11 Ekim 2015 Pazar

Labirent Serisi #1: Labirent: Ölümcül Kaçış - James Dashner



Kitap Adı: Labirent: Ölümcül Kaçış
Kitabın Orijinal Adı: The Maze Runner
Yazar Adı: James Dashner
Seri Adı: Labirent
Seri Sıralaması: 1/3 + 2 novella
Türü: Fantastik, Distopya, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 408
Basım Tarihi: 2013
Puanım: 4,5/5

  
Arka Kapak Yazısı: Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir. Ailesini, evini veya oraya nasıl geldiğini anımsamamaktadır. Zihni bomboştur. Asansörün kapıları açıldığında Thomas kendini Kayran isimli, devasa taş duvarlarla çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur. Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini bilmemektedir. Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve her otuz günde bir aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayran'da kalmak istemese de kurtulmak imkânsız görünmektedir. Yine de Thomas'ın içinde bir his, çıkış yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için zihninin derinlerinde yatan sırları açığa çıkararak labirentin gizemini çözmesi gerekecektir.

Yorumum: Labirent serisine uzun zamandır başlamak istiyordum ama ne yazık ki her seferinde bir başka kitap ortaya çıktı. Ben de ikinci film hatırına (kitabı okumadığım için filmi de seyretmiyordum) seriye başladım. 

“Korkuyor musun?” diye sordu Teresa koştukları sırada.
“Hayır, yağlı ve metal yaratıklara bayılıyorum. Onları görmek için sabırsızlanıyorum.”
“Çok komik,” diye karşılık verdi Teresa.
“Merak etme. Minho ve benden uzaklaşma.”
“Ah, cesur şövalyem. Kendi başımın çaresine bakamayacağımı mı düşünüyorsun?”
“Hayır, sadece kibar olmaya çalışıyorum.”

Öncelikle seriyi beğendiğimi belirtmek istiyorum. Hem farklı hem de tanıdık bir kurgusu var. Hikayemiz Thomas’ın Kayran’a gelmesi ile başlıyor. Kayran ise her ay bir kişinin geldiği bir yer. Yaşları değişken çocuklardan oluşan bu yer de hayvancılıktan, tarıma birçok şey yapılmaktadır ve günlük hayat belirli bir düzende ilerlemektedir. Mesela aşçılık yapan birinin yanında çalışan hep o görevi yapmaktadır gibi.

“Neredeyim ben?” diye sordu Thomas ve sesini ilk kez duyunca şaşırdı. Değişik gelmişti, beklediğinden daha yüksek.
“Kötü bir yerdesin,” dedi esmer çocuk. “O yüzden sakin olmaya bak.”

Thomas’ın gelmesi ile beraber Kayran’da birçok şey değişecektir. Neden Kayran vardır? Çocukların burada bulunmalarının sebebi nedir? Ve en önemlisi Labirent’in anlamı nedir gibi birçok soruya yanıt arayacaklardır. 

Labirent Seri Sıralaması
0,5. Labirent: Ölüm Emri (The Kill Order)
0,6. The Fever Code
1.      Labirent: Ölümcül Kaçış (The Maze Runner)
2.      Labirent:Alev Deneyleri (The Scorch Trials)
2,5. Thomas’s First Memory of the Flare
3.      Labirent:Son İsyan (The Death Cure)

Serinin üç ana kitabı ve bir novellası Türkçe’ye çevrildiği için çok şanslıyım. İkiye en kısa zamanda başlamayı düşünüyorum. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...