29 Ocak 2014 Çarşamba

Melez Sözleşmeleri #5: Avcı - Jennifer L. Armentrout

Kitap Adı: Avcı
Kitabın Orijinal Adı: Sentinel
Yazar Adı: Jennifer L. Armentrout
Seri Adı: Melez Sözleşmeleri
Seri Sıralaması: 5/5
Türü: Genç-Yetişkin, Fantastik, Macera
Yayınevi: DEX Kitap
Sayfa Sayısı: 366
Çıkış Tarihi: 2014
Puanım: 5/5



Arka Kapak Yazısı: Melez Sözleşmelerinden unutulmaz bir final!

Ölümlü dünya yavaş yavaş tanrıların yarattığı kaosa teslim olurken, Alexandria Andros, onu kendi yeteneklerinden şüpheye düşüren korkunç mağlubiyetin yaralarını bir an önce sarıp, savaşı sona erdirmek zorunda.

Alex ve sonsuz aşkı Aiden St. Delphi engelleri aşıp, tüm zamanların en tehlikeli tanrısını serbest bırakmak için Yeraltına giderken, ezeli düşmanlarına güvenmeliler.

Alex korkunç bir seçimle karşı karşıya: ya her şeyi ve ona güvenen herkesi imha edecek… ya da kendini.

New York Times ve USA Todayin çoksatan listelerinden uzun süre inmeyen Melez Sözleşmeleri; Melez, Safkan, Tanrı ve Apollyondan sonra beşinci kitap Avcı ile çarpıcı bir şekilde son buluyor!

Yorumum: Dex Kitap’tan çıkan Melez Sözleşmeleri serisinin maalesef ki sonuna geldik. Çok sevdiğim bir seri. Çıkması için gün sayıyordum ama artık bu seri için gün sayacak kitap kalmadı -_-

Dünden beri resmen karamsar bir ruh hali içindeyim. Seriye dair içimde bir boşluk oldu. Aynı hisleri Vampir Akademisi serisi bitince de hissetmiştim. Ama züğürt tesellisi olarak sevindirici bir haberim var size. Belki duymuşsunuzdur bilmiyorum ama yazarımız sitesinde, Seth’in hikayesini  novella olarak, 2015 yılında, yayınlayacağını duyurdu. Kitabımızın adı Return (A Titan Novel). Arka kapakla ilgili herhangi bir açıklama yapılmamış ama Avcı’yı okuyanlar Seth’in hikayesinin nasıl olacağını tahmin ediyorlardır. Jennifer bu konuyu Avcı’da açıkça yazmış ama ben konu hakkında bir şey yazmayacağım. Return kitabı Seth’in hikayesi olacağı için bir Team Seth olarak merakla beklemekteyim. Kitabımızın kapak görseli. Ben beğendim, tam Seth’e uygun.


Gelelim Avcı’ya. Jennifer her zamanki tarzında devam etmiş ve kitabımızı Apollyon’un bittiği yerden başlatmış. Apollyon’un sonlarına doğru Seth’e yardım eden Tanrı’nın kim olduğunu öğrenmiştik. Tüm Olimposlular, on iki Olimposlu’nun içinde yer alan Tanrı’nın, bu kötülüğünü affetmemeye kararlıdır. Alex’ten istedikleri ise içlerindeki bu hain Tanrı’yı ortadan kaldırması! Çünkü hiçbir Olimposlu bir başka Olimposlu’yu öldürememektedir. Bunu yapsa yapsa Alex yapabilecektir. Yalnız bu süreçte Alex’in de savaş taktiklerine ve kendini daha da güçlendirmeye ihtiyacı vardır. Tüm ihtiyaçların kaynağı Seth’dir! Seth’in Alex’e tardım edip etmeyeceği ise kocaman bir soru işaretidir. 

Her ne kadar Aiden’ı sevmesem de Alex’e duyduğu aşk bambaşkaydı. Seth taraftarıyım ama Aiden’ı takdir etmeden geçemeyeceğim.


Yer altı dünyasında Olimposlular soğuk savaştayken, yeryüzünde savaş iyice kızışmıştır. Melezler, safkanlar ve avcılar savaşın ortasındayken birçok insan gerçekte ne olduğunu bilmeden hayatlarını kaybetmiştir. Büyük savaşa bir de geçmişten gelecek ancak öldürülemeyecek bir varlık vardır ki, okurken şaşıracaksınız!

Arka kapakta yazdığı gibi muhteşem bir finaldi! Final sayfalarını birden fazla kez okudum, belki de dört – beş kere okumuş olabilirim. :p

Seride en sevdiğim şeylerden biri mitoloji ile kurgunun uyumuydu. Kitapta çokça Alex’in kader ipliklerinin düğümlerinden bahsedilmişti. İşte Jennifer, mitolojiyi bir iplik dokur gibi kurgunun içine işlemişti. Birçok mitolojiye dair kitap okudum ama Apollo’nun en güzel anlatıldığı kitaplar Melez Sözleşmeleri’ndeydi. 

 (Hepiniz benim bebeklerimsiniz ^_^ <3)

Serinin kapaklarını çok seviyorum. Cıvıl cıvıl, albenili. Sadece son kapak siyah onun da bence bir sebebi var. :))) 

Seri Sıralaması:
5.      Avcı
 
Melez Sözleşmeleri serisine, gazetedeki köşemde yer verdim. Seriye genel bir bakış için tık tık!!

Bu seri hakkında sayfalarca yazabilirim ama bir yerde dur demek lazım değil mi? O zaman alıntılara geçelim:

“Frankestein’a benziyorum.”
“Çok güzelsin.”
“Saçı kuaförlük okulundan terk biri tarafından kesilmiş bir Frankestein’a hem de.”
“Benim gözümde hiç şu ankinden güzel olmamıştın.”
“Gözlerini bir doktora göster sen.”
“Sen de kafanı göster.”
*****
Nefes alamıyordum. “Sen mükemmelsin.”
“Öyle olmadığımı biliyorsun.”
“Hayır, öylesin.”
Birisi arkamızda genzini temizledi, sonra Apollo konuştu. “Siz ikinize inanamıyorum. Gören de içeride bir tanrıyı bekletmiyorsunuz falan sanır.”
Aiden alçak sesle homurdanıp uzaklaştı benden. “Bazen nefret ediyorum ondan.”
“Bazen ben de.”
“Duydum,” dedi Apollo.
*****
“Apollo!”
“Ne var?”
“Ne mi var? Sen ciddi misin yahu? Daha önce hiç mi Newton beşiği görmedin? İlk topun her çerpışı geri kalan topları harekete geçirir.”
“Hayır, görmemiştim. Yerçekimi süper bir şey.”
*****
“Bu herkesin savaşı, çünkü gelecek herkesin geleceği.”

Herkese bol kitaplı günler!!

3 yorum:

  1. Merhaba, teşekkür ederim. Ben de uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. ben kitap bloglarında gezinirken şu fotoğrafı gördüm ve hemen buraya, bu yayına yorum yazmak istedim çünkü şu linkteki http://kitapmaceralari.blogspot.com.tr/2014/03/2raf-dex-yayinlari.html yayındaki Melez sözleşmelerinin olduğu fotoğraf size ait ama o blogger bir kaynak dahi koymamış. bunu söylemek haddim değil ama ben yine de sizi haberdar ediyim dedim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, haber verdiğiniz için teşekkür ederim, bilmiyordum. Sayenizde karşı tarafı uyardım. Teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...