3 Aralık 2018 Pazartesi

Demir Periler #3: Demir Kraliçe - Julie Kagawa


Kitap Adı: Demir Kraliçe
Kitabın Orijinal Adı: The Iron Queen
Yazar Adı: Julie Kagawa
Seri Adı: Demir Periler
Seri Sıralaması: 1/7 + 6 novella
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Paranormal
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 5/5



Arka Kapak Yazısı: Yaz biter. Buzlar erir. İşte geriye kalanlar...

Bittiğini sanmıştım. Perilerle geçirdiğim günlerin, vermem gereken zorlu kararların, sevdiklerim için yapmam gereken fedakarlıkların sona erdiğini düşünmüştüm. Bir fırtına yaklaşıyor ve kimsenin sağ çıkamayacağı kadar büyük bir çatışma beni çağırıyor. Bu sefer geri dönüşü olmayacak. Aşklarından vazgeçmeyerek Olurolmaz'dan sürülen Ash ve Meghan, fani dünyada nasıl var olacaklarını düşünürken Demir Divan'da hak iddia eden bir sahte kral, Yaz ve Kış Divanlarını yok etmeye karar vermiştir. Onu engelleyebilecek tek kişi hem Yaz hem Demir büyüsüne sahip olduğu halde ikisinden birini kullandığında güçsüz düşüp hastalanan Meghan'dır.

Demir zehri Olurolmaz'ı hızla yutarken peri ve insan melezi Meghan, hem eski yoldaşlarından yardım alacak hem de sahte krala karşı durmaya çalışan direnişçi Demir perilerle işbirliği yapacaktır. Tehlikelerin kol gezdiği Demir Diyar'da çaresizlik, kayıp ve büyük fedakarlıklarla dolu bir mücadele onları beklemektedir.

Yorumum: Daha kitabı okurken Demir Kraliçe'nin seri içindeki en sevdiğim kitap olacağını biliyordum. Devamını tabii ki de okuyacağım ama fikrimin çok değişeceğini düşünmüyorum. :p

Ash ve Meghan ikilisi aşkları uğruna Olurolmaz'dan sürülmüştür. İkilimiz ne yapacaklarını tam olarak bilemezken, Sahte Kral'ın Meghan'ın peşinde olduğunu öğrenirler. Sahte Kral, hem Meghan'ın peşindedir hem de Olurlolmaz'ı yok edip tüm diyarlara sahip olmak istemektedir. Görünüşe göre, onu tek durdurabilecek kişi Meghan'dır ancak onun da güçlerini kullanmakta sorunları vardır.

Aşkın ırklardan ve zamanlardan daha üstün olduğunu, güzel hatta harika bir şey olabileceğini, uğruna savaşılabileceğini fakat aynı zamanda bazen kırılgan ve kalbi sızlatan bir his olduğunu, bu yüzden de fedakarlık gerektirdiğini öğrendim. Tüm dünyayı karşınıza aldığınız ve çıkış yolunu bulmakta zorlandığınız zamanlar olabileceğini keşfettim. Ne zaman tutacağınızı, ne zaman bırakacağınızı bilmek zorunda kalabiliyorsunuz. Ve o aşk geri gelse bile, aslında hep yanı başınızda duran birinde bir şeyler bulabiliyorsunuz.


Bu kitaptaki karakterleri daha bir sevdim. Özellikle de favorim Gremlin Ustura!! Çok tatlı, içten, bıcır bıcır bir karakter. Evimizin küçük çocuğu diyebileceğim tatlılıkta. Ve tabii ki de Grimalkin!! Kedilerin bir tanesi *_*

Demir Periler Seri Sıralaması
1.      Demir Kral (The Iron King)
1,25. The First Kiss
1,5. Winter's Passage
2.      Demir Kız (The Iron Daughter)
3.      Demir Kraliçe (The Iron Queen)
3,5. Summer's Crossing
3,6. Ash's Letter to Meghan
4.      Demir Şövalye (The Iron Knight)
4,4. An ıron Fey Valentine
4,5. Iron's Prophecy

Unutulmuşların Çağrısı Serisi
1. Kayıp Prens (The Lost Prince)
2. The Iron Traitor
3. The Iron Warrior

Not: Demir Efsaneler (The Iron Legends); serinin 1.5, 3.5 ve 4.5 olan ara kitapların üçünün toplamı olarak basılmıştır.

Şu an 3,5 numaralı novellayı okuyorum. Böyle ara kitapları seviyorum. Olayları daha iyi anlamamızı sağlıyor. Sanki ne yazsam spoiler verecekmişim gibi hissediyorum. O nedenle yorumumu burada bitirip, kitabıma devam ediyorum. :p

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...