20 Mayıs 2015 Çarşamba

Bacak Arasından Türkiye - Dr. Feraye Sünev Çokgürses



Kitap Adı: Bacak Arasından Türkiye
Yazar Adı: Dr. Feraye Sünev Çokgürses
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 304
Basım Tarihi: 2015



Arka Kapak Yazısı: Jinekolog Yazılır Kadın Doğumcu Okunur.

Vatandaşım okudu mu, aşk kitapları okuyormuş. Bu satırları okuyunca ne bulacağınızı şimdiden bilin ki zamanınızı boşa harcamayın. Bu kitabın hamuru kadın, mayası ise ben. Her yaşta kadını çilesiyle, çaresizliğiyle a'dan z'ye tanıyan bir kadın doğum uzmanının kaleminden okuyacaksınız bu defa! Öyle şeyler anlatacağım ki, zaman zaman kanınız donacak, gözleriniz yaşaracak! Eli hamurlu, lastiği çamurlu, bedenleri şalvarlı, yüreği burgulu, ayakları nasırlı kadınları anlatacağım. Ellerimle dokunduğum kadınları, kürtaj için gelen kadınların çilesini anlatacağım. Kimisi kurtulmak isterken yavrusundan, kimisinin nasıl da olmayan yavrusuna sarılmak istediğini anlatacağım.

"Son derece akıcı, ilgi çekici, meraklandırıcı buldum. Özellikle konunun kavranması için yapılan benzetmeleri ve kavrayıcı etkinliklerin çok mükemmel olduğunu gördüm. Sizin yazdıklarınızda ciddi bir anlatı edebiyatı örneği görüyorum ve kutluyorum."
-Yılmaz Karakoyunlu-

"Bazen hiç beklemediğiniz yerden hayata dair sert, acımasız, gerçek öyküler geliyor karşınıza. Hayatta hiç bir bilgi 'yaşanmışlıkla' boy ölçüşemez. Dilerim, toplumun eline ulaşan, bu can yakan alevli ısırgan öyküler, üstün bir estetik dilin üslubuna dönüştürülmüş bu öyküler, tüm kadınlarımız tarafından okunur."
-Nihat Genç-

Yorumum: Hayatın içinden kitapları okumayı seviyorum. Bu aralar bu tarz kitaplara denk geliyorum.  Dr. Feraye Sünev Çokgürses’in yazmış olduğu Bacak Arasından Türkiye tam da hayatın içinden, ülkemizde tabu olan cinselliğin bu şekilde kalmasından dolayı kapalı kapılar ardında neler yaşandığını gözler önüne seren bir kitap.

Yazarımız 38 yıllık deneyimlerini bu kitapta toplamış. Doğu’da da kadın eziliyor, gelişmiş saydığımız Batı’da da… Özellikle cinsellik aman konuşmayalım, aaa ayıp sus tarzındaki yaklaşımlardan dolayı tabu olarak görülmekte. Feraye Hanım’ın verdiği örnekler de aslında konuşmayarak ne kadar yanlış yaptığımızı anlatmaktadır. 



Kitabımız cinsellik hakkında birçok bölümden oluşmaktadır. Başta her kesimden insanın anlayabileceği önemli bilgiler anlatılmakta, sonrasında ise örnekler verilmektedir.

Bilgi kısmı harika da, örnek kısmı hiç iç açıcı değil. Bu tarz konulardan çabuk etkilenen biri olarak kitabı ara ara elimden bıraktım, gözlerim doldu. Bilmediğimiz ne hayatlar, ne olaylar var… 

Hele ki bir babanın doğum yapan kızı için Doktor Hanıma, “Şimdi bu çocuk babasına baba mı diyecek, dayı mı?,” demesi ülkemizde yaşanan ensestin en çarpıcı örneklerinden biriydi. 

Kitap hakkındaki olumsuz tek düşüncem örneklerde “Kızım” kelimesinin kullanılmasıydı. Bunun yerine takma bir isim verilebilirdi. Okurken bir anda sanki yazarın kızıymışçasına hissederek birçok yerde irkildim. Onun dışında cinsellikle ilgili bilgilerin ve ülkemizden hiç gerçekleşmemesini umduğumuz örneklerin verildiği bir kitaptı. 

Okunmalı, okutulmalı. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

2 yorum:

  1. Çok ilginç bir kitap olsa gerek.Çok merak ettim şimdi.Tanıtım için teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ve yazılanlar gerçekte yaşananlar olduğu için okunması bazen zor bir kitap. Ben teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...