18 Ocak 2013 Cuma

Anita Blake, Vampir Avcısı #4: Kaçık Kafe - Laurell K. Hamilton




Kitap Adı: Kaçık Kafe
Kitabın Orijinal Adı: Lunatic Cafe
Yazar Adı: Laurell K. Hamilton
Seri Adı: Anita Blake, Vampir Avcısı Serisi
Seri Sıralaması: 4/22
Türü: Fantastik
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 407
Çıkış Tarihi: Mart/2010 (3. Basım)
Puanım: 9/10  






Arka Kapak Yazısı: Kurtadamlar arasında cinayetler kol geziyor. Ve elbette ki, meçhul katili bulma şerefi yine Anitaya düşüyor. Ancak bu kez durum farklı, çünkü Anita sadece dedektiflik görevini değil aynı zamanda malum sevgililerinin hayatlarını koruma görevini de üstleniyor!

Vampir yetiştiriciliği sektöründe işler aralık ayıyla birlikte yavaşlamaya başlar ve Anita Blake bazı enteresan davaların peşine düşer. Yerel kurtadam çetesinin lideri Marcus, eline sekiz kayıp kurtadamın adının yazdığı bir liste tutuşturur ve Anitadan onları bulmasını ister. Ancak her şey öyle göründüğü kadar kolay değil çünkü ufacık bir sorun var, o da Anitanın asabi sevgilisi Richardla Marcusun arasındaki iktidar savaşı! Tabii bu arada Anitanın bir diğer aşkı Jean Claude da kıskançlık krizlerine girmiş durumda. Tüm bunların üstüne bir de Anita tarafından çözülmeyi bekleyen korkunç bir cinayet davası var. Ve elbette Edwardı da unutmayalım… Hani şu Anitanın kana susamış avcı arkadaşı! Anita, Richard ve Jean Claudeu Edwarda yem olmaktan korumak zorunda kalacak! 

"Gerilimi yüksek, iyi yazılmış, sınır tanımayan… şaşırtıcı." - Denver Post.

"Nefeskesici." - St. Louis Post Dispatch

"Dini macera kitapları arasında Da Vinci Şifresinin yeri neyse, vampir romanları arasında Anita Blake serisinin yeri de o." - USA Today

Yorumum: Bir Anita Blake macerasını daha bitirdim! Yazar, beni kendisine hayran bırakmaya devam ediyor! Macera, bu kitapta da dolu dizgin devam etmekte. Anita hiç tatil yapacak mı diye düşünmeden edemiyorum. Hani şöyle Jean-Claude ile beraber bir adaya ya da deniz kenarına falan gitse hiç fena olmayacak. Şimdi Jean-Claude demişken, ben kesinlikle Jean-Claude taraftarıyım. Richard mı? O da kim, modundayım. Richard’ı hiç sevemedim. Birazdan nedenlerini anlatacağım. 



Bu kitapta bir de karşımıza Marcus çıktı. Kendisi bir alfa kurtadam ve sürünün lideri. Marcus ile Anita’nın sevgilisi Richard arasında liderlik savaşı var. Bu savaşın ortasında da Anita! Tabi Jean-Claude’u da unutmamak lazım. Şehrin Efendisi başvampirin kızımızın peşini bırakacağı yok. Senin için mücadele etmeden seni Richard’a kaptırmaya niyetim yok diyerekten kendisini de Anita’nın özel hayatına dahil ediyor! Kitabın bu kısımlarını okumak çok eğlenceliydi. Kızımız, normal insan sevgili isterken bir vampir ve kurtadam arasında kalıyor! Dahası her ikisi de Anita için ölümüne dövüşmeye hazır. Neyse ki bu sorun belirli bir ölçüde gideriliyor, ama nasıl olduğunu yazmayayım da siz en iyisi alın kitabı okuyun.


