29 Aralık 2014 Pazartesi

Evernight Akademisi #2: Yıldız Avcısı - Claudia Gray



Kitap Adı: Yıldız Avcısı
Kitabın Orijinal Adı: Stargazer
Yazar Adı: Claudia Gray
Seri Adı: Evernight
Seri Sıralaması: 2/5
Türü: Genç-Yetişkin, Fantastik, Macera
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 312
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 4,5/5

 

Arka Kapak Yazısı: Bianca'nın kaderinde annesi ve babası gibi bir vampir olmak vardır. Ancak vampirlere özel Karanlıklar Akademisi'nde Lucas'a kalbini kaptırdığında durum karmaşık bir hal alır. Lucas, onun türünü yok etmeye ant içmiş bir vampir avcısıdır ve ayrı yollara gitmek zorundadırlar.

Bianca, Lucas'ı tekrar görmek için her şeyi göze almıştır; bu, Siyah Haç avcılarıyla yüzleşmek ya da Karanlıklar Akademisi'nin güçlü vampirlerine ihanet etmek anlamına gelse bile. Genç kızın sırları onu yalanlarla dolu bir hayat sürdürmeye zorlar.

Ancak sırları olan sadece Bianca değildir. Bir güç okula saldırıp Bianca'yı hedef alınca, geçmişe dair bir gizem ortaya çıkacaktır.
Ve bu daha başlangıçtır…

"Okumaya başlayınca bırakmak istemedim. Bir sonraki kitap için sabırsızlanıyorum."
-L.J. Smith, The Vampire Diaries'in yazarı-

"Kalp atışlarını hızlandıracak bir gerilim, tutkulu bir aşk ve gotik detaylarla zenginleştirilmiş serinin bu ikinci kitabı da bir solukta okunacak."
-Booklist-

"Claudia Gray okuyucularından sır saklamaya devam ettiği sürece, Romeo ve Juliet'i anımsatan kan davaları, paranormal aşk ve lise entrikalarıyla örülü bu hikâye bitmeyecek."
-School Library Journal-

Yorumum: İlk kitabın yorumunun sonunda kafamda mantığıma uymayan kısımların olduğunu, ilk kitap olduğu için böyle düşünüyor olabileceğimi yazmıştım. Hatta diğer kitapları okuduğumda belki de bana uyumsuz gelen kısımların nedenlerini okuyacağım ve fikrim değişecek demiştim. Serinin ikinci kitabında bu kafamdaki soru işaretleri ve belkiler olumlu yönde değişti.

Karanlıklar Akademisi hakkında ilk kitapta birkaç detaya yer veren yazar, bu kitapta o detayları açmış ve okuyucuya tatmin edici cevaplar vermişti. Bunun yanı sıra yine de bazı ipuçları ortaya atmış ve gelecek kitapta ayrıntılarını okuyacağımızın sinyalini vermiş.



Özellikle şunu belirteyim ki, kitaptaki ana karakterlerin Bianca ve Lucas’ın aşkları bana pek inandırıcı gelmedi. İlk kitapta da aynısını hissetmiştim ama yine de seriye giriş açısından, tanışma, alışma süreci vermiştim ikilimize. Ama yok bu kitapta da inanamadım. Belki üçte bir olay olur ve derim ki tamam arkadaşlar siz aşıksınız birbirinize. 

“Bir vampir olarak, doğaüstü konularda fazla şüpheci olduğunu biliyorsun, değil mi?”
“Öyle söyleyince kendimi biraz aptal hissediyorum.”
“Hey, vampirlikte çok yenisin. Kendine birkaç yüzyıl zaman ver, benim gibi bir profesyonel olursun.”
“Başka ne gerçek? Kurt adamlar? Cadılar? Mumyalar?”
“Kurt adam yok. Cadı da. Mumyalar da sadece müzelerde var; en azından benim bildiğim kadarıyla.”

Lucas bir vampir avcısı ve Bianca’da bir vampir. Yani karşımızda imkansız bir aşk hikayesi var. Yıldız Avcısı’nda biraz daha Lucas’ın içinde bulunduğu topluluk hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Bu kısımları merakla okudum. Zaten yazarın öyle bir anlatımı var ki kitap çok akıcı, sayfaların su gibi aktığı kitaplardan. 

Seri Bilgisi
1.      Sonsuz Gece (Evernight)
2.      Yıldız Avcısı (Stargazer)
3.      Kum Saati (Hourglass)
4.      Yaşamın Ötesi (Afterlife)
5.      Balthazar

*Beşinci kitap merakla beklenmekte *_* Evet evet Balthazar hayranıyım. Yok olsun Lucas -_- Yaşasın Balthazar!!

Bianca ve Lucas görüşmek için ellerinden ne gelirse yapmaya kararlıdır. Çevrelerine yalan söylerler, insanları kullanırlar ama ne olursa olsun ayda bir kere görüşürler. Bu görüşmeleri sırasında öyle bir olay olur ki Bianca yalan bir hayatın içine sürüklenir. Peki bu yalan hayatta Lucas yer alacak mıdır?

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

1 yorum:

  1. Üçüncü kitabı bekliyorum. Çok sevdim bu seriyi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...