20 Aralık 2012 Perşembe

Kitaplarda İlklerim


Merhaba arkadaşlar,


Şimdiye kadar hep kitap yorumları yaptım. Bugünlük bir değişiklik olsun istedim ve aklıma gelen kitaplardaki ilklerimi sizlerle paylaşmak istedim.

İlk okuduğum roman; yanlış hatırlamıyorsam Küçük Kadınlardı. Okulda okuduğumuz Ömer Seyfettin, Reşat Nuri Güntekin vb. yazarların kitapları hariç kendi isteğimle okuduğum ilk kitaptı. Kitabı sevmiştim ve ondan sonra Küçük Erkekler’i de  okumuştum.





İlk etkilendiğim roman; Oliver Twist. Oliver’in yaşamından çok etkilenmiştim. Özellikle de yetimhanede yaşadıklarından ve her akşam lapa yemesinden. O zamanlar lapanın anlamını bilmiyordum ve öğrendiğimde de çok üzülmüştüm.

İlk okuduğum fantastik roman; Yüzüklerin Efendisi. Farklı dünyalara yelken açmamı sağlayan ve koyu bir fantastik sever olmamda en büyük etkisi olan kitaptı. Seriyi dayımdan duyup başlamıştım. O zamanlar ortaokuldaydım ve yazarın dili -özellikle de tasvirleri- ağır gelmişti ama kitabı elimden de bırakamamıştım. 

İlk okuduğum tarihi aşk romanı; Son Söz Aşkın-Julia Quinn. Bu kitap, tarihi aşk romanlarına başlamama neden olan kitaptı. Başlangıcı pek sevmesem de sonradan kitap resmen elime yapışmıştı. O zamanlar bu tür kitaplardan ve serilerden bihaberdim. Sonra araştırmalarla öğrendim ve tam gaz bu tür kitapları okumaya başladım. 

İlk okuduğum İskoç tarihi aşk romanı; Fidye-Julie Garwood. Bu kitabı okuduğum zaman yeni yeni tarihi aşk romanları okuyordum. İskoçları, yaşam şekillerini, savaşları ve klan hayatını çok sevdim. Bu kitapla anladım ki ben klan yaşamlarını okumayı; baloları, Hyde Park’taki gezintileri okumaya tercih ederim. 


Çik-lit tarzına başlamam da Pasaklı Tanrıça ile oldu. Bu tarzı sevdim ama çok okumayı tercih etmiyorum. Çünkü kadın karakterin kendisini gereksiz durumlara sokması pek hoşuma gitmiyor. Bu türü arada eğlenmek için tercih ediyorum.

On Küçük Zenci, ilk okuduğum polisiye romandı. Polisiye kitaplarını sevsem bile bu türün dizi ya da filmlerini daha çok tercih ediyorum. Ama şunu da belirtmeliyim ki elime geçen her Agatha Christie romanını da okurum. 

İlk ağladığım roman Kristin Hannah’ın Gece Yolu idi. Son 50 sayfada göz yaşlarım dinmedi diyebilirim. Yazarın dili ve anlatımı o kadar iyi ki sanki okuduklarınızı yaşıyormuşsunuz gibi bir his veriyor.

Benim aklıma gelen kitaplardaki ilklerim bunlar. Sizler de kitaplardaki kendi ilklerinizi yazmak ve yukarıya eklemek istediğiniz kitap türleri varsa kendi blogunuzda yazabilirsiniz. Sizden tek ricam yazarsanız linkini yorum olarak bu yazının altına kopyalamanız.

Herkese keyifli okumalar!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...