11 Aralık 2014 Perşembe

Siyah Damar - Tarryn Fisher



Kitap Adı: Siyah Damar
Kitabın Orijinal Adı: Mud Vein
Yazar Adı: Tarryn Fisher
Türü: Yeni-Yetişkin, Korku, Dram
Yayınevi: Aspendos Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 344
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 4,5/5


Arka Kapak Yazısı: Münzevi yazar Senna Richards otuz üçüncü yaş gününün sabahına uyandığında her şey değişmiştir. Kendisini elektrikli tel örgülerin ardındaki bir kafese tıkılmış ve karların ortasındaki bir eve kilitlenmiş olarak bulan Senna'nın, neden kaçırıldığını öğrenmek için kendisine bırakılan ipuçlarını takip etmekten başka şansı yoktur. Özgürlüğünü geri istiyorsa, dönüp geçmişine bakmak zorundadır. Fakat geçmişi aslında hâlâ hayattadır... Ve onu kaçıran kişi de bulunacak gibi değildir. Kurtuluşu pamuk ipliğine bağlı olan Senna, kısa zaman içinde tüm bunların bir oyun olduğunun fark edecektir. Hem de çok tehlikeli bir oyun. Ve sadece gerçek onu serbest bırakabilir.

Yorumum: Tarryn Fisher yazım tarzı ve kitap kurgusu farklı bir yazar. Kitaplarını daha çok karakterlerin psikolojik yönüyle ele alıp yazdığını düşünüyorum. Eğer ki yazarı hiç okumadıysanız, kitaplarından mükemmel karakterler beklemeyin. Çünkü Tarry’in karakterleri mutlaka arızalı!

Daha önce Love me with lies serisinin ilk kitabı olan Fırsatçı’yı okumuştum. Kitaba başlamadan önce kimle roman hakkında konuşsam kadın karaktere sinir olacağım söyleniyordu. Konuyu da az çok bildiğim için takıntılı bir aşık nasıl olunur gözüyle okuyarak kitabı bitirdim. Bu kitapta ise sorunlu bir yazar vardı ve ben yine olaylara psikolojik olarak baktım. Bu kez de ruhsal olarak çökmüş bir insan nasıl tekrardan hayata tutunabilir diye düşünerek kitabı okudum.
Arada böyle farklı tarzlarda kitap okumayı seviyorum. Belli bir süre tekdüze giden kitap seçimlerim arasında farklılık olmuş oluyor. 

“Ben hayatta kalmaya kararlı bir hayvandım. Hiçbir şeyi hayatıma sokmaz, hiçbir şeyi hayatımdan çıkarmazdım.”

Senna, inanılmaz başarılı, hayranları olan ancak yalnız kalmayı tercih eden bir yazardır. Çocukluğunda annesi tarafından terk edildiği için sevgiye inanmamaktadır. Herkes bir gün Senna’yı terk eder düşüncesi beynine yer etmiştir. İlerde üzülmemek ve hayal kırıklığına uğramamak için de insanları kendinden uzaklaştırmaktadır. 

Bir gün hiç bilmediği bir evde uyanmıştır. Ne olduğunu, nasıl oraya geldiğini hatırlamamaktadır. Onu kaçıran kişi aylarca ona yetecek yiyecek bırakmıştır. Ve bir de ipuçları. İpuçlarını birleştirdiğinde belki de onu kaçıran kişinin kim olduğunu bulacaktır. 

“Üzgünüm Senna.”
“Neden?”
“Bu defa seni kurtaramadım.”
Göğsünde ağladım. Kurtaramadığı için değil, kurtarmak istediği için.

Senna, psikolojik olarak çok şey yaşamış bir kadın. Okurken daha kötü ne yaşamış olabilir diye düşündüğüm zamanlar oldu. Ama her seferinde yazar beni yine şaşırttı. Bildiğiniz tüm karakterlerden farklı bir Senna. 

“Hayatının aşkıyla, ruh eşin arasındaki fark ne?”
“Biri seçim, diğeri değil.”

Kitap için tek olumsuz eleştirim son 50 sayfanın ayrıntılı olmamasıydı. O kadar olayları okuduktan sonra son sayfalarda biraz daha ayrıntı beklerdim.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...