Ben yukarıda da belirttiğim gibi Jean-Claude taraftarıyım. Richard’ı ilk ortaya çıktığından beri sevmedim, sevemedim. Nedeni ise benim kafamda tasarladığım kurtadam ile tamamen farklı özelliklerde olması. Bunu dış görünüş olarak değil, karakter özellikleri olarak söylüyorum. Bence Richard, bir kurtadama göre iyimser. Hatta Marcus ile ölümüne yapılan bir mücadelede sırasında, yenmesi için gereken Marcus’u öldürme hamlesi, eline geçip de onu öldüremeyecek kadar iyimser! Çevresindeki herkes aynı durumla Marcus karşılaşsa Richard’ı öldüreceğinden bahsediyor ama alfa kurtadamımız bunu kesinlikle reddediyor! Herkese Marcus beni öldürmez şeklinde cevap veriyor. Bana soracak olursanız bence Marcus, Richard’ı öldürürdü! Richard, hayatında hiç kimseyi öldürmemiş. Ne insan formundayken ne de kurt! Anita’ya bu konuda kızıyor. Kitabın bir yerinde nasıl bir insanı öldürüp de daha sonra bu kadar rahat davranabiliyorsun şeklinde birkaç şey söylüyor. Ayrıca Jean-Claude’a tam olarak karşı çıkamıyor. Adam, senin kız arkadaşınla çıkmak istiyor, ondan vazgeçmeyeceğini söylüyor ama sen pasif kalıyorsun. Tamam bazı yerlerde gereken tepkileri gösterdiğini kabul ediyorum ama genel anlamda baktığım zaman bu konu üzerinde pasif kaldığı görüşündeyim. Olayların gidişatını daha çok Anita’nın ellerine bırakıyor. Kendisinden kötü bir kurt adam olmasını elbette ki beklemiyorum. Örneğin; Kedicik ve Bones kitaplarında Bones kötü bir vampir değil tam tersi biri ama biri Kedicik’e zarar vermeyi bırakın yan gözle baksa dünyayı başına yıkacak duruma geliyor! Benim de Richard’dan beklediğim Bones gibi hareketleri olan bir kurtadamdı. 

Kitabın ana konusu; birden yok olan likantropların bulunması ya da ne veya kim tarafından yok edildiklerinin belirlenmesiydi. Bu görevi yapabilecek tek kişi de tabiî ki Anita Blake! Bir de Edward var. Amacı bir kiralık katil olarak iki likantrobu öldürmek olsa da kitabın çoğunda Anita’ya yardım etmektedir.

Kitabın sonlarına doğru likantrop kaybından sorumlu kişi ya da kişiler ortaya çıkınca çok şaşırdım. Aklımın ucuna gelmeyen kişilerdi. Vay be dedim, yazar gerçekten de işini çok iyi yapıyor!

Gelelim şimdi birkaç alıntıya:



Anita’nın bir düşüncesi:

İyi bir müzik, espri, yakında çıkacak dansçılar, hemen yanımdaki Richard’ın vücudu, kolumun altında bir silah.Bir kız daha ne isteyebilir ki?

…………………………………………………………………………….
Jean-Claude, “O, benim olduğumdan daha fazla insan değil ma petite.”
Richard, “En azından ölü değilim.”
“Bunu halledebiliriz.”
Anita, “Kesin ikinizde.”
…………………………………………………………………………….
Anita, “Aç olacağımı nereden bildin?”
Edward, “Her zaman yemek yemeyi unutuyorsun.”
“Vay, yılın annesi olmaya mı çalışıyorsun?”
…………………………………………………………………………….
“Bu gece, likantrop öldüreceğimize inanıyormusun?” Richard ile dalga geçiyordu sanırım.
Richard alınmamıştı. “Birisinin, nasıl olup da hepsini hiçbir mücadele olmadan kaçırabileceğini düşünüyordum. Güvendikleri birisi olmalı.”
“Kime güvenirler?” dedim.
“İçimizden birisine,” dedi Richard.
“Ah, güzel. Bu geceki mönüde likantrop var,” dedi Edward.
…………………………………………………………………………….
Kitapta bir şey dikkatimi çekti. Larry yoktu (Anita’nın animatör olarak yetiştireceği öğrencisi). Gerçi Bayan Blake, bu kez ölü diriltmekten çok likantroplar ve onların sorunlarıyla uğraştı. Belki ilerleyen kitaplarda karşımıza çıkar.
 
Seri Sıralaması
1.      Suçlu Zevkler TIK TIK!!
2.      Gülen Ceset TIK TIK!!
3.      Lanetliler Sirki TIK TIK!!
4.      Kaçık Kafe TIK TIK!!
5.      Kanlı Kemikler TIK TIK!!
6.      Ölüm Dansı TIK TIK!!
7.      Yanmış Kurban TIK TIK!!
8.      Mavi Ay TIK TIK!!
9.      Karacamdan Kelebek TIK TIK!!
10. Zincirlenmiş Narkissos TIK TIK!!
11. Gökmavisi Günahlar TIK TIK!!
12. Şeytan Düşler TIK TIK!!
13. Leoparadam Micah TIK TIK!!
14. Ölümcül Dans
15. Harlequin-Ölüm Cezası
16. Karakan
17. Günah Adası
18. Flört
19. Kurşun
20. Hit List
21. Kiss the Dead
22. Affliction


Herkese keyifli okumalar derken bu kadar yazıdan sonra kitabı tavsiye ettiğimi söylememe gerek yok sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...