21 Şubat 2013 Perşembe

Dragon Kin #1: Ejderin Aşkı - G. A. Aiken



Kitap Adı: Ejderin Aşkı
Kitabın Orijinal Adı: Dragon Actually 
Yazar Adı: G. A. Aiken
Seri Adı: Dragon Kin (Ejderha Serisi)
Seri Sıralaması: 1/6
Türü: Fantastik
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 391
Çıkış Tarihi: Şubat/2012
Puanım: 4,5/5





Arka Kapak Yazısı: İnsana Dönüşebilen Ejderhaların Tutkulu Aşk Oyunları Nefesinizi Kesecek. Kalbi bir ejderhaya, şehvetiyse kibirli bir şövalyeye aitti. Bir gün bunların bir araya gelebileceğini kim hayal edebilirdi ki? Despot ağabeyini öldürmenin peşindeki Kanlı Annwyl,kaderin onu sürüklediği olayların ortasında aşkı ve tutkuyu keşfediyor. 

Yorumum: Ana karakterleri ejderha olan okuduğum ilk kitaptı. Fantastik kitapları seven biri olarak bu değişik tür hoşuma gitti. Hoşuma gitmeyen tek şey yazarın dilinin biraz küfürlü olması. Onun dışında karakterleri de, hikayeyi de sevdim.

Kitap iki kısımdan oluşuyor. Bu iki kısım da farklı karakterlerin hikayeleri anlatılmaktadır. Şöyle ki ilk hikaye Ejderha Fearghus ve Kanlı Annwyl; ikinci hikaye ise Ejderha Prenses Rhiannon ve Ejderha Bercelak hakkındadır. Fearghus, Rhiannon ve Bercelak’ın oğlu. Yani ilk hikayeden çok daha önce ikinci hikaye yaşanmış. Yazar niye böyle bir sıralama yaptı bilmiyorum ama sevgili  Kütüphanemden Kitap Manzaraları’nın tavsiyesine uyarak ben ilk önce ikinci hikayeyi okudum. 




İlk hikaye çok eğlenceli, komik ve aşk doluydu. Ejderhalar büyü yetenekleri ile insana dönüşebilmektedirler. Fearghus, Annwyl’i ilk bulduğunda kız ölmek üzeredir. Onu hayata döndürmek için her şeyi yapar. Kızın iyi bir savaşçı olması için gündüzleri insana dönüşerek ona dövüş dersleri vermekte; geceleri ise ejderhaya dönüşerek kızla sohbet etmektedir. Evet ejderhalar ağızlarından alevler püskürtmenin dışında bir de konuşabilmektedirler! Tüm bunlar iyi güzel de Annwyl, ona dövüş dersleri veren insan ile ejderhanın aynı kişi olduklarını bilmemektedir. Şövalyeden nefret ederken, ejderhayı çok sevmektedir. Hatta kızımız bir ara ejderhaya aşık olduğunu ve onu şövalye ile aldattığını düşünmüştür.

Annwyl’i okurken sürekli aklıma Zeyna geldi. Zeyna gibi savaşçı bir kadın Annwyl. Ejderha ile şövalyenin aynı kişi olduğunu öğrendiğindeki öfkesini siz düşünün artık!

Bir de Fearghus’un ejderha kardeşleri var ki onları okurken çok eğlendim. Kardeşlerin birbirlerine takılmalarını, kızdırmalarını ve kavgalarını okumaya değerdi!

Birkaç alıntı:

“Bana bir kitap mı fırlattın sen? Benim inimde?”
“Evet. Ve yine yaparım!”
“Ama, ben bir ejderhayım!”
…………………………………………………………………………………
“Kaç yaşındasın?”
“268.”
(…)
“Yani ölümsüz değilsin, ama senin gibiler çok uzun süre yaşıyorlar.”
“Evet. 800 yıl falan.”
“Yani diğer ejderhaların yanında sen bir bebek falan mısın?”
…………………………………………………………………………………

Hikayenin en konik yerlerinden birisi de Annwyl’nin ejderhanın saçını ördüğü kısımdı. Kardeşleri fena dalga geçmişti ejderha ile. 

“Kız senin saçını örmüş ağabey.”
“At yelesi gibi.”





Kitabın ikinci kısmını ilk kısmı kadar sevemedim. İkinci kısımda argo cümleler ve küfürler daha çoktu. Aşk hikayesi vardı ama ilki kadar güzel değildi bence. Bir de Prenses Rhiannon’un Kraliçe ile olan savaşı çok kısa sürdü. Daha farklı ya da en azından uzun beklerdim bu kısımları. 

Kitabı çok beğendim, tavsiye ederim ama yazarın dilinin küfürlü olduğunu bir kez daha hatırlatmamda yarar var diye düşünüyorum. Ayrıca kitap kesinlikle +18’dir. Okuyacak arkadaşlar bu iki unsura dikkat edip öyle karar vermeliler. 


Seri Sıralaması
1. Ejderin Aşkı
4. Last Dragon Standing
5. The Dragon Who Loved Me
6. How to Drive a Dragon Crazy


Herkese keyifli okumalar!!

9 yorum:

  1. Ben de ilk hikayeyi daha çok sevdim.Kardeşler cidden çok tatlıydı, en çok da alaycı olan vardı -adı G ile başlıyordu ama şuan hatırlayamadım- onun hikayesini merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gwenvael :)) Ben de en çok onun hikayesini merak ediyorum. O da bir insanla beraber olursa çok komik bir hikaye olur! :))

      Sil
    2. Bir de çapkın kardeş Eibhear onu merak ediyorum :))

      Sil
    3. Gwenvael'i kim dize getirir diye meraklardayım. Tee ağustostan beri çeviride sözde 2. kitap

      Sil
    4. Hahaha :)) Aslında Ephesus bekletmez ama bir sene olmuş ilk kitap Şubat/2012 diyor :o

      Sil
  2. Ben kardeşlere koptum anası babası hatta dedeleri ne ki çocuklar ne olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha ben de kardeşlerin birbirleri ile atışmaları çok komikti :D

      Sil
  3. Kitap kapakları sağ olsun....Odam dışında bir yerde okuduğumda -metroları düşünün- resmen tacize uğruyor kapak. ^^ :)) Yorumun çok güzel bu arada. Favorimsin! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitap kapakları toplumumuza maalesef ki uymuyor. Teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...