28 Mart 2017 Salı

Altered #3: Diriliş - Jennifer Rush

Kitap Adı: Diriliş
Kitabın Orijinal Adı: Reborn
Yazar Adı: Jennifer Rush
Seri Adı: Altered
Seri Sıralaması: 3/3 + 2 novella
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Go Kitap
Sayfa Sayısı: 336
Basım Tarihi: 2017
Puanım: 2/5



Arka Kapak Yazısı: Görevini hatırlamıyordu. Ama kızın yüzünü asla unutmayacaktı.
Şube dağılmıştır ama Anna, Sam, Cas ve Nick yine de diken üstündedir. Organizasyondan geriye kalanlar pusuya yatmıştır, eski hayatlarına dair hatıralarıysa daha güçlü bir şekilde geri dönmektedir; özellikle de Nick'inkiler...

Bölük pörçük anılarının ve Şube dosyalarındaki ipuçlarının izini süren Nick, cevapları ve rüyalarından bir türlü çıkmayan kızı bulmak için tek başına yola koyulur. Oysa genç kızın yaşadığı sakin kasaba sırlarla doludur ve Nick sonunda, ortak geçmişlerini ortaya çıkarmanın ölümcül sonuçlar doğurabileceğini öğrenecektir...

Amnezi efsanesinin heyecan yüklü finalini ve Şube'yi bu kez Nick'in gözünden okuyun.
Şube'ye bulaşan hiç kimse masum değildi.
Ben dahil.
Anna'nın ya da Sam'in, hatta Cas'in bile işitme mesafesinde olmayacağı, yalnız geçireceğim birkaç günü gözümde canlandırdım ve içten içe, hayatımdaki en büyük hatalardan birini yapıp yapmadığımı düşünmeye başladım. O üçü, tek tanıdıklarımdı. Tanıma gereği duyduğum tek insanlar onlardı.

Yorumum: Bu aralar yeni serilere başlamaktansa elimdeki serileri bitirme çabasındayım. Diriliş de onlardan biri. Çıkar çıkmaz aldım ve hemen okuyarak seriyi bitirdim. Aslında kitabı bu kadar çabuk almamın sebebi fanı olmam değil kolay okunabilen bir kitap ve seri sonu olmasındandı.

Amnezi serisi konusu bakımından ilgimi çeken bir seriydi. İçinde sevmediğim bazı olaylar olmasına rağmen karakterlerin tavırlarından ve yazarın kurgusundan dolayı çok da üzerinde durmamıştım. Bana göre ortalamadan bir tık yukarıda olan bir seriydi.

O kızı öldürdüğümü öğrenirsem; pekala, o zaman belki sonunda kaderimi kabullenirdim. Damarlarımdaki lanetli kana sahip çıkardım.
Fakat hala hayattaysa...
Belki de her şeye rağmen günahlarımdan arınmanın bir yolu olurdu.

Diriliş kitabı en başından itibaren seri içerisinde fazladan yazılmış bir kitaptı. Bellek ile bazı olaylar nihayete kavuşmuşken niye yazar devam etti diye düşünmekteyim. Ucu açık olaylara cevap bulmak deseniz o da yok. Değişik ve bana göre gerek olmayan bir kitaptı. Çünkü seri eksikleri olsa da iki kitapla kendi kurgusunu tamamlıyordu.

Kitap, Nick ve onun geçmişinde iz bırakmış Elizabeth adındaki bir kız tarafından anlatılıyor. Olaylara baktığımızda çok aceleye getirilmiş bir kurgu gördüm ben. Bilinmeyen birkaç olayın varlığı ve bir anda çözümü.

Altered Seri Sıralaması
0,5. Forged
1.      Amnezi (Altered)
2.      Bellek (Erased)
3.      Diriliş (Reborn)
3,5. Played

Yazar Nick'in anlatımıyla yan seriye başlasa ve olayları biraz uzatarak anlatıp iki kitaplık bir seri yazsa çok daha iyi olurdu. Son bir novella var ama onda da güzel bir son var mıdır, pek sanmıyorum.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


2 yorum:

  1. Övdün mü sövdün mü. Bu seri benim hayatımda okuduğum en güzel seriydi sen resmen nefret kusmuşsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin beğendiğiniz bir kitabı hayatınızda okuduğunuz en güzel seri dahi olsa herkes beğenmek zorunda değil. Ben de kitap hakkında düşündüklerimi yazdım. Beğenmediğim bir kitabı övemem ya.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...