6 Eylül 2016 Salı

Demir Periler (The Iron Fey) #1: Demir Kral - Julie Kagawa

Kitap Adı: Demir Kral
Kitabın Orijinal Adı: The Iron King
Yazar Adı: Julie Kagawa
Seri Adı: Demir Periler
Seri Sıralaması: 1/4 + 7 novella
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Paranormal
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Basım Tarihi: 2013
Puanım: 5/5


Arka Kapak Yazısı: On altı yaş; kızların prensese dönüştüğü, gerçek aşkı bulduğu, yıldızların onun için parladığı ve yakışıklı prensin onu günbatımına taşıdığı o özel yaş...
Benim için öyle olacağını hiç sanmıyorum.

On altıncı yaş gününde kardeşim kaçırıldı.
Periler tarafından...
Onu geri alacağım!

Meghan Chase'in gizli bir kaderi var.
Hayalini bile kuramayacağı, efsanevi karakterler ve fantastik maceralarla dolu bir kader.
Evde ve okulda çevresine uyum sağlayamayan Meghan on altıncı yaş gününde hayatında bir terslik olduğunu hisseder. Karanlık bir yabancı onu izlemeye ve muzip dostu aşırı korumacı davranmaya başlamıştır. Ancak gerçek, bütün tahminlerin ötesinde; genç kız, efsanevi bir peri kralının kızı ve ölümcül bir savaşın en önemli piyonudur.

Bu gerçekle yüzleşen Meghan, kardeşini perilerden kurtarmak, hiçbir perinin yüzleşmeyeceği gizemli bir canavarı durdurmak ve doğuştan hakkı olan güçleri yönetmek için ne kadar ileri gidebileceğine kendi bile şaşıracaktır.

Bu macerada onu tuhaf bir ekip eşlik edecektir; en yakın dostu, fazlasıyla ilgili ve şakacı Puck; sürekli ortadan kaybolan kedi Grimalkin.... Ve yasak aşkın vücut bulmuş hali, soğuk kalpli Prens Ash.

Yorumum: Harika bir seri başlangıcı ile sizlerleyim. Demir Periler serisini bu kadar seveceğim ve hatta favorilerime gireceğini tahmin etmezdim. Go Kitap'ın İhtiyaç adlı peri konulu kitabını okuyunca bir şans vereyim dedim ve kitaba bayıldım.

Yazarın dili sade ve akıcı. Sizi zorlayacak, takılacağınız bir anlatım yok. Zaten kurgu o kadar heyecanlı ki bir çırpıda ilerliyorsunuz. Anlatımda en çok sevdiğim şey Kelt, İrlanda ve İspanya mitolojisinde yer alan varlıkların kitapta geçmesiydi. Mitolojiyi çok sevdiğim için farklı mitlerden esintiler görmek hoşuma gitti. 


Grimalkin favorim *_*



Meghan Chase, okulda çok sevilmeyen sadece bir arkadaşı olan genç bir kızdır. En büyük hayali ehliyet ve araba alabilmektir. Ancak tam da on altıncı doğum gününde erkek kardeşi periler tarafından kaçırılınca, "hayaller ve hayatlar" ikilemine düşer. :p Bir anda kendini Periler Diyarı'nda bulan genç kız, kendi hakkındaki gerçekleri öğrenmeye başlar.

Demir Periler Seri Sıralaması
1.      Demir Kral (The Iron King)
1,25. The First Kiss
1,5. Winter's Passage
2.      Demir Kız (The Iron Daughter)
3.      Demir Kraliçe (The Iron Queen)
3,5. Summer's Crossing
3,6. Ash's Letter to Meghan
4.      Demir Şövalye (The Iron Knight)
4,4. An ıron Fey Valentine
4,5. Iron's Prophecy

Not: Demir Efsaneler (The Iron Legends); serinin 1.5, 3.5 ve 4.5 olan ara kitapların üçünün toplamı olarak basılmıştır.

Yaz ve Kış Perileri ve Diyarları! O ne kadar güzel bir anlatım ve tasvirdi *_* Okurken kendimi bir masalın içindeymiş gibi hissettim. Tek kelime ile ben bu kitaba bayıldım! Hemen ikinci kitabı ve ara novellaların bir kitapta toplanıldığı Demir Efsaneleri sipariş verdim. Eğer okuyabilirsem bayram tatili kitaplarım şimdiden hazır.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


3 yorum:

  1. Bu kitabı görüyor ama periler ile ilgili olduğunu hiç bilmiyordum adından dolayı epik fantastik filan sanıyordum hemen listeye ekledim:)
    Bu arada seni yazın enlerine mimledim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Periler hakkında *_* Şimdiden keyifli okumalar )

      Hemen bakıyorum ve en kısa zamanda yapacağım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...