3 Aralık 2012 Pazartesi

Yoklar #1: Yoklar-Michael Grant


Kitap Adı: Yoklar
Kitabın Orijinal Adı: Gone
Yazar Adı: Michael Grant
Seri Adı: Yoklar Serisi
Seri Sıralaması: 1/6
Türü: Fantastik
Yayınevi: ArtemisYayınları
Sayfa Sayısı: 639
Çıkış Tarihi: Mart/2011 (İkinci Baskı)
Puanım: 8/10


Kapak Yazısı: PATLAYAN ŞEY SAM'İ KIL PAYI ISKALADI.
Kafasının üstünü yalayarak geçti ve arkasındaki duvara çarptı. Duvara çarpan sıvı ateş, bir tür jelleşmiş benzindi. Napalma benziyordu. Bir anda betona yapışmış ve çılgın bir yoğunlukla yanmaya başlamıştı.
Samin bakışları bir dakika boyunca şaşkınlıkla kilitlendi.
Akıldışıydı.
Olanakdışıydı.
Genç kız şiddet yüklü bir çığlık attı ve ellerini yeniden
havaya kaldırdı. Bu kez ıskalamayacaktı.
Bu kez Sami öldürecekti.
...
BİR PARMAK ŞIKLATACAK KADAR KISA BİR SÜRE GEÇER.
HERKES ORTADAN KAYBOLUR.
ONLAR.
YOKLAR.
Hiç kimse yok.
GENÇLER HARİÇ. ERGENLER. LİSELİLER.
Etrafta tek bir yetişkin yok. Ne bir öğretmen, ne polis, ne doktor, ne anne baba. Telefon yok, internet yok, televizyon yok. Ne yaşandığını ortaya çıkarmanın yolu yok. Yardım çağırmanın yolu yok.

Yorumum: Kitap tüm yetişkinlerin (15 yaşından büyük herkesin) birden yok olması ile başlıyor ve bunun yarattığı sorunlarla devam ediyor. Bana ilk 150 sayfa biraz durağan geldi. Çocuklar ne olduğunu anlamaya çalışıyor, hiç bir şey bilmiyorlar ve kasabada tam bir kaos ortamı mevcut. Caine ve arkadaşları ortaya çıktığı zaman kitap birden durağanlıktan çıkıyor ve elinizden bırakamayacak kadar sürükleyici bir hal alıyor. Peki kim bu Caine ve arkadaşları? Kasabada iki tane okul var. Birincisi normal öğrencilerin gittiği okul, ikincisi ise Caine ve arkadaşları gibi sorunlu öğrencilerin gittiği okul olan Coates. Tüm yetişkinler ortadan yok olunca normal okullu öğrenciler ile Coates’li öğrenciler karşı karşıya geliyor. 


Başlangıçta Coatesliler dost canlısı gibi görünse de kitabı okudukça bunun böyle olmadığını anlıyorsunuz.

Coatesli öğrenciler: Caine, Diana, Drake, Jack vs. (Öne çıkanları yazdım.)

Normal okul öğrencileri: Sam, Astrid, Edilio, Quinn, Mary vs. (Öne çıkanları yazdım.)

Kitabın en sevdiğim yanı tek bir kahramana odaklanmadan yazarın herkesi anlatabileceği kadar ayrı ayrı anlatması oldu. Mesela Sam’i anlatırken bir başka sayfada Diana’dan bahsetmesi hoştu. Özellikle Lana’ya olanları çok merak ettim. Ne zaman kızla ilgili yazılanları okuyacağım diye merak ettim.


Yetişkinlerin ortadan kaybolmasıyla beraber etrafta ve çocukların bazılarında çok büyük değişiklikler oluyor. Yılanlar uçabiliyor, martıların pençeleri çıkıyor ve çakallar insanlarla konuşabiliyor! Peki hayvanlara bunlar olurken çocuklarda ne gibi değişiklikler meydana geliyor? Örneğin Sam’in ellerinden şimşekler çıkıyor, Lana bir dokunuşla insanları iyileştirebiliyor, Caine eşyaları telekinatik yeteneği ile hareket ettirebiliyor vs. 

