9 Şubat 2021 Salı

2020 Yılında İzlediğim Kore Dizileri (Part - 2)

 Herkese merhaba!!

2020 yılında izlediğim Kore dizilerine part II olarak yazmaya devam ediyorum. İlk yazımı okumak isterseniz tık tık!!

7. A Korean Odyssey


Sırf Lee Seung Gi için izlediğim fantastik türünde bir dizi A Korean Odyssey. Daha konusuna girmeden kadın karakteri hiç sevmediğimi belirtmek istiyorum. Özellikle dış görünüş olarak Lee Seung Gi’ye hiç yakışmayan bir kişiydi bana göre.

Küçüklüğünden beri kötü ruhları gören Jin Sun Mi’nin (Oh Yeon Seo) yolu Son O Gong (Lee Seung Gi) ve Ma Wang (Cha Seung Won) ile kesişir. İkisi de cennetten kovulmuş ölümsüz ruhlardır ve tanrı olmak için çabalamaktadırlar. Bunun için de her şeyi yapmaya kararlıdırlar.

Dizinin ana konusunun haricinde Ma Wang’ın kendi özel durumu beni çok etkiledi. Ayrıca zombi kız Bong Soon (Lee Se Young) inanılmaz tatlıydı. P.K’nin (Lee Hong Ki) onun için yaptıkları, izlerken insanın yüzünü gülümsetiyor. A Korean Odyssey 20 bölümlük bir dizi ve dizi süresi de uzun. Bazı bölümleri izlerken sıkıldım, bazıların da ise zaman nasıl geçti anlamadım bile. Ana karakterlerin konusundansa yan karakterler olan Ma Wang ve zombi kızın hikayelerini daha çok sevdim. 3,5 puanı hak etmeyen bir dizi ama aynı zamanda 4 puanlık bir dizi de değil. Puan ve tavsiye konusunda kararsız kaldığım bir dizi oldu benim için.

8. Mystic Pop up Bar


2020 favori Kore dizilerimden biri daha! Netfix’de önüme düşünce konusuna baktım ve hemen izlemeye karar verdim. Dizimizin türü fantastik.

Mystic Pop up Bar, yiyecek satan gizemli bir seyyar tezgahta geçmektedir. Müşteriler hem yaşayanlar hem de ölülerdir. İçeride satılan bir içki sayesinde müşteriler içlerini döker ve huzur bulmaya çalışırlar.

Ana karakterler olan Woll Joo (Hwang Jung Eum), Han Kang Bae (Yook Sung Jae) ve Takım Lideri Gwi (Choi Won Young) arasında gizli bir ilişki vardır. Woll Joo karakterine bayıldım bayıldım. Hem çok tatlı hem de bir o kadar çirkef! Sinirlenmeleri, bağırıp çağırmaları, duygusal anları… Hangi birini anlatsam :) Çok tatlı bir karakterdi. Yalnız dizi sadece 12 bölüm, keşke daha uzun olsaydı. Puanım 5, tekrar izlemeyi düşünüyorum.

9. Romance is a Bonus Book


Başrollerinde Lee Jong Suk ve Lee Na Young’ın oynadığı romantik komedi türündeki dizimiz bir yayınevi ve kitapların dünyasında geçiyor. Lee Jong Suk sevdiğim aktörlerden biri değil. Diziyi de sırf kitapların dünyasında geçiyor diye izledim ama çok da beğendim.

Cha Eun Ho (Lee Jong Suk) ve Kang Dan Yi (Lee Na Young) çok uzun zamandır birbirini tanıyorlar. Eun Ho, Dan Yi’e aşık ama genç kadın evlenmiş, boşanmış ve bir kızı var. Tüm bunlara rağmen aşkından hiç vazgeçmeyen bir erkek var karşımızda.

Kang Dan Yi’e izlerken çok üzüldüm. Çok başarılı bir iş kadınıyken, evlenip evine ve kızına bakmak için iş hayatını bırakıyor ve sonra boşanınca da iş bulamıyor. Ya çok tecrübeli ve başarılı diye işe alınmıyor ya da yeni çalışma koşullarına ayak uyduramayacağı düşünülüyor. Ara verdiği için yeni trendleri yakalayamayacağı düşünülüyor. Bir şekilde bir yayınevine giriyor ve yeni hayatına başlıyor. Bu arada Cha Eun Ho ve Kang Dan Yi arasında yaş farkı var genç kadın yaşça daha büyük. Ben bu tarz yaş olgusuna takılmadığım için izlerken sorun olmadı.

İyi ki Lee Jong Suk oynuyor diye diziyi harcamamışım. Beni çok etkileyen, dahası içinde kitapların bulunduğu bir dizi. Severek izledim, puanım 4,5. Yarım puanı da Lee Jong Suk’dan kırmış olayım :p

                                                                10. Wok of Love


Aslında iki kişi arasında kalınan dizi/film ya da kitapları pek sevmiyorum. Konusunu seversem, sevdiğim bir ünlü varsa izliyorum. Bu dizi için de aynısı oldu ve Jang Hyuk için diziyi izledim.

