22 Temmuz 2016 Cuma

Goddess Summoning #4: Gül Tanrıçası - P. C. Cast

Kitap Adı: Gül Tanrıçası
Kitabın Orijinal Adı: Goddess of the Rose
Yazar Adı: P. C. Cast
Seri Adı: Goddess Summoning
Seri Sıralaması: 4/7
Türü: Fantastik, Paranormal, Mitoloji
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 432
Basım Tarihi: 2011
Puanım: 4/5



Arka Kapak Yazısı: Büyülü bir aşk bütün engelleri aşabilir mi?

Deniz Tanrıçası, Bahar Tanrıçası, Işık Tanrıçası ve şimdi de Gül Tanrıçası...
Tanrıça Serisi 4. kitabıyla ve tüm heyecanıyla kaldığı yerden devam ediyor.
Empusai ailesinin gülleri, ailenin kadınlarının bahçeleri için feda ettiği kan damarları sayesinde yüzyıllar boyunca çiçek açmıştır. Mikki, ailesinin bu tuhaf geleneğini sürdürmesinin yanı sıra normal hayatına da devam etmektedir. Ta ki farkında olmadan bir ritüeli tamamlayıp kendini Gül Diyarı'nda bulana dek...

Çok uzun bir zaman önce büyük bir öfkeye kapılan Tanrıça Hekate, Gül Diyarı'yla birlikte Diyar'ın koruyucusuna da sadece bir rahibenin bozabileceği sihirli büyüler ve şimdi bu sihrin ortadan kaldırılması konusunda Mikki'ye güvenmektedir.

Canavar gibi görüntüsüyle Koruyucu ilk başta Mikki'nin korkmasına neden olur ancak kısa zamanda kadının o ana dek hiçbir erkeğin yapamadığı kadar, ilgisini çekmeye başlar. Ama hem Gül Diyarı'nın hem de Koruyucu'nun kurtuluşu, Mikki'nin yaşam kaynağı olan kanını feda etmesine bağlıdır...

Yorumum: Çok uzun bir aradan sonra seriye devam etmeye karar verdim. İlk üç kitabı çıktıkları zamanlar bekleyerek okumuştum ama sonrasında hem Gece Evi serisinin kötüleşmesi hem de fantastik edebiyatın o dönem ülkemizde artarak farklı kitapların çıkması beni bu seriden uzaklaştırdı. Kitaplar elimde olmasına rağmen bir türlü okuyamadım. Raflara ne okusam diye bakarken Gül Tanrıça'sına elim gidince ikinciye düşünmeden hemen kitaba başladım.

Seriyi sevdiğimden olsa gerek, yine o havasını yakaladım ama bu kitap ilk üç kitaba göre bir tık daha düşüktü. Ana temamız yine aynı. Farkında olmadan bir ritüel yapan Mikki, kendini mitolojide geçen bir yerde (Gül Diyarı) bulur. Sonrası zaten aşk ve mitoloji ile harmanlanmış bir şekilde devam eder.

Kitapta sevmediğim tek şey sanki biraz fazla uzundu ve ayrıntı vardı. Olmasa da olur muydu dediğim olay yok. Olayların hepsi tam da olması gereken şekildeydi ancak konuşmalar ve ara anlatım uzatılmıştı.

Goddess Summoning Seri Sıralaması
1.      Deniz Tanrıçası (Gooddess of the Sea) - CC ve Dylan
2.      Bahar Tanrıçası (Goddess of Spring) -  Lina ve Hades
3.      Işık Tanrıçası (Goddess of Light) - Pamela Gray ve Apollo
4.      Gül Tanrıçası (Goddess of the Rose) - Mikki ve Koruyucu
5.      Aşk Tanrıçası (Goddess of Love) - Pea Chamberlain ve Griffin DeAngelo
6.      Truva Tanrıçası (Warrior Rising) - Kat ve Akhilleus
7.      Efsane Tanrıçası (Goddess of Legend) - Isabel ve Lanceloy du Luc

Beni tanıyanlar bilir ki kitapların arka kapaklarını okumam. Sadece kitabın türünü ve ufak tefek ipuçlarını bilirim. Fantastik, yetişkini mitoloji, okulda geçen vampir kitabı, günümüz aşk, aile, kasaba hayatı gibi kelimeleri bilsem bana yeter. Gül Tanrıçası'nın da arka kapağını okumadan kitaba başladım. Nasılsa o dünyayı ve olayları biliyorum diye. İyi ki de arka kapağı okumamışım ki bana göre bir spoiler var. Bazı kitaplarda arka kapaklara maalesef ki spoiler oluyor ve bu hiç hoşuma gitmiyor. Bu nedenle okumamakla iyi yapıyorum -_-

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


1 yorum:

  1. Güzel bir yorum olmuş, ben bu tarz kitapları hiç okumadım, gerçeğe dayalı yazılmış olanları ve biyografi kitaplarını tercih ediyorum, onları seviyorum, bunun dışında kitap yorumları okumakta hoşuma gidiyor..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...