26 Mayıs 2016 Perşembe

The Book of Ivy #2: Devrimin Kızı - Amy Engel

Kitap Adı: Devrimin Kızı
Kitabın Orijinal Adı: The Revolution of Ivy
Yazar Adı: Amy Engel
Seri Adı: The Book of Ivy
Seri Sıralaması: 2/2
Türü: Fantastik, Distopya, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 264
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 3/5



Arka Kapak Yazısı: Ben Ivy Westfall. Kurucunun kızı.

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydi. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar...

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eslisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım...
İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım.

Yorumum: Kurucunun Kızı'nı çok sevmemiştim ancak sonu nedeniyle ikinci kitabı okuyacağımı yazmıştım. Sevgili Fighting blogunun sahibesi Esram Devrimin Kızı'nı okuyorum deyince ben de okuyayım dedim.

Bishop'ı düşünmenin göze alamayacağım bir lüks olduğunu biliyordum. Sabahın sert ışıklarında zayıflığıma pişman olabileceğime de. Ama şimdi, umarsız gümüş ayın eşliğinde kendime Bishop'ın yanındaymışım ve o tutmam için sıcak elini uzatıyormuş gibi yapmanın rahatlığını tanıdım.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki; fikrim değişmedi, hatta bu kitabı bir tık daha düşük buldum ilkinden. Devrimin Kızı'nda olaylar daha fazla vardı ama Ivy'nin iç hesaplaşmaları, davranışları beni benden aldı. Normalde karakterlerin davranışlarına sinir olmam sadece nedenlerine odaklanırım. Ivy'nin davranışlarına mantıklı bir neden bulamadığım için kitabı da sevemedim.


Bir de olayların sadece Ivy cephesinden anlatılması hoşuma gitmedi. Bishop'ın kendini anlattığı kısımların olmasını isterdim. İkili arasındaki mesele çok uzadı, sorun ise çabuk çözüldü. Fantastik kısım konu itibariyle de yüzeysel geçilmişti. Kitabın türü distopya ama kurulan dünya basitti ve tam anlamıyla anlatılmamış gibiydi. Bu bakımdan ilgimi çekmedi.

The Book of Ivy Seri Sıralaması
1.      Kurucunun Kızı (The Book of Ivy)
2.      Devrimin Kızı (The Revolution of Ivy)

İki kitaplık kısa bir seri. Önerme kısmında kararsızım. Yorumuma göre karar size kalmış :)

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


4 yorum:

  1. Bana da basit geliyor bu kitap ya. Daha kaliteli bi iş çıkartılabilirmiş aslında. İlk kitabını okuduktan sonra ikincisine pek yanaşasım gelmemişti benim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu güzel ama işleyiş çok basit kalmış. Sırf sonu için devam etmiştim ama cıks sevemedim yine de :p

      Sil
  2. acayip güzel bir kitap.Kesinlikle yanılıyorsunuz.Okuyacakların hevesini kırmayın.bu kitabı ŞİDDETLE tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki ben beğenmedim. Benim sevmediğim birşey başkaları tarafından beğenilebilir. Bu nedenle neden beğenmediğimi açıkça yazdım. Zevk meselesi.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...