21 Eylül 2014 Pazar

Divergent #2: Kuralsız - Veronica Roth



Kitap Adı: Kuralsız
Kitabın Orijinal Adı: Insurgent
Yazar Adı: Veronica Roth
Seri Adı: Divergent
Seri Sıralaması: 2/3
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 516
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 3,5/5


Arka Kapak Yazısı: Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.

Veronica Roth Northwestern Üniversitesi, Yaratıcı Yazarlık bölümünden mezun oldu. Daha üniversitedeyken, ödev hazırlamak yerine genellikle "Uyumsuz" serisi üzerine çalışmayı tercih etti. Şimdilerde tam zamanlı bir yazar olan Veronica Roth, eşiyle birlikte Chicago'da yaşıyor.

Yorumum: Uyumsuz tam da kaldığı yerden devam etmekte. (Bu tarz devam kitaplarında yorum yazmakta zorlanıyorum. Bir şey yazarda okumayanları ekiler miyim diye düşünüyorum.)

Tris ve Four’un ekibi Bilgelikten kaçarken hangi topluluğun tamamen onlara yardım edeceğini bilememektedir. Dost görünen düşmanlar ve mesafeli duran topluluklar nedeniyle ikilimiz zaman zaman ne yapacaklarını bilememektedirler.

Cesurlar, beşlinin en acımasızı
Birbirlerini acımadan parçalıyorlar…
Bilgelik, beşlinin en soğuğu
Bilgi, pahalıya patlıyor.

Jeanine’nin fedakarlık grubuna saldırmasının gerçek sebebinin peşine düşen Tris, ara ara Four ile anlaşmazlık yaşamaktadır. Hatta Four’un bir topluluğa tamamen güvenmesini Tris yadırgamakta ve genç kızın bu düşüncelerine de Four anlam verememektedir. Yani kısaca bu kitabımızda Four ve Tris arası bayağı bir gerilim mevcut. Ama bunun sebebi kesinlikle Tris! Aklını kaçırmış gibi davranmasa ve Four’dan bir şeyler saklamasa eminim her şey çok daha güzel olacaktı. 


Doğruyu söylemek gerekirse Four ve Tris arasında olanlara bir anlam veremedim. Çünkü daha henüz bir şeyler olmuşken ve yerine oturmamış birçok unsur varken bir anda gerilmeleri ve birbirlerinden uzaklaşmalarını sevmedim. Azcık mutlu olsalardı keşke -_-

“Ben…” Tobias başını eğip iç çekiyor. “Seçimimden pişmanım.”
“Ne seçimi?”
“Cesurluk,” diyor. “Bir Fedakar olarak doğmuştum. Cesurluktan ayrılıp topluluksuz olmayı planlıyordum. Sonra onunla tanıştım ve belki seçiminle barışabileceğimi düşündüm.”

Yine de Tris ve Four arasında güzel şeyler de olmuyor değil. Ama kitabın geneline baktığımızda bu çok çok az. Özellikle Tris’in bazı davranışları bana göre gereksizdi. Four onun için birçok fedakarlık yaparken kızımız bana biraz nankör gibi geldi. Belki okuyanlar bana Tris’in bu davranışlarını Four için yaptığını söyleyecekler ama yine de ben Tris’in biraz fazla ileri gittiğini düşünmekteyim. 

Kitaptaki ana ortama gelince; uyumsuzlar tek tek ortaya çıkmaya başlayınca, topluluktaki normal insanlarda korku oluşmaya başlamıştır. Ya onlardan köşe bucak kaçmakta ya da uyumsuzlardan nefret etmektedirler. Diğer yandan da savaş ve kaos devam etmekte, kimin hangi tarafta ya da dost mu düşman mı olduğu bilinmemektedir. 

Seri Sıralaması
1.      Uyumsuz (Divergent)
2.      Kuralsız (Insurgent)
3.      Yandaş (Allegiant)

Four sessiz, Tris de başına buyruk olduğu sürece ikilimizin başına kim bilir daha neler gecelecek? Seri Yandaş ile son buluyor ve ben en kısa zamanda bu kitabı da okuyacağım. Uyumsuz’a bayılmıştım, Kuralsız’ı ortalama buldum umarım Yandaş’ı severim. 



Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz. 


Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!
 
Herkese bol kitaplı günler!!

6 yorum:

  1. Seri gittikçe kötüleşiyor. Umarım sen seversin.

    YanıtlaSil
  2. Bir şey öğrenmek istiyorum. Acaba hangi gazeteye yazı yazıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorlu Devrim gazetesinde yazıyordum, ancak yoğunluğumdan dolayı bu ara yazamıyorum.

      Sil
  3. Spoi olmassa bir şey söylerdim ama 3.kitabı okumamışsınız, Yandaş'ın son sayfalarında ÇOK büyük bir süpriz var. Ve çok acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dediğin şeyin spoilerini yedim -_- Biri saolsun yorumunda direk kitabın sonunu yazmıştı -_- Ondan hala okuyamadım kitabı.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...