Kasaba ise bir bariyerle çevrili. Ne dışarı çıkabiliyorlar ne de dışarıdan birisi içeri girebiliyor. Sanki çocuklar birer balık ve kavanozun içinde hapsolmuş gibi. 

Kitabı genel olarak beğendim. İlk başlarda gençlik romanı gibi gelmişti ama okudukça öyle olmadığını anladım. Özellikle çocukların yaşından büyük konuşmaları ve hareket etmeleri bunda etkili oldu. 

Kitaptan alıntılar:
“Korkmamız gereken tek şey korkunun kendisidir.” dedi Astrid.
Sam, “Ne?”
“Büyük Buhran sırasında bütün ülke panik içindeyken Başkan Roosvelt böyle söylemişti.”
“Biliyor musun?,” dedi Quinn. “Bu işin tek iyi tarafı tarih dersinden yırtmamızda ama şimdi tarih yine gelip bizi buldu.”
………………………………………………………………………….
“Yola devam edelim,”dedi Sam. “Keşke yanımıza bisiklet veya kaykay alsaydık.”
“Arabaya ne dersin?”diye sordu Quinn
“Kullanmayı biliyor musun?”
“Nasıl yapıldığını görmüştüm.”
“Ben de televizyonda açık kalp ameliyatının nasıl yapıldığını görmüştüm,” dedi Astrid. “Ama bu benim de yapabileceğim anlamına gelmez.”
………………………………………………………………………….
Kitabı okurken aklıma izlediğim birçok dizi geldi. Kitabın çıkış tarihi ve dizileri karşılaştırmadım ama bu kitaptan birçok farklı dizi ya da dizilerden bu kitap çıkmış olabilir. Benzettiğim diziler:

Çocukların farklı özellikleri olması: Heroes
Kitabın başlarında çocukların  toparlanması, lider konuşması vs.: Lost
Bariyerin ortaya çıkması: The legend of the seker
Örnek verebileceğim birçok yerle: Revolution.

Yoklar Seri Sıralaması
1.      Yoklar (Gone)
2.      Açlık (Hunger)
3.      Yalanlar (Lies)
4.      Veba (Plague)
5.      Korku (Fear)
6.      Işık (Light)


Herkese keyifli okumalar!!!

11 yorum:

  1. Kapaktaki kişiler kim? Arkadaki erkek Douglas Smith. Ama diğerlerini tanıyamadım.

    YanıtlaSil
  2. Kendi kitap bloğumda Yoklar'ı yorumladım.Bir bakın bence:))
    http://wwwsirinkitaplik.blogspot.com.tr/2015/07/gone-yoklar-serisi.html

    YanıtlaSil
  3. Pek Douglas Smith gibi gelmedi ama... Emin misin?

    YanıtlaSil
  4. Ben serinin 5.kitabına geçtim hikaye kesinlinle mükemmel bir şekilde akıcılaştı.Açlık kitabında çok sıkılmıştım fakat yazar olayları güzel geliştirdi devam edı seriyi bitirmeni şiddetle tavsiye ederim dostum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum bende açlık kitabını bitiricektim ama elimde daha yeni kitaplar yok ama bütün seri 3-4 güne gelir en geç oyüzden olabildiğince geciktiriyorum :)

      Sil
  5. merhaba kitabı çok güzel yorumlamışsın bende bu serinin ilk iki kitabının yorumunu yaptım bakarsan ve blogumu takip edersen çok mutlu olurum.
    http://kitapdosyasi.blogspot.com.tr/
    iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Blogunuza bakacağım, teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Seriden veba kitabını bitirdim kitaplar gitgide heyecanlı ve güzel oluyor yalanlardan pek keyif alamadım ama şimdiye kadar serinin okuduğum kitapları muhteşemdi korku kitabınında öyle olduğuna eminim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...