18 Kasım 2015 Çarşamba

Her Şeyin Başlangıcı - Robyn Schneider



Kitap Adı: Her Şeyin Başlangıcı
Kitabın Orijinal Adı: The Beginning of Everything
Yazar Adı: Robyn Schneider
Türü: Genç-Yetişkin, Romans
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 320
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 2/5

 

Arka Kapak Yazısı: Ezra Faulkner mezuniyet balosunun kralı olacaktı; tabii kız arkadaşı onu aldatmasa, bir araba kazasında bacağı parçalanmasa ve yeni gelen kız Cassidy Thorpe'a âşık olmasaydı…

Altın çocuk Ezra Faulkner hayatta herkesi bekleyen bir trajedi olduğuna inanmaktadır; sonrasında gerçekten önemli şeylerin yaşanacağı bir olay. Onun kişisel trajedisi ise hayatında her şeyi kaybedebileceği bir an gelene dek beklemiştir: Mükemmel bir gecede, sorumsuz bir sürücü Ezra'nın dizini, spor kariyerini ve sosyal hayatını paramparça eder.

Artık balo kralı olma ihtimali kalmayan Ezra kendini uyumsuz öğrencilerin masasında bulur ve okula yeni gelen Cassidy Thorpe'la tanışır. Benzersiz bir kız olan Cassidy, rahat tavırları ve zehir gibi zekâsıyla Ezra'yı sonu gelmeyen maceralarında yanında sürüklemeye kararlıdır. Ezra yeni araştırmalara, yeni arkadaşlıklara ve yeni bir aşka yelken açarken bazı insanların yanlış anlaşılabileceğini keşfedecektir.

Peki, kişinin bireysel trajedisi gerçekleşmiş ve ardından yaşanan her şey az çok önem kazanmışken, yepyeni şanssızlıklarla nasıl başa çıkılır?

Yorumum: Pegasus Yayınları’ndan çıkan Her Şeyin Başlangıcı, hem konusu hem de kapağı ile dikkatimi çeken bir kitap oldu. Siparişim geldiğinde hemen okudum ama ne yazık ki kitabı beğenmedim. 

Kitabın konusunu Yabancı Yayınları’ndan çıkan ve okuduğumda çok beğendiğim Tersyüz’e çok benzettim. Ancak yazar anlatımından ve kurgunun ilerleyişinden dolayı umduğumu bulamadım. 

Herkesin söylediği gibi her şey zamanla gerçekten düzeliyorsa, mutluluk grafikte gösterilebilen bir şey olmalı.
Pozitif bir eğimin pozitif tavrı temsil ettiği X ve Y eksenleri çizip birkaç nokta koyarsınız ve iş biter.

Ezra okulun popüler çocuğu. Takımın kaptanı, dersleri iyi ve güzel bir sevgilisi var. Balonun Kral’ı olması bekleniyor. Ancak araba kazası geçirip sakat kaldığında her şeyini kaybeder. Artık kaptan değildir. Kız arkadaşı tarafından terk edilmiştir. Hatta en yakın arkadaşları bile onu aramaz.

Artık bir kral değildim ve sürgünü kabul etmem gerekiyordu.
Bu nedenle itibarımın son çipleriyle kumar oynamak yerine bahçeye çıkmaktan tamamen vazgeçip kulaklıklarımı takarak okul bahçesi yakınındaki gölgelik merdivenlere kaçtım,
neden bu kadar kötü olacağını bilemediğimi merak ediyordum.
 
Tüm bu üzüntülerinin içinde okula yeni gelen kız Cassidy Thorpe onun ilgisini çeker. Yeni bir aşk Ezra’yı içinde bulunduğu durumdan kurtarabilir de, daha da dibe çekebilir. 

Her Şeyin Başlangıcı’nı sevemedim. Sanki bir grup çocuğun günlük yaşamlarını ve bir yerden sonra olayların Türk filmi durumuna geçişini okudum. Kitapta herhangi bir olay ya da beni meraklandırıcı unsur yoktu. Hayal kırıklığına uğradığım kitaplardan biri oldu benim için. Kitapta sevdiğim tek şey zekice kurgulanmış diyaloglardı. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...