8 Temmuz 2015 Çarşamba

Alienated #2: İşgalci - Melissa Landers



Kitap Adı: İşgalci
Kitabın Orijinal Adı: Invaded
Yazar Adı: Melissa Landers
Seri Adı: Alienated
Seri Sıralaması: 2/3+ 1 novella
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Bilimkurgu
Yayınevi: Go Kitap
Sayfa Sayısı: 432
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 3,5/5


Arka Kapak Yazısı: Uzaylılar İnsanlarla İttifaka Hazırlanıyor. Bu kez de Dünyalı Cara Sweeney, L'eihrlilerin konuğu. L'eihrli erkek arkadaşı Aelyx'i, iki gezegen arasındaki ilişkileri yoluna koymak için, Dünya'ya gönderdikten sonra yabancı bir gezegende bir başına kalan Cara'nın etrafı onu istemeyen klonlarla çevrilmiştir. Hatta Aelyx'in evcil hayvanı bile ondan nefret eder. Yeni hayatına uyum sağlamak için her yolu deneyen Cara, çok geçmeden bu gezegende Aelyx ile mutlu olup olamayacağını sorgulamaya başlar.

Dünya'daki Aelyx'in durumu da Cara'nınkinden farklı değildir. Birbiri ardına düzenlenen suikastların hedefindeki Aelyx, Dünya-L'eihr ilişkilerini güçlendirmek için yoğun bir halkla ilişkiler kampanyası yürütmeye çalışır. Dünya hükümetlerinin vatandaşlarından gizlediği küresel su krizine çözüm getirecek teknoloji L'eihrlilerin elindedir ama bu teknolojiyi Dünyalılarla paylaşmaları ancak ittifak kurmalarıyla mümkündür. Ama her iki taraftan da yükselen itirazlar ve ittifakı baltalayacak şiddet eylemleriyle Cara'nın da Aelyx'in de işleri hiç de kolay değildir.

İki genç âşık, bir yandan gezegenlerinin geleceği için canla başla mücadele ederken bir yandan da birbirlerinden sayısız ışık yılı uzakta ayrılık acısına katlanmaya çalışır… ta ki dünyalarına yönelik bir tehdit onları yeniden birleştirene dek.

Yorumum: Cara ile Aelyx'in işleri hiç kolay değildir. Tam birbirlerine her şeyi itiraf etmişken Dünya meseleleri onları ayırmıştır. İttifak için Cara L'eihr gezegenine, Aelyx ise Dünya’da kalmak zorundadır.  Ancak yaşam ikisi için de düşündüklerinden daha zor olacaktır.



Cara’yı gezegenlerinde istemeyen kişi sayısı çok fazladır. Hatta başı zaman zaman derde de girecektir. Aelyx’i istemeyenler ise o kadar çoktur ki kendisi bile başına gelecekleri tahmin edememektedir. 

Sadece istenmemek sorun değildir. İttifakı bozmak isteyen insanlar da amaçlarını yerine getirmek için ellerinden geleni yapacaktır. 

Alienated Seri Sıralaması
1.      Yabancı (Alienated)
1,5. Until Midnight
2.      İşgalci (Invaded)
3. Savaşçı (United)
 
  Not: Kitap iki kitaplık bir seri olarak görünüyor hem yazarın sitesinde hem de Goodreads'da. 
Bence yazar seriye devam eder :p

İlk kitap ile bu kitabı karşılaştırdığımda, İşgalci’yi daha sıkıcı buldum. Aslında olaylar ve gidişata bakıldığında ikinci kitabın macera dolu olmasını beklerdim. Özellikle bana göre fazla uzatılmış konu ve yerler vardı. Kitabı sevdim mi, sevdim ama biraz daha iyi olmasını beklerdim. 
 
Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

4 yorum:

  1. Eline sağlık canım :-) güzel bir inceleme :-)

    YanıtlaSil
  2. Bende şuan bu kitabı okuyorum ilk kitabı çok kısa surede okumuştum ancak bu biraz daha uzun sürdü. Biraz daha sıkıcı çok güzel yorumlamissin. Ancak yazarın yazım tarzını beğendim. Favori kitaplar arasında☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyi düşünmüşüz :) Ben de ilk kitabı çok kısa bir sürede okudum ama bu kitap biraz elimde süründü.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...