17 Mart 2016 Perşembe

Bloodlines #3: Mavi Büyü - Richelle Mead

Kitap Adı: Mavi Büyü
Kitabın Orijinal Adı: The Indigo Spell
Yazar Adı: Richelle Mead
Seri Adı: Kanbağı Serisi
Seri Sıralaması: 3/6
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 426
Basım Tarihi: 2013
Puanım: 3/5



Arka Kapak Yazısı: Sydney Sage bir Simyacı. Büyüyle uğraşarak insanların dünyasıyla vampirlerinki arasında köprü görevi gören, vampirlerin sırlarını ve insanların hayatlarını koruyan bir grubun üyesi.

Sydney derinden sarsıldığı yasak bir anın sonrasında, Simyacı öğretileriyle kalbinin arzuları arasına bir çizgi çekmeye çalışıyor. Sonra nihayeti, ele avuca sığmaz ve büyüleyici  Marcus Finch'in izini buluyor. Marcus, teşkilatın varlığını reddettiği eski bir Simyacı ve artık hayatını bir kaçak olarak sürdürüyor. Sydney, Marcus'un yardımıyla, hayatı boyunca sadık kaldığı grubun, gerçeği kendisinden gizlediğini fark ediyor.

Altın zambak dövmesini Sydney'in üzerinde sandığından daha büyük bir etkisi olabilir mi? Sydney yaşadıklarıyla uzlaşmak için çabalarken, bir yandan da, giderek artan büyülü güçleriyle, genç ve güçlü cadıları hedef alan şeytani bir büyü kullanıcısının peşine düşmek zorunda kalıyor. Büyü yapmak şimdiye dek öğrendiği her şeye ters, ama tek umudu bu özelliğini kurcalamak, yoksa sıradaki kurban bizzat kendisi olabilir. Yolunu çizmek Sydney için sandığından da zor. Ama belki mantığının yerine kalbini dinlerse, nereye ait olduğunu bulabilir...

Yorumum: Kitaplığıma baktığım zaman bazı serileri bitirmediğim için üzülüyorum. Vampir Akademisi serisinin yan serisi olan Kanbağı serisi de onlardan biri. Ancak, seri gittikçe düşüyor.

Yazar VA serisi çok tutunca, oradaki yan karakter olan Adrian'a yeni bir seri yazdı. Ben Team Dimitri olmama rağmen Adrian'ı severim ama diğer ana karakter olan Sydney'den hiç hoşlanmıyorum. Seriye ilk başladığım zamanlar harika ne güzel, VA dünyasını da özlemiştim zaten. Hem Simyacılar hakkında bilinmeyen çok şey var, onları da öğreniyoruz böylece diye düşünmüştüm.

İlk kitap gerçekten de güzeldi ve bir VA olmasa da beklediğim şeyleri bir yere kadar karşıladı. İkinci kitap benim için bir tık daha düşüktü. Sanki benzer olaylar, aynı şekilde devam ediyor gibiydi. Üçüncü kitap ise şimdiye kadar okuduğum en kötü Richelle Mead kitabıydı. Diğer iki kitaptan çok daha düşüktü.

Kanbağı Serisi Seri Sıralaması
1.      Kanbağı (Bloodlines)
2.      Altın Zambak (The Golden Lily)
3.      Mavi Büyü (The Indigo Spell)
4.      Ateşli Kalp (The Fiery Heart)
5.      Gümüş Gölgeler (Silver Shadows)
6.      Yakut Çember (The Ruby Circle)

Öncelikle Sydney'in kendi içindeki gelgitlerinden fenalık geldi. Önce hayır diyor, sonra tamam diyor sonra yine hayır demeye devam ediyor. Sürekli fikir değiştiren ve o fikirleriyle olayların seyrini değiştiren bir karakter. Ay heyt Sydney -_-


Bu kitapta çok fazla tekrar vardı. Birinci kitaptan olaylar hatırlatmaktan tutun da aynı kitabın önceki sayfalarına kadar, birçok tekrar anlatım vardı. Bu da okurken sıkılmama neden oldu.

Üçüncü olarak kitapta çok fazla gereksiz detay ve olayın olmasıydı. Bana göre boş diyaloglar çoktu ancak macera kısmı azdı. Hatta  olan az macerada çok çabuk geçilmişti.

Sonuncu neden ise ne Adrian'ın ne de Sydney'in birbirlerine olan aşklarına inanmıyor olmam. VA'da seri boyunca Adrian'ın  Rose'a olan aşkını okuduk. Şimdi bir başkasına aynı hisleri duyması bana pek inandırıcı gelmiyor.

Bu sebeplerle ben Mavi Büyü'yü sevemedim. Umuyorum ki seri kalan üç kitabında toparlanır.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...