İthaki Yayınları

Sayfa Sayısı: 264

Basım Tarihi: 2017

Puanım: 4/5

 


Arka Kapak Yazısı: Ray Bradbury sadece bilimkurgunun değil fantastik edebiyatın ve korkunun da yirminci yüzyıldaki ustalarından biri. Bilimkurgunun “iyi edebiyat” da olabileceğini kanıtlayan belki de ilk yazar. Tüm yeteneklerini sergilediği ve çerçeve öykü formatında yazdığı Resimli Adam modern bireyin psikolojisine ve teknolojik ilerlemenin karanlık yanına ışık tutan eşsiz bir öykü derlemesi.

Tüm vücudu, hareket eden dövmelerle kaplı Resimli Adam bu durumdan dolayı neredeyse kırk yıldır bir iş bulamamıştır hatta karnavallarda bile çalışamıyordur artık. Çünkü lanetli bedeninin üzerindeki dövmeler geleceği göstermektedir. Yanında belli bir süre geçiren kişinin kaderi Resimli Adam’ın bedeninde görünüverir.

Dövmeleri üzerinden hikayeler bir br ortaya dökülür. Bir çocuğun hayalleri kadar naif, bir bilim insanının gerçekleri kadar kuvvetli toplam on yedi öykü Resimli Adam’ın vücudunda hayat bulur. 

Yorumum: Uzun zamandır İthaki Yayınları’nın Bilimkurgu klasiklerini okumak istiyordum. Ray Bradbury’nin  Resimli Adam kitabı ile bu klasikler dizisine başlamış oldum. İçinde hikayelerinin ana temasının aynı olduğu on yedi tane öykü sizi bekliyor.

Kitabımız, gelecekten gelen bir kadının bir adamın vücuduna dövme yapması ile başlıyor. Bu dövmeler nedeniyle karakterimize Resimli Adam deniyor. Dövmeler, özellikle Resimli Adam’ın yanında bulunan kişinin geleceğini vücudunda gösterdiği için insanlarla iletişimi bozuluyor ve ne işi ne de yaşamı kalıyor kendisine.


Aslında kitabı okumadan önce öykü kitabı olduğunu bilmiyordum. Çünkü genellikle arka kapak yazısını okumam :p Benim için kitabın türünü bilmem ya da bir iki kelime ile ne anlatıldığını bilmem yeterli oluyor. Resimli Adam’da da bu böyleydi. Kitap hakkında bildiğim şeyler; dövmeler ile yakındaki kişinin geleceğinin görülmesi ve bilimkurgu klasiği olmasıydı.

Kitapta bulunan on sekiz hikayenin bazılarını sevdim, bazılarını ise hiç sevmedim. Okurken bazı hikayeler için keşke devamı olsa dedim, bazılarındaysa da yazarın hayal gücüne hayran kaldım.

Yazarın, Bilimkurgu Klasikleri serisi adı altında Mars Yıllıkları, Yakma Zevki ve Fahrenheit 451 kitapları da bulunuyor. Zamanla onları da okumak istiyorum.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı ve dizi/filmli günler!!


6 yorum:

  1. Bilimkurgu klasiklerinden Çocukluğun Sonu nu okumuştum. Asimov un bir kaç kitabını da... Ama 7-8 sene önceydi pek hatırlamıyorum. :) Bunun da konusu ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konusu ilginç, keşke tek bir konuya yönelik roman olsaymış :)

      Sil
  2. Ben de hiç okumam arka kapağı, iyi ki yazını okumuşum da hikaye derlemesi olduğunu öğrendim 😄

    YanıtlaSil
  3. hımms kaçırılmaz bir kitap değil o zamansaa yazarın başka kitaplarını okuyunca söle bizeeee :) fahrenheit dışında tabiii :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...