31 Temmuz 2013 Çarşamba

OKK 6. BLOG TUR: KIŞ SARAYI - EVA STACHNIAK (GECİKMELİ YORUMUM)



Kitap Adı: Kış Sarayı
Kitabın Orijinal Adı: The Winter Palace
Yazar Adı: Eva Stachniak
Türü: Tarihi, Dram
Yayınevi: Optimum Kitap
Sayfa Sayısı: 466
Çıkış Tarihi: 2013
Puanım: 4/5




Arka Kapak Yazısı: Beni dinle. 
Ben biliyorum.
En tehlikeli casus şüphelenmediğindir.
18. yüzyılda Rusya'da İmparatoriçenin casusu olarak görevlendirilen genç bir kızın gözlerinden anlatılan bir yükseliş hikayesi.

Polonyalı genç kız Varvara İmparatoriçe Elizaveta'nın ihtişamlı ve tehlikeli sarayına getirilir. Kilit açmak sevişmek ve en önemlisi sessiz kalıp dinlemek konularında eğitilir.
İmparatoriçenin varisine genç ve kırılgan Prusya Prensesi Sophie gelin olarak getirilir. 
Varvara'nın görevi onu gözetlemek iken onun arkadaşı ve sırdaşı olur. Saraydaki gizli ilişkileri ve güvenilmez işbirliklerini öğrenmesine yardım eder. Fakat Sophie'nin kaderi kötü şöhretli Büyük Katerina olmaktır. Peki onun hırsları herkesinkinden daha yüce ve etkili mi Gücünün son noktasına ulaşmadan duracak mı ?


Yorumum:

Merhaba herkese!

OKK olarak düzenlediğimiz 6. Blog Turumuz olan Kış Sarayı’na maalesef ki  katılamadım. Bunun için yayınevinden ve emeği geçen OKK kızlarından özür diliyorum. Kitabı okumuş biri olarak sonradan yorumumla da olsa katılıp arkadaşlarımı yalnız bırakmak istemedim.

Kitaba başlamadan önce kızlar Kış Saray’ı kitabının turunu yapacağımızı ve kitabın tür olarak tarihi olduğunu söyleyince açıkçası çok da içimden gelmedi. Çünkü tarihle aram pek değil hiç yoktur! Babam ve kardeşim ise tam benim tersim tarih tutkunudurlar! Hatta babam bu konuda bana çok kızar ve “Hep vampir kitapları okuyorsun, az biraz da tarih oku! Kim kime aşık olmuş, yok o buna aşık olmuş türü kitaplar sana bir şey katmaz.” der. Ben de tarihi bu kadar sevmiyorum ya kitabı nasıl başlayacağım da bitecek diye kara kara düşünürken OKK kızlarının da baskısı ile başladım. 

Beklediğimden çok daha güzel bir kitaptı. Özellikle de saray entrikalarını ağzım açık okudum! Kitapta herkesin birbirinin kuyusunu kazarken tek güvenebileceğin kişinin kendin olduğunu acı bir şekilde öğreniyorsunuz. Zavallı Varvara! Tam da her şey yolunu bulmuş, bir şekilde İmparatoriçenin gözdesi olmuşken birden bire kendisini evlenmiş olarak buluyor! Hem de güvendiği, uğruna her şeyi göze alıp casusluk yaptığı adam tarafından oynanan bir oyun ile evlendiriliyor! 


Sonrasında ise Varvara boş durmamakta ve tekrardan Saray’a dönmektedir. Bundan sonrasını ise size tavsiyem okumanız!

Bu kadar önyargı ile başladığım, dahası türünün de tarih olduğu göz önüne alınırsa böyle bir kitabı beğeneceğim hiç aklıma gelmezdi!

Teşekkürler Optimum Yayınları!

Herkese bol kitaplı günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...