30 Mayıs 2015 Cumartesi

Starbound #1: Benim Uzak Yıldızım - Amie Kaufman, Meagan Spooner



Kitap Adı: Benim Uzak Yıldızım
Kitabın Orijinal Adı: These Broken Stars
Yazar Adı: Amie Kaufman, Meagan Spooner
Seri Adı: Starbound
Seri Sıralaması: 1/3 + 1 novella
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Bilimkurgu
Yayınevi: Go Kitap
Sayfa Sayısı: 520
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 4/5


Arka Kapak Yazısı: O gecenin, devasa uzay gemisi ikarus'taki diğer gecelerden hiçbir farkı yoktur. Ta ki o büyük felaket gerçekleşene ve İkarus yakınlardaki bir gezegene düşene dek. Elli bin yolcu kapasiteli gemiden yalnızca iki kişi kurtulmuştur: Evrenin en zengin adamının kızı Lilac LaRoux ve genç bir savaş kahramanı olan Binbaşı Tarver Merendsen.

Binbaşı Merendsen, Lilac gibi kızların insanın başına beladan başka bir şey getirmediklerini uzun zaman önce öğrenmiştir. Lilac da, Tarver'ın kendi iyiliği için, onu kendisinden uzak tutması gerektiğinin farkındadır. Ama ıssızlığın ortasında hayatta kalabilmek için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Açlık, soğuk ve vahşi hayvanlara bir de Lilac'ın duyduğu fısıltılar eklenince birbirlerine güvenmekten başka çareleri kalmaz. Ne var ki çok geçmeden, onları birbirlerinin kollarına iten bu trajediden büyük bir aşk doğar. Artık kurtulup kendi gezegenlerinde bir ömür ayrı kalmaktansa düştükleri bu ıssız gezegende birlikte olmayı tercih ederler.

Ama her adımda onları takip eden gizemli fısıltıların ardındaki gerçeği öğrenmeleriyle her şey bir anda değişir. Lilac ile Tarver o gezegenden ayrılsalar bile artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Nefes kesen bilim kurgu üçlemesinin ilk kitabı, Benim Uzak Yıldızım, zaman ve mekân tanımayan sonsuz bir aşkın hikâyesi…

Yorumum: Go Kitap’ın kafa yormayan, çabuk okunan fantastik kitaplarını seviyorum. Benim Uzak Yıldızım da bu kategoriye giren bir kitap. Biraz distopya, biraz bilim kurgu ve birazda aşkın harmanlandığı kitabımız iki yazar tarafından yazılmış.

Lilac evrenin en zengin adamının kızıdır ve bunun bedellerini ödüyordur. Ne candan bir arkadaşı vardır ne de her istediğini yapabilmektedir. Binbaşı Tarver Merendsen ise halkın yoksul kesiminde büyümüş, savaş kahramanlıkları nedeniyle Binbaşı unvanını alıp zenginler kısmına yükselmiş bir askerdir. Bulunduğu çevreyi sevmese bile konumundan dolayı katlanmak zorundadır.


“Belki de yeni kavuştuğum keyifli ruh halim yüzünden, parçalanmış kapsüle tekrar girerken, içerideki kız için bir parça üzülüyordum. Ben kendi dünyama dönmüş olabilirdim ama o kendi dünyasının dışındaydı. Bunun nasıl bir his olduğunu gayet iyi biliyordum.”

Ve bir gün hiç beklenmeyen bir şey olur. Teknoloji harikası, uzay gemisi İkarus hiç kimsenin yaşamadığı bir gezegene düşer. İkarus’tan geriye enkazla birlikte iki kişi hayatta kalır: Babası nedeniyle kimsenin yaklaşmayı göze alamayacağı Lilac ve yoksulken asker olup Binbaşılığa yükselen Tarver.

“Küçücük bir çiçeğin gidişine, elbisemin gidişinden fazla üzülüyor olmam, geçirdiğim değişime dair ne gibi ipuçları veriyordu acaba?”

İkisi beraber düştükleri bu gezegeni keşfetmeye başladıklarında korkunç bir gerçekle karşı karşıya kalırlar. Dev hayvanlar, zehirli bitkiler ve birçok tehlikeyle bir aradadırlar. İkisinin birbirinden başka kimsesi yoktur. 

Starbound Seri Sıralaması
1.      Benim Uzak Yıldızım (These Broken Stars)
1,5. This Night So Dark
2.      This Shattered World
3.      Their Fractured Light

Kitabı araştırdığımda ya da en azından arka kapağını okuduğumda tam benim tarzıma uygun bir konusunun olduğunu gördüm. Yalnız Benim Uzak Yıldızım bana göre yavaş ilerleyen bir kurguya sahip. Olayların çözümü, ikilinin birbirine alışma süreci, yeni gezegenin keşfi gibi durumlar çok yavaş ilerledi. Gereksiz ya da fazla ayrıntı var mıydı derseniz bana göre yoktu ancak süreç uzundu. Bir de karakterlerin iç seslerinden çok diyalogları tercih eden bir okuyucu olduğum için daha fazla karşılıklı konuşma olmasını isterdim. 

Seriye ilk kitabı sevdiğim için ve özgünlüğünden dolayı devam edeceğim. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


6 yorum:

  1. Ya benim yardıma ihtiyacım var da benim de farklı bir alanda bir blogum var ama korunaksız.Yani senin blogun da mesela kopyala yapıştır gibi emek hırsızlıkları yapmak mümkün değil veya resimlerinde indirilemiyor galiba rica etsem nasıl yapıldığını bana da söyler misin şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben google a blogda sağ tuş kapama yazıp çıkan sitelerden birinin talimatlarını yaparak kapamıştım. Sizin için baktım ama benim hangi siteden yaptığımı hatırlamadım. Çok uzun zaman oldu çünkü. Bir link buldum. Buradan bakabilirsiniz.

      http://www.webmastersitesi.com/blog-dunyasi/48771-blogger-sag-tus-engelleme.htm

      Sil
    2. Ya çok teşekkürler ya bir numarasın resmen :)

      Sil
  2. severek okuduğum bir kitaptı. ama ikinci kitaptan hala ses yok. bir bilgin var mı bu konuyla ilgili? bi de ikinci kitap birincisinin devamı niteliğinde mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bekliyorum ama maalesef ses yok :(

      İkinci kitabın karakterleri farklı ama iki ve üçün karakterleri aynı. Devamı gibi olmaz sanki karakter değişimi var çünkü.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...