25 Ocak 2021 Pazartesi

2020 Yılında İzlediğim Kore Dizileri (Part - 1)

 Herkese merhaba!

Geç kalınmış bir yazı ile sizlerleyim. Çok uzun zamandır izlediğim dizi ve filmlerin yorumlarını yapmak istiyordum ama blogumun kitap konseptini bozmak istemediğim için yazmıyordum. Ancak ani bir kararla yorum yazmaya karar verdim ve kararım değişmeden de hemen yazıp yayımlamak istiyorum.

Eskiden hunharca kore dizileri seyrederdim, sonra uzun bir süre ara verdim. Pandemiyle beraber izlenecek dizilerin azalması (çoğunu izlemiştim) ile tekrardan Kore dizilerine geri döndüm.

Nisan ayından itibaren neler izledim hep birlikte bakalım.

NOT: Dizi puanlarım 5 üzerindendir.

1.      W – Two Worlds



Başrollerinde Lee Jong-suk (Kang Cheol) ve Han Hyo-joo’nun (Oh Yeon-joo) oynadığı gerçek dünya ile manga dünyasında geçen bir dizidir. Manganın yazarı Oh Yeon-joo’nun babasıdır. Bir gün bir şekilde kızımız manga dünyasına geçer ve olaylar başlar. Başta diziyi sevsem de ilerleyen bölümleri maalesef sevemedim. Sürekli olayların başa dönüyor olması, bir yerden sonra sıkılmama neden oldu. İzlediğim her şey yalanmış gibi gelmeye başladı. Ayrıca Lee Jong-suk maalesef favori aktörlerimden biri değil. Sanki her rolü aynı karaktermiş gibi oynuyor. Bu dizi ile başka bir dizisindeki rolü arasında bir fark göremiyorum. Han Hyo-joo’nun ise izlediğim ilk dizisiydi ve oyunculuğunu beğendim. Diziye puanım 3.

2.        Cindirella and Four Knights


Başrollerinde Jung II Woo, Ahn Jae Hyun, Lee Jung Shin, Park So Dam, Son Na Eun ve Choi Min’in yer aldığı romantik komedi türünde bir dizidir. Eun Ha Won (Park So Dam) tam Külkedisi hayatı yaşamaktadır. Babası, üvey annesi ve üvey kız kardeşi ile beraber yaşayan kızımızın tek hayali üniversiteye gitmek ancak bunun için paraya ihtiyacı vardır. Bir gün yaşlı bir adamla tanışan Eun Ha Won artık hayallerine çok daha yakındır. Yaşlı adamın ondan isteği; üç haylaz ve birbiriyle anlaşamayan kuzenleri yola getirmesidir, bunun karşılığında da okuması içi gereken yardımı yapacaktır. Aynı evde kalmaya başlayan Eun Ha Won ve kuzenler için aşk kaçınılmaz olacaktır. Eee ne demiş atalarımız ateşle barut yan yana durmaz :P

Diziyi hem karakterler bakımından hem de konu bakımından çok sevdim. Biraz araştırdığımda kitaptan uyarlanan bir dizi olduğunu gördüm. İmkanım olsa kitabını da okumak isterdim. Çok komik sahneler olduğu gibi, duygusal sahneler de vardı. Benim tekrar izleyeceğim diziler arasına girdi. Puanım 5 ve kesinlikle tavsiye ediyorum.

3.      Eulachacha Waikiki



Başrollerinde Kim Jung Hyun, Lee Yi Kyung, Son Seung Won, Jung In Sun, Go Won Hee ve Lee Joo Woo’nun oynadığı komedi türünde bir dizidir. Dizi üç arkadaşın işlettiği Waikiki adındaki bir pansiyonun etrafında dönmektedir. İflas etmek üzere olan pansiyonda bu üçlünün başına gelmeyen kalmamıştır. Özellikle bekar anne Yoon A’nın (Jung In Sun) gelmesi arkadaşların işlerini daha da zorlaştıracaktır.

2020 senesinin hiç sevmediğim dizilerinden biri oldu. Evet güldüğüm çok sahnesi oldu ama kurgu ilerleyişinde sıkıntılar vardı. Oyunculardan Kim Jung Hyun’un abartı hareketleri (rol yapamadığını düşünüyorum), komik olsun diye sürekli karakterlerin başına bir şey gelmesi ve olayların ilerleyişi sevmedim. Çok kişi sevmiş diziyi ama maalesef benden geçemedi ve puanım 2.

