15 Temmuz 2014 Salı

Divergent #1: Uyumsuz - Veronica Roth



Kitap Adı: Uyumsuz
Kitabın Orijinal Adı: Divergent
Yazar Adı: Veronica Roth
Seri Adı: Divergent
Seri Sıralaması: 1/3
Türü: Genç-Yetişkin, Fantastik
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 505
Çıkış Tarihi: Şubat/2014
Puanım: 5/5



Arka Kapak Yazısı: Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!




Yorumum: Uyumsuz, ilk çıktığından beri gözüme kestirdiğim bir kitaptı. Ben okuyana kadar şansıma seri tamamlandı da şimdi sıra ile okuyabileceğim.

Bir ülke düşünün beş topluluğa bölünmüş. On altı yaşına gelen her kişi, bir topluğu seçmekle yükümlü, ancak başka bir toplulukta seçebilmektedir.  Bunun zor yanları yok değil, topluluk değiştirdiğiniz anda sizden ailenize, arkadaşlarınıza sırt çevirmeniz beklenmektedir. “Kandan önce topluluk gelir.” cümlesine kesinlikle uymanız gereken bir yerdir burası. 

Dürüstlük, fadakarlık, cesurluk, dostluk ve bilgelik bu beş topluluğu oluşturmaktadır. Beatrice, fedakarlık topluluğuna üye bir kızdır ve artık onun için seçim zamanı gelmiştir. Genç kızın kafası o kadar karışıktır ki hangi topluluğu seçeceğine bir türlü karar verememektedir. 

“Sanırım ben doğduğumdan beri aynıyım. Cesur değilim. Fedakar değilim, topluluksuz değilim. Ben uyumsuzum.”

Aslında o tüm topluluktaki yöneticilerin korktuğu bir Uyumsuz’dur. Beatrice, hiçbir şekilde bu özelliğini belli etmemesi gerekmektedir. Yoksa sonu kesinlikle çok kötü olacaktır.
Kişiler seçimini yaptıktan sonra onları daha zorlu bir sınav beklemektedir. 

“Siz bizi seçtiniz. Şimdi seçme sırası bizde.”

Evet, aynen yukarıda yazdığım alıntı gibi gençler seçimini yaptı ama ya topluluk? Şimdi kendilerini seçen gençlerin topluluğa uyup uymadıklarını belirleme zamanıdır!

Uyumsuz, son zamanlarda okuduğum en iyi distopyaydı. Eskiden bu türe kafayı takmıştım ve çıkan her distopya kitabını okurdum. Artık bu konuda seçiciyim ve bu seriye bayıldım.
Konunun özgün olması, topluluklar, her topluluğun kuralları ve yaşam şartları kitaptaki hoş ve dikkatimi çeken ayrıntılardı.

Aaa bir de Four’umuz var ki kitapta! Nasıl desem tam bir eğitmen soğukluğunda, ama erkek sonuçta değil mi? Duygular, duygular, duygular…   <3

Seri Sıralaması
3. Yandaş



Not: Yazarımız bir de Four'un kitabını yazdı. Olayları onun gözünden okumayı çok isterim ama bakalım yayınevi çevirisini yapar mı?

Kitabı bitirdikten yaklaşık iki saat sonra filmini izledim ve tamamen hayal kırıklığıan uğradım. En başta casttan söz etmek istiyorum. Bana kalırsa kitapla tek uyumlu kişiler Four ve Eric’ti. Diğerleri tamamen alakasızdı. Beatrice, kitap boyunca zayıf, sıska, küçük minyon tipli anlatılırken filmde bayağı bir iri yarıydı. Ve Catherine! Allah’ım kız kitapta uzun boylu, atletikken filmde kısacık biri olarak karşımıza çıktı.


Ve en önemlisi sahnelerin çok fazla kesilmesiydi. Kitapta iki olay olmakta ve birinin sonucunda da daha büyük şeyler olmaktadır. Filmde ise bir olay ve sonrasında o patlaması gereken olay vardı. Evet saat bakımından filmin kısaltılması zaten beklenen bir şeydi ama özünün ve önemli sahnelerin olmaması? Yok ben bunu bir okuyucu olarak kabul edemem.

Ayrıca ben açıkçası filmi tek bir sahne için izlemiştim. Hatta kitabın o kısmını birkaç kere okudum ama filmde o kısım yoktu -_-. Ne kadar sinir olduğumu tahmin edersiniz artık.
Kitabı mutlaka okuyun derim. Filme gelince sinir olmak istemiyorsanız izlememek en iyisi.

Herkese bol kitaplı günler!!

2 yorum:

  1. Bu kitap serisi benim hayatım boyunca okuduğum en iyi serilerden birinci kitap ile ikinci ve üçüncü kitabın konusu biraz farklı olmasına rağmen sıkmadi. Film konusunda haklısın hayal kırıklığı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kitabı çok sevdim. İki ve üçü yakın zamanda okuyacağım. Farklıymış, şimdi daha çok merak ettim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...