12 Eylül 2016 Pazartesi

Nil #3: Ada Yanıyor - Lynne Matson



Kitap Adı: Ada Yanıyor
Kitabın Orijinal Adı: Nil on Fire
Yazar Adı: Lynne Matson
Seri Adı: Nil
Seri Sıralaması: 3/3
Türü: Fantastik, Genç-Yetişkin, Distopya
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 488
Basım Tarihi: 2016
Puanım: 3/5

  
Arka Kapak Yazısı: Kaybetmek seçenek değildi fakat kazanmak Skye'ın her şeyine mal olabilirdi... Skye'ın ve Rives'ın adayı yok etmek için göstermiş olduğu çabaya rağmen Nil Adası hâlâ varlığını sürdürüyordu. Ve Skye'ın peşini bırakmaya niyeti yok gibiydi. Gün geçtikçe kötüleşen, inkâr edemediği bir karanlıkla mücadele eden Skye giderek dağılmanın eşiğine doğru sürükleniyordu. Adanın gücü giderek artıyor ve Skye da karşı koymak için savaşıyordu. Kısa süre içinde Skye, Nil Adası'ndan gerçekten kurtulabilmek için adanın acımasız döngüsünü kırması gerektiğini keşfetti; ve bunu yalnız başına yapmazdı.

Ada tüm gücünü serbest bıraktığında Skye hayal bir edemeyeceği kadar acımasız, imkânsız bir seçim yapmak zorunda kalacaktı. Ada saati ilerledikçe sadece acı dolu tek bir gerçek ortaya çıkmıştı: Yalnızca bir taraf kazanabilirdi.

Yorumum: Yabancı Yayınları’ndan çıkan Ada serisi Ada Yanıyor ile bitti. Yorumlarımı takip edenler bu seriyi ne kadar sevdiğimi bilirler. Son kitabı da çıkar çıkmaz aldım ve zamanım olmamasına rağmen 1,5 gün gibi kısa bir sürede bitirdim. 

Korkmuyordu.
Hızlı ve özverili tepkisi adayı memnun etti. Adanın bu insana ihtiyacı vardı, tıpkı bir öncekine olduğu gibi. Ama o zaman, ada başarısız olmuştu.
Bir daha başarısız olmayacaktı.
Bedeli fazlasıyla büyüktü.

Kitabımız ikinci kitabın kaldığı yerden devam ediyor. Skye ve Rives ve diğerleri yeni hayatlarına adapte olmaya çalışıyorlar ancak bu Skye ve birkaç çocuk için çok zor. Özellikle de Skye için. Tam kapıdan çıkarken karanlığın dokunduğu Skye’ın içinde derin bir karanlık vardır ve bundan bir türlü kurtulamamaktadır. 

Gözlerimi kapatırken yumruklarımı sıkmamaya çaba gösterdim. Nefes alma telaşı içindeydim., ki şu anda muazzam zorlukta bir göreve benziyordu. İnsanın kaybedecek bir şeyi olmayınca korkusuz olmak kolaydır.
Benimse her şeyim vardı.
Hayatımda daha çok korktuğumu hatırlamıyorum.

Tek çare yılın en uzun gününde Ada’ya açılan kapıya gitmek ve buna bir son vermektir ancak planlar istenildiği gibi gitmez. Nil onlara öyle bir oyun oynadığında Skye ve arkadaşları için artık çok geç olacaktır.

Ada Serisi Seri Sıralaması

0,5. Ada Günlük (Nil Remembered)
1.      Ada (Nil)
2.      Ada Sırlar Çözülüyor (Nil Unlocked)
3.      Ada Yanıyor (Nil on Fire)

Ada serisinin son kitabını ne yazık ki sevemedim. Bana göre kurgu iki kitaba göre ayarlanmıştı. İkinci kitabın sonunda olan bir olay sonucu seri üç kitaba çıkmıştı. Bence o olay olmayıp, seri iki kitapta bitmeliydi. Yazarın dili her zamanki gibi akıcı ve kurgu macera doluydu ama yer yer aynı şeyleri okumaktan bazen sıkıldım. Final kısmı serinin bitimi açısından iyiydi ama ben Ada Yanıyor’u pek beğenmedim. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


8 yorum:

  1. Emeğinize sağlık, ben de kitappaneli.blogspot.com.tr isimli bir kitap bloğu açtım, daha çok yeniyim ama keyifle yapıyorum, takip ederseniz sevinirim

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Güzel yazı blogunuzu takip ettim ben de beklerim ☺http://okuugit.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Bende 2 kitabi bitirdim 3. Almak istiyordum internette gezinmek istedim kitap yorumlarina bakmak icin ama pek guzel diyen goremedim.Sirf seriyi tamamlamak icin almayi dusunuyorum.Ama birinci kitabin yerini hicbir sey tutamaz bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de. 3. kitap biraz zorlamaydı. En güzeli birdi.

      Sil
  4. Blogunuz çok güzel ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabın serisi mükemmel ya👍

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...