7 Ekim 2015 Çarşamba

Tutku Oyunları #1: Tutku Oyunları - Aleatha Romig



Kitap Adı: Tutku Oyunları
Kitabın Orijinal Adı: Consequences
Yazar Adı: Aleatha Romig
Seri Adı: Consequences
Seri Sıralaması: 1/5 + 3 novella
Türü: Yetişkin, Psikoloji
Yayınevi: Arkadya Bitter
Sayfa Sayısı: 648
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 4/5


Arka Kapak Yazısı: Aşk, günahlarla yoğrulmuş bir oyunu bozabilir mi?

Claire Nichols, kusursuz hayatların, büyülü masalların ardında en kötü kâbusların yaşanabileceğinden habersizdi. Ta ki onunla tanışana kadar; Anthony Rawlings. Zorba, acımasız, gözü kara. Fakat aynı zamanda zengin, kibar, güçlü ve nefesleri kesecek kadar yakışıklı.

Parıltılı yaşamların gürültüsünden uzak, sıradan bir barmen olan Claire, onun tatlı tuzağına düştüğünde ise artık her şey için çok geçti. Nefretin bile çekici geldiği bu dünyada, tutku ve şehvet dolu bir oyunun en önemli parçasıydı artık.

Bu oyunun sınırları yok ama kuralları var. Hayatta kalmaksa ancak kurallarla mümkün. "Kimse onun kurallarının sonuçlarından kaçamaz."
-Alfred A. Montapert-

Yorumum: Tutku Oyunları, uzun zamandır çıkmasını beklediğim bir kitaptı. Hatta çıkar çıkmaz okumuştum ancak yorumu şimdiye kaldı. 

Kitabımızın ana temasını Stockholm Sendromu oluşturmaktadır. Anlamı ise kaçırılan kişinin kaçıran kişiye sempati duyması, aşık olması ya da bir yerden sonra bu davranışların çok normal gelmesi durumudur.

Tutku Oyunları’nın başında yazar Aleatha Romig okuyucusunu şöyle uyarmış:

Tutku Oyunları serisinde fazlasıyla yetişkinlere yönelik içerik bulunmaktadır. Aşırı tasvir ve ayrıntı yer almamasına rağmen kaçırma, tecavüz ve hem fiziksel hem de psikolojik şiddet mevcut. Bu tür içerikleri okuyamıyorsanız lütfen bu kitabı almayın.h Hazırsanız, hoş geldiniz,yolculuğun tadını çıkarın.


Açıkçası bu yazıyı gördükten sonra kitaba olan merakım daha da arttı. Konuyu ve genel itibari ile yaşananları bilsem de Aleatha’nın bu notu beni kitaba çekti. Bir yandan da ya kitaptaki yaşananlardan dolayı yarım bırakırsam diye kafamda soru işaretleri belirdi. 

Sonuç olarak kitabı beğendim! Beklediğimden daha az şiddet mevcuttu. Olan sahnelerde de açıkçası anlatılmıyor ama okurken siz biliyordunuz. Sadece kitapta ortalardan sonraki bir 100 sayfada sıkıldım. Ne olacak ne olacak diye oraları da okuyup geçince kitap tekrardan güzelleşmeye başladı. 


Tutku Oyunları Seri Sıralaması
1.      Tutku Oyunları (Consequences)
1,5. Behind His Eyes – Consequences
2.      Truth
2,5. Behind His Eyes – Truth
3.      Convicted
4.      Revealed: The Missing Years
4,5. A Peek Beyond the Consequences
5.      Beyond the Consequences

Claire Nichols, kendi halinde barmenlik yapan bir kadındır. Bir gün yolu Anthony Rawlings ile kesişir ama ne kesişme! O andan itibaren tüm hayatı değişir. Artık yemesinden içmesine, giyindiği kıyafetten ne zaman uyanacağına kadar her şey Anthony’nin elindedir.

Konuya çok girmek istemiyorum çünkü genel itibari ile bu çerçevede olaylar dönüyor. Tutku Oyunları’nı okurken karakterlere kızmak yerine onları anlamak yoluna girdim ve hiçbir şekilde hareketlerini yadırgamadım ya da yargılamadım. Sanki bu kitap ve olaylar psikolojik bir vakaymış gibi düşündüm. Bir insan neler yapabilir, ne kadar ileri gidebilir, kaçırılan kişinin hisleri nasıl olur da bu kadar değişir gibi sorularla okudum ve genel olarak analiz ettim.

Ayrıca bu kadar olaydan sonra daha başka ne olabilir diye serinin devamını merakla bekliyorum. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!



4 yorum:

  1. kesinlikle bende ayni şekilde okudum sikilmistim ama kitabin sonlarina dogru tekrar istekle okumaya devam ettim. gercekten sonu beklenmedik oldu. ikinci kitabi heycanla bekliyorum. kizin intikamini almasi guzel olabilir. yani öyle olmasını umalim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle umuyorum ve ikinci kitabı merakla bekliyorum. :)

      Sil
  2. Kitaba dün başlayıp bugun bitirdim ve hala Tony'e saydırıp duruyorum ne kitaptı yahu. .
    Kitabın ikincisinin ne zaman çıkacağı belli mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi çeviriden geldiğini, baskıya hazırlandığını duyurdu. Tam zamanını söylemedi.
      Çok değişik ama bir o kadar da güzel bir kitaptı.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...