6 Nisan 2013 Cumartesi

Poseidon Savaşçıları #1: Atlantis'in Yükselişi - Alyssa Day




Kitap Adı: Atlantis’in Yükselişi
Kitabın Orijinal Adı: Atlantis Rising
Yazar Adı: Alyssa Day
Seri Adı: Poseidon Savaşçıları Serisi
Seri Sıralaması: 1/8
Türü: Fantastik
Yayınevi: Martı Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 408
Çıkış Tarihi: Şubat/2013
Puanım: 5/5




Arka Kapak Yazısı:  Atlantis’in prensi ve gelecekteki kralı Conlan, Deniz Tanrısı Poseidon’un çalınan en önemli silahı Trident’i bulmakla görevlendirilir. Bu silah kötü amaçla kullanıldığı takdirde tüm kıtayı yok edebilecek kadar tehlikelidir.
Conlan, zorluklarla dolu bu mücadele sırasında kendini hiç beklenmedik bir durumun içinde bulur: bir ölümlüye beslediği yasak duygular ve arzular...
Karar anı gelmiştir: Conlan ruh eşi olduğuna inandığı ölümlünün mü yoksa büyük bir tehdit altında olan ve tüm umutlarını kendisine bağlayan Atlantis halkının mı yanında duracaktır?

Yasak aşk bu baskının üstesinden gelebilecek midir? 

Yorumum: Öncelikle herkese merhaba. Uzun zamandır vakitsizlikten yorum yapamıyorum. Hazır zamanım varken yaklaşık iki hafta önce bitirdiğim Atlantis’in Yükselişi hakkında yorum yapayım dedim. 

Kitabı tek kelime ile anlatacak olsam “Muhteşem” kelimesi bile yetersiz kalır. İş yoğunluğunda dahi aklıma gelip akşam olsa da rahat rahat okusam diye düşündüğüm zamanlar olmadı değil. Kısacası daha ilk sayfalardan itibaren kitap beni etkisi altına aldı. 

Aslında kitabı mitoloji hakkında olması nedeniyle almıştım ve geçmiş zamanda geçeceğini düşünmüştüm ki bu konuda yanılmışım. Günümüzde geçen kitapta, şimdiki zaman ve mitolojik kahramanlar çok güzel anlatılmıştı. Yalnız kitabı tamamen mitoloji olarak düşünmek yanlış olur. Karakterlerden bir tek Poseidon vardı. İlerleyen kitaplarda karşımıza çıkarmı bilmiyorum. Yalnız bir tek Poseidon'un olması bile kitabı okumam için nedendir. :)

Kitabımızın konusuna gelirsek, yok olan kıta Atlantis aslında yok olmamış. Suların içine gömülmüş ve insanlardan uzak olarak orada yaşam devam etmiştir. Poseidon savaşçıları adı verilen bir grupta insanları korumaktadır. 


Conlan, yedi yıl boyunca vampirler tarafından hapsedilmiş ve türlü işkencelere maruz kalmış Atlantis’in Prensidir. Riley ise değişik güçlere sahip bir insandır. Conlan esir hayatından kurtulup Atlantis’e döndüğü zaman Poseidon savaşçılarının koruduğu değerli bir taş olan Trident çalınmıştır. Görevi Trident’i bulmak olan Conlan, Riley ile karşılaşınca bırakın görevini unutmayı tüm benliği sarsılmıştır. Conlan yeni yeni tattığı bu aşkın peşinden mi gidecektir yoksa görevini mi seçecektir? 

Seri Bilgisi
1.      Atlantis’in Yükselişi (Atlantis Rising) Conlan ve Riley
2.      Atlantis’in Uyanışı (Atlantis Awakening) Ven ve Erin
3.      Atlantis’in Kurtuluşu (Atlantis Unleashed) Justice ve Keely
4.      Atlantis Unmasked – Alexios ve Grace
5.      Atlantis Redeemed – Brennan ve Tiernan
6.      Atlantis Betrayed – Christophe ve Fiona
7.      Vampir in Atlantis – Daniel ve Serai
8.      Heart of Atlantis – Alaric ve Quinn

İki Novella
1,5. Wild Thing
2,5. Shifter’s Lady: A Warrior of Poseidon Novella

Kitapta, hikayeye özgü değişik terimler vardı. Bu terimleri tek tek yazmayacağım çünkü son iki sayfada açıklamaları var. Bu açıklamalar kitabın başında olsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Hiç değilse okurken anlamadığımız bir yer olduğunda geri döner bakardık. Ben kitabın sonuna bakmadığım için ancak bitirdiğim zaman açıklamaları gördüm. Bu da benim pek işime yaramadı. 

NOT: Yorumumu bu kez kitabın konu ve ilerleyişi hakkında bilgi vermeden bitiriyorum. Çünkü eğer yazarsam çok fazla spoiler vermiş olacağım. 

Fantastik türü seviyorsanız, dahası bu türden değişik bir konu okumak istiyorsanız bu kitabı kaçırmayın derim ben!!!

Herkese keyifli okumalar!

12 yorum:

  1. Merak ediyordum ama sen bayağı övmüştün bu kitabı bana daha önce de :)

    Nedense bana biraz Lara Adrian kitaplarını hatırlattı yorumunu okurken... Asil savaşçı falan deyince :p

    Mitolojik hikayeleri çok severim. Eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sana anlattığım gibi yazsaydım yorumum çok daha güzel ve farklı olucaktı ama cümleleri bir türlü kafamda toparlayıp da kuramadım :/

      Biraz andırıyor gece neslini ama birlik olmaları, beraber yaşamaları, savaşçı olmaları falan :))

      Beğenirsin bu kitabı ben biliyorum seni :)

      Teşekkürler canımmm :))) KALP

      Sil
    2. Yorumunu okurken hissettim Lara etkisi... Sen beğendiysen ben de beğenirim zaten tarzlarımız çok yakın...

      Elimde o kadar çok kitap var ki alabilir miyim ondan emin değilim :)

      Sil
    3. :)) Ucuza bulduğunda kaçırma derim o zaman :)

      Sil
  2. Bunun yerine Sonsuz Arzuya Uyanış kitabını alıcaktım şimdi sen MUHTEŞEM diyince bunu almaya karar verdim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu kitap *_* Keyifle okumalar şimdiden :)

      Sil
  3. Ben Atlantis'in Kurtuluşu nu şimdi bitirdim yazar hiç bir yerinden kopmadan soru işareti bırakmadan akıcı sonunu iyi getiren bir iş çıkarmış harika anlatımlarını da geçmemek lazım diğerlerinide okumaya karar verdim ama önce sıradaki üç kitabımı bitiriyim iyi kitapların gelmesi dileğiyle hoşçakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğim serilerden biri. Özellikle yazarın anlatım tarzını çok beğeniyorum ama maalesef ki devamı gelmedı -_- İyi kitaplar okumanız dileğiyle :)

      Sil
    2. Tüm seriyi cevirdiler çok şükür. Okuyun mutlaka

      Sil
  4. Bu seri kaç kitaptan oluşuyor ve bunun ilk kitap olduğundan emin misiniz?

    YanıtlaSil
  5. Seriden yalnızca Atlantisin Uyanışını okudum. Ven ile Erin'in hikayesini. Tabi diğer serileride okumak istiyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...