4.      Hyde, Jekyll, Me



Başrollerinde çok sevdiğim ikilinin oynadığı romantik komedi bir dizi. Hyun Bin ve Han Ji Min. Bazen bir diziyi izlemem için ikisinden birinin isminin geçmesi yeterliyken Hyde, Jekyll, Me’de ikisinin de olması süper bir şey!

Konusuna gelecek olursam; Koo Seo Jin (Hyun Bin) iki farklı kişiliğe sahiptir. Koo Seo Jin tarafı mesafeli ve soğukken, Robin olan diğer kişiliği sevecen ve yardımseverdir. Jang Ha Na (Han Ji Min), Wonderland adındaki lunaparkın sirk yöneticisidir, Koo Seo Jin de lunaparkın müdürü. Genç kadın bir şekilde Koo Seo Jin’in Robin hali ile tanışır. Sonrasında, izleyiciye romantik komedi tadında merak uyandırıcı bir dizi beklemekte.

Oyuncuları bir kenara koyarsam kurguyu çok beğendiğimi söylemek istiyorum. Robert Louis Stevenson’un yazmış olduğu Dr. Jekyll ile Bay Hyde kitabından esas alınmış bir konusu var dizinin. Bilindik bir konu ama karakterler ve diyaloglar sizi yine de başka bir yolculuğa çıkarıyor. Yer yer dram ağırlıklı olsa da bence çok güzel romantik bir diziydi. Puanım 5 ve kesinlikle tavsiye ederim.

5.      Hotel del Luna



Bu kez fantastik bir diziyle karşınızdayım. IU çok sevdiğim Koreli ünlülerdendir. Hem sesi güzel, hem oyunculuğu hem de kendisi. Daha ne olsun :p

Dizimiz, müşterilerinin sadece hayaletlerin olduğu Hotel del Luna’da geçmektedir. Otelin CEO’su yani IU geçmişte yaptığı bir hatadan dolayı lanetlenerek bin yıldan fazla bir süredir bu otelde yaşamak zorunda kalmıştır. Görevi tamamlanınca da öbür dünyaya geçecektir. Yeni gelen yönetici Koo Chan Sung (Yeo Jin Goo) ile arasında geçenler onu geçmişe daha çok sürükleyecektir.

Koo Chan Sung rolündeki oyuncunun oyunculuğunu beğendim ama IU ile yakıştıramadım. Görünüş olarak hep bir şeyler eksik geldi gözüme. Onun dışında diziyi çok beğendim. Her bölümde farklı konuların işlenmesi, değişik karakterlerin olaylara katılması güzel bir ayrıntıydı. Diziden yakındığım tek konu son bölümlerin ağır dram olmasıydı.  Aslında K-Dramaların çoğu öyle ama yine de bu diziye tam yakıştıramadığım bir durumdu. Bu nedenle puanım 4,5.

6.      Oh My Venüs 



2020 yılının izlediğim en iyi dizisiydi. Dizi 2015 yılında çıktığı için ne kadar da geç kalmışım izlemekle diye hayıflanmadım değil. Başrol oyuncularımız K-Drama sektörünün en iyilerinden olan  So Ji Sub ve Shin Min A.

Shin Min A’nın oynadığı Kang Joo Eun karakteri başı kiloları ile dertte olan bir avukattır ve eski sevgilisini takıntı haline getirmiştir. Kişisel antrenör olan Kim Young Ho (So Ji Sub) amacına ulaşması için genç kadına yardım eder. Bu süre içerisinde de yakınlaşmaya başlarlar.

Favori romantik sahnelerim oldu bu dizide. Hala ara ara açar izlerim :p Dizide sevemediğim tek karakter (şu an dizideki ismini unuttum) Henry’nin oynadığı karakterdi. Abartı rolleri sevmiyorum belki de ondandır. Puanım 5 ve herkese tavsiyemdir. *_*

Toplamda 18 dizi izlemişim. Yazılarım çok uzun olmasın diye 3 part halinde yayımlayacağım. Umarım dizi yorumlarımı da kitap yorumlarım kadar seversiniz.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!


Herkese bol kitaplı ve dizili günler!! 

 

12 yorum:

  1. Hotel Del Luna da karakterleri çok sevsem de kurguda bir şeyler eksik gibi hissettim. Cindrella and Four Knight ı bu yıl ikinci kez izledim ve önümüzdeki yıllarda tekrar izleyeceğim. 😍 Waikiki nin çok beğeni vardı izlemeyi düşünüyordum ama biraz erteleyebilirim. Oh My Venüs artık listemde 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hotel del Luna'da IU oynadığı için kurguda eksik varsa bile hissetmemiş olabilirim :D Cindirella'yı bir kez izledim ama bu yıl içinde bir kez daha izlemek istiyorum :) Waikiki bence bir kez daha düşün ama izlemek istersen de bir iki bölüm şans ver derim :) Oh My Venüs harika harika :D Keyifle izleyeceğini düşünüyorum :)

      Sil
  2. Cogu cok severek izledigim dizilerdi. Waikiki yi sadece bir iki bolum izleyebilmistim sanirim turu komedi olan seyleri pek sevmiyorum. Hotel del luna da cidden agir dramdi haha (hatta bu yuzden tamamlamadim diziyi). Lee jongsuk un oyunculugunu cok begeniyorum ben ama dediginiz gibi biraz benzer karakterleri canlandiriyor. Film secimlerinde farkli seyler deniyor ama dizilerde de yeni karakterler gorsek guzel olabilir. Bence cok iyi yapmissiniz dizi yorumu girerek. Devamini merakla bekliyorum. Emeginize saglik ben de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bende aşırı komedi dizilerini sevmiyorum. Çünkü oyunculuklar bir yerden sonra yapmacık geliyor. Yaaa yine de Hotel del Luna'yı bitirmeni tavsiye ederim, ağır dramdı ama hiç değilse bitmiş olur dizi :p Lee Jong Suk için mesela Romance is a Bonus Book'daki rolü ile W'deki rolü arasında bir fark göremiyorum. Bakışı, mimikleri hep aynı :D Ondan hiç filmlerini izlemedim, bir bakayım filmlerine.
      Yaa çok teşekkür ederim, dizi yorumu yazmayı düşünüyorum, hoşuma gitti :)

      Sil
  3. Bence insan bloğuna istediği her konuda yazabilmeli. Dizi yorumunuzu da keyifle okudum.

    Ben hiç Kore dizisi izlemedim. Geçen yıllarda bloğumda bir yazı yazmıştım ve ilk Kore dizim için öneri istemiştim. Onlarca öneri gelmişti. Maalesef hiçbirini izleyemedim. Şimdi izlediklerimi Netflix'ten seçiyorum. Bir arkadaşım W-Two Worlds dizisini önermişti. Sanırım önce onunla başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de artık fikrim yavaş yavaş değişmeye başladı. Dizi yorumları bir başlangıçtı :) Teşekkür ederim.

      Kore dizilerini cidden çok seviyorum ve ne kadar çok insan izlerse o kadar mutlu oluyorum. Umarım dizi hoşunuza gider ve K-dramalara başlarsınız. Şimdiden keyifli izlemeler ^^

      Sil
  4. oh my venüs en sevdiklerimdeeen :) del luna da çok iyiyydi, kore hep izlesek de yetişmek zor yaaa, bu listen de çok iyi, izlerim işallah bunnarı daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizi ve film sektörü derin bir deniz derya :) İzledikçe daha da güzelleri çıkıyor :)

      Sil
  5. aaa heey bloglarda bcp okuduğunu görüp yoruma geldiydiim, sen de bloguma yorum dabıyomuşsuuun ne hoş olmuuş, yazcan sen de de mii bcp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bcp grubundayım :) hatta yazdım bile :D

      Sil
  6. Yine güzel diziler izlenmiş, çok güzel yorumlar yapılmış! 😍 Hyde, Jekyll, Me yi çok merak ediyordum senin yorumunla izlenecekler arasına girdi. Oh My Venüs zaten listede ama bir türlü izleme fırsatım olmadı ama en kısa zamanda izleyeceğim. Çoğunu izlemişim ya da yarım bırakmışım. Diğerlerinide yorumlarına göre izleyebilirim. 🙈😄 Yorumlarında artık Heart to Heart'ü görmek istiyorummmm! 😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kübram ^^ Ama önce Still 17 diyorum :P Heart to Heart her an izleyebilirim :p

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...