Seo Poong (Junho), en iyi Çin restoranında şeflik yapmış eskiden ünlü ola bir şeftir. Başına bir iş gelince çalıştığı yerden ayrılır ve kapanmak üzere olan küçük bir Çin restoranında çalışmaya başlar. Doo Chil Seo (Jang Hyuk), bir tefeci ve aynı zamanda Seo Poong’un çalıştığı yeni yerin sahibidir. Dan Sae Woo (Jung Ryeo Won), zenginken bir anda elindekileri kaybeden biri. Bu üçlünün yolu ufak bir Çin restoranında kesişir.

Mutfakta geçen dizileri ayrı bir seviyorum. Ahh o dizideki yemekler! Değişik mutfakları sevdiğim ve yeni tadımlara açık biri olduğumdan yemek istediğim birçok şey oldu dizide.

Olayların ilerleyişi, bu üç ana karakter arasındaki bağ güzel işlenmişti. Mutfakta şefler arasındaki hırslar ve egolar gerçeğe uygun bir şekildeydi. Ve bir de aşk! Tüm sevdiğim şeyler bir dizide toplanmış. Puanım 4,5 ve tavsiyemdir.

11. Suspicios Partner


2020 favori dizilerimden birine daha geldik. Ji Chang Wook’un ilk izlediğim dizisiydi ve çok beğendim. Kendisi şu an takibimde, diğer dizilerini de izleyeceğim.

No Ji Wook (Ji Chang Wook) işkolik bir savcı, Eun Bong Hee (Nam Ji Hyun) avukat olma yolunda ilerleyen bir hukuk çalışanı. Bir gün Eun Bong Hee’ye iftira atılır ve olaya savcı olarak No Ji Wook atanır. Hukuksal anlamda yolları kesişen ikilimiz, uzun bir süre daha beraber çalışmak zorunda kalır.

İkilimizin annelerine bayıldım bayıldım!! İnanılmaz tatlı bir rekabetleri vardı. Yan karakterlerin arkadaşlık bağlarını beğendim ama iş duygusal boyuta geçince sevmedim. Yine de bu sevmediğim kısım, diziyi sevmeme engel olmadı. Çok sevdiğim bir diziydi.

No Ji Wook ve Eun Bong Hee ikili olarak çok tatlılardı. Yakışan bir çift olmuşlar. Kavgaları bile güzeldi :p Ayrıca Eun Bong Hee’nin şortlu ceket takımlarını da çok beğendiğimi belirteyim. Puanım 4,5.

12. The King Eternal Monarch


Fantastik bir kore dizisi The King Eternal Monarch. Hatta içinde zaman yolculuğu ve paralel evren barındırıyor. Konu olarak tam benlik. Tek sıkıntılı yanı başrolde Lee Min Ho’nun olması. Oyunculuğunu hiç beğenmiyorum, nasıl bu kadar ünlü olabilmiş şaşkınım :P

LMH, paralel evrenlerin birindeki imparatoru canlandırıyor, ismi de Lee Gon. Jung Tae Eul (Kim Go Eun) bir başka evrende polis teşkilatında çalışan bir dedektiftir. İki paralel evren arasındaki ince kapı bir şekilde açılınca ikilimiz birbirlerinin dünyasında yer bulurlar. Tabii bir de kötü adam var. Kapıyı kendi kullanımına isteyen, bunun için elinden geleni yapan biri.

Fantastik, macera, gerilim, aşk dolu bir diziydi. Dizinin konusu da çok iyiydi, tam benim sevdiğim tarzdı. Puanım 4, çünkü başrol LMH :p

Bu arada ben LMH’yi ne kadar sevmesem de kızım Panter o kadar seviyor :p Neredeyse tüm bölümleri bu şekilde benimle beraber izledi :P


Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı ve dizi/filmli günler!!


14 yorum:

  1. Love u merak ettim. Ben de mutfakta geçen dizileri seviyorum. 😍 Bonus Book un konusu bana bir amerikan dizisini hatırlattı. Adını hatırlayamadım ama konu çok benziyor. Gerçi o dizide karakter gençmiş numarası yapıyordu. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wok of Love güzeldir, bir bakmanızı tavsiye ederim :) Diğer Amerikan dizisini duymadım hiç, bir araştırayım :)

      Sil
  2. 2020’de baya Kore dizisi izlenmiş :)

    YanıtlaSil
  3. the king artık en sevdiğim kore dizisi oldu :) romance bonus book tam en sevdiğim kore dizisi türü ya :) şu wok of love aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  4. listeden sadece king izlemişim ona da bayıldım zaten :) uzun zamandır kore izlemediğimi fark etim yaa özlemişim :)

    YanıtlaSil
  5. Yine nokta atışı yorumlar, çok beğendim. Panter'in Lee Min Ho oppası :) Sen sevmesen de o bol bol izletecek gibi :p

    YanıtlaSil
  6. Yaaa çok çok güzel diziler izlemişsin! 😍 Yorumlarını önemseyerek izleyeceğim diziler var. Sadece Romance is a Bonus Book'u izlemem. 🙈
    PANTEERR!! Minnak ağızlım benim! Lmh hayranlığı ile sana hiç çekmemiş hahahha Bence Panter için Lmhnun başka dizilerine de bakmalısın. 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kübram ^^ LMH'nin yeni dizisini bekliyorum Panter için :p

      Sil
  7. Kesinlikle Ji Chang Wook'un diğer dizilerini de izlemelisin özellikle kavga ettiği ve tişörtünü çıkardıklarını 👌😂

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...