16 Nisan 2016 Cumartesi

Telepati #3: Ütopya - Leonardo Patrignani



Kitap Adı: Ütopya
Kitabın Orijinal Adı: Utopia
Yazar Adı: Leonardo Patrignani
Seri Adı: Telepati
Seri Sıralaması: 3/3
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Bilimkurgu
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 404
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 4/5

  
Arka Kapak Yazısı: Paralel evrenlerden geçtiler. Zamanın sınırlarını çiğnediler. Peki, gerçeği bulmak için çıktıkları yolculuk, Jenny, Alex ve Marco'yu nereye sürükleyecek? Bütün sınırların ötesinde birbirine bağlanan Jenny ile lex'in hikayesinde baş döndürücü bir son.

Her yolculuğun sonu yeni bir dünya'ya açılır…

Jenny, Alex ve Marco on sekiz yıl boyunca huzurlu ve güven içinde bir hayat sürerler fakat bu, Çoklu Evren'in sayısız gerçekliklerinden yalnızca biridir. Doğu'ya giden gemiye yetişmeye çalışırken aslında neler yaşanmıştır? Anna'nın takası ne gibi trajik sonuçlar doğurmuştur? Dünya, bir diktatörün yönetimiyle parçalanmaktayken seksen yaşında bir adam mahkûm edilmiş ve iki genç, laboratuvar farelerine dönüştürülmüştür. Tek umut ise zihinleridir.

Yorumum: Jenny, Alex ve Marco’nun yolculuğunun sonuna geldik artık. İlk iki kitapta kafamızda oluşan tüm soruların yanıtlarını bu kitapta alıyoruz.

Kitaba ilk başladığımda açıkçası kafam daha çok karıştı. İlk 50 sayfayı tam anlamıyla anlamadım bile. Sonra yavaş yavaş açıklamalarla birlikte 100’den sonra kitap açıldı. Sonrasında ise olaylar olayları takip ederken benim için hızlı bir okuma süreci başladı.



Vücudunun her santimetresinde dağılan enerjinin gökyüzünü ikiye bölen bir yıldırım gibi zihnine girdiğini hissetti.
Bu şekilde dünyalar arası iletişimin tekrar kurulduğunu anlamış oldu.
Gelecek tekrar yazılacaktı.

Karakterlerimiz bu kez başka bir dünyadan bize merhaba diyor. İkinci kitapta eleştirdiğim bir nokta vardı. Kim nerede diye tam çözemediğim hakkında. Bu kitapta yazar, karakterler neredeyse onu belli etmek adına bölüm başlarına yazmıştı. Bu ayrıntı hoşuma gitti. İkinci kitapta da olsaydı daha iyi olurdu.

Güç, insan olmanın en baş döndürücü halidir. Aşk? Tam bir zaman kaybı, çocuk oyalamaya birebir. Aile? Zincirden bir arapsaçı. Oysa güç, insanların üzerinde ruhsal ve politik bir hakimiyet…

Kitabın arka kapağında da çok fazla bir şey yazmadığı ve soru işaretleri ile bir anlatım yapıldığı için konuya girmeyeceğim. Okumayanın bilmediği bir şeyi açıklamak istemiyorum. 

Telepati Seri Sıralaması
1.      Telepati (Multiversum)
2.      Hafıza (Memoria)
3.      Ütopya (Utopia)

Seriye genel olarak baktığımda en çok ilk kitabı sevmiştim ve favorim de oydu. Seri bitişini sevdim mi sevdim. Yazarın farklı bir hayal gücü ve dünyası var. Paralel Evren konusu ise son zamanlarda dikkatimi çeken konulardan biriydi.

Öneri kısmına gelecek olursam, fantastik ya da bilimkurgu seven herkesin bu seriyi seveceğini düşünmüyorum. Çünkü anlatımın ve olayların karışık olduğu bir kitap. Belli bir süre sonra sizi sıkabilir. Konuyu sevdiğim için benim ilgimi çekmişti ve birkaç şeye takılmam dışında ben sevdim. Aklına takılanların bir bakmasını tavsiye ederim. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

5 yorum:

  1. Merhaba, yapılan son mim için seni mimledim. Sana da uygunsa katılır mısın diye sorucaktım. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir, ilk kez birine mim teklifi verdiğim için biraz heyecan yaptım :) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mime baktım. Hoşuma gitti ve ilk boş anımda yapacağım :)

      Teşekkür ederim :*

      Sil
  2. Bende sadece ütopya kitabı var ve sadece onu okuyarak anlayabilir miyim olayı yani bütün kitaplar birbiriyle bağlantılı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okumalısınız. Tüm kitaplar birbirinin devamı.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...