1 Aralık 2014 Pazartesi

Assassin’s Creed #1: Assassin’s Creed, Rönesans – Suikastçının İnancı - Oliver Bowden



Kitap Adı: Assassin’s Creed Rönesans – Suikastçının İnancı
Kitabın Orijinal Adı: Assassin’s Creed: Renaissance
Yazar Adı: Oliver Bowden 
Seri Adı: Assassin’s Creed
Seri Sıralaması: 1/7
Türü: Fantasti, Macera
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 479
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 3/5



Arka Kapak Yazısı: İtalya'nın soylu ailelerinin ihanetine uğrayan genç bir adam destansı bir intikam yolculuğuna çıktı.

Yozlaşmanın kökünü kazımak ve ailesinin onurunu temizlemek için Assasin sanatını öğrenecekti.

Yolculuğu boyunca Ezio, Leonardo da Vinci ve Niccolò Machiavelli gibi büyük zihinlerin bilgeliğinden yararlanacaktı - çünkü hayatta kalması, yaşamına rehberlik edecek becerileri edinmesine bağlıydı.

Dostları için, değişimin itici gücü olarak özgürlük ve adalet uğruna savaşacak; düşmanları içinse kendini İtalyan halkını sömüren diktatörleri yok etmeye adamış
bir tehdit olacaktı.

Güç, intikam ve komplonun destansı hikâyesi başlıyor.

"Aileme ihanet edenlerden intikamımı alacağım. Ben ezıo audıtore da frıenze. Ben bir assasin'im..."

Yorumum: Assassin’s Creed oyunundan uyarlanmış bir romandır. Oyunu hakkında hiçbir bilgim olmadığı için kitapla bire bir mi, farklılıklar var mı ya da nasıl olduğu hakkında bir bilgim yok. Bu nedenle yorumumu kitap üzerinden gideceğim.

İlk önce konuyu sevdiğimi belirteyim. Yalnız kitap hiç akıcı değil. Okurken bir türlü hızlanamadım ve hep bir şekilde durakladım. Nedenine gelince kitapta İtalyanca kelimeler ve cümleler çokