21 Temmuz 2014 Pazartesi

Revenants #1: Benim İçin Öl - Amy Plum



Kitap Adı: Benim İçin Öl
Kitabın Orijinal Adı: Die for Me
Yazar Adı: Amy Plum
Seri Adı: Revenants
Seri Sıralaması: 1/3 (Bir de novella var)
Türü: Genç-Yetişkin, Fantasttik
Yayınevi: Akılçelen Yayınları
Sayfa Sayısı: 351
Basım Tarihi: 2013 (3. Baskı)
Puanım: 4,5/5

Arka Kapak Yazısı: O, Aşkı İçin Ölmeye Değil, Ölmemeye Söz Verdi.

"Gizemli ve romantik bir aşkı anlatan bu romanı elimden bırakamadan bir çırpıda okuyup bitirdim." Aprilynne Pike, New York Times en çok satanlar listesinde 1 numara olan Kanatlar dizisinin yazarı.

Amy Plum, paranormal üçlemesinin ilk kitabı olan Benim İçin Öl’de (Die For Me) , Amerika’da anne babasını trafik kazasında kaybedince, ablasıyla dedelerinin yanına taşınmak zorunda kalan Kate ile onun saf güzelliğine tüm benliğini kaptıran yakışıklı Fransız genci Vincentın ruhlara işleyen aşklarını anlatıyor. 


On altı yaşındaki Kate, Brooklyn’den, çoğu kişinin hayalini süsleyen "Işıklar kenti" Paris’e taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur hâldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Kate’in, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacağını, kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincent’ın gözleridir bunlar. Ve Kate de Vincent’a gönlünü kaptırır.


Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincent normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır.
Okurken nefes nefese kalacağınız Benim İçin Ölün yazarı Amy Plum, ikincisi 2012de yayımlanacak paranormal üçlemesinin bu ilk kitabıyla gençlerin kalbinde şimdiden taht kuruyor.

Yazar, Paris’in muhteşem dekorunun yanı sıra iki dünya savaşının insanlara yaşattığı acıların yansımalarının da yer aldığı ve okurların yeni tutkusu olacak bu üçlemenin ilk kitabını sizlere paylaşıyor.

Yorumum: Çok fantastik kitap okuyan biri olarak gün geçtikçe bu türe ait kitaplarda özgünlük aramaya başladım. Özelikle liseye giden kızın hayatına pat diye tehlikeli erkek karakterin çıkması, kızın durumu anlaması, sonra ardından açıklamaların geldiği  klişe bir çok kitabın olduğunu varsaydığımda okuduğum fantastik kitabın bana daha farklı şeyler vermesini beklerim. 
Benim İçin Öl kitabında klişeler var mıydı, vardı. Ancak diğer kitaplardan onu ayıran en büyük özellik ana erkek karakterin vampir ya da kurt adam olmaması! İşte Vincent’ın bu konudaki açıklaması:
“Biz vampir ya da kurt adam ya da korkmanı gerektirecek başka herhangi bir şey de değiliz. Biz…”
(Kitapta devamı var ama biraz merak edin. :p)


Vincent ve ailem dediği kişilerin ne olduğunu öğrendikten sonra sizde Kate gibi merak ediyorsunuz. Neyse ki yazarımız bu konuda okuyucuyu çok bekletmeden açıklamalarda bulunmaktadır. Özellikle yazarın bu tarzını çok sevdim. Birden bire her şeyi anlatmak yerine belli parçalara bölerek yazması hoş bir ayrıntı olmuştu. 
Kate, anne babasını kaybettikten sonra ablası ile beraber babaanne ve dedesinin yanına Paris’e taşınmıştır. Günlerini kafelerde  bol bol kitap okuyarak geçirmektedir. Bir gün karşısına yakışıklı ama biraz da tehlikeli biri çıkınca Kate’in tekdüze hayatı tamamen değişir. 
“Bugün hava aşırı soğuk olduğu için, Paris’in en iyi sıcak çikolatasından içmeye hayır demezsin sanırım.”
“Ne yani şimdi de okullu kızları çikolata ile mi kandırıyorsun? Sen kötü bir adamsın Vincent Delacroix.”

Seri Sıralaması
1. Benim İçin Öl
2. Ben Ölene Kadar
2,5. Onun İçin Öl
3. Ölmem Gerekirse
Amy Plum'un Benim İçin Öl kitabı değişik fantastik kitap okumak isteyenlerin sevebileceği bir roman. Herkese bol kitaplı günler!!

2 yorum:

  1. Geçen yaz okumuştum bu seriyi,şimdi dönebilecek olsam olayları hiç bilmeden tekrar okumak isteyeceğim tektük seriden biri.Ah,ne kadar eğlenmiştim bu kitabı okurken!:)Bende her zaman ayrı bir yeri olan bu seriden bahsettiğiniz ve geçmiş yazı bana bu kadar tatlı bir şekilde hatırlattığınız için teşekkür ediyorum:) Bool okumalı günler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okurken çok eğlendim :) En kısa zamanda serinin ikinci kitabını okuyacağım. Asıl ben bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim, mutlu ettiniz beni ^^ :)) Size de boool okumalı günler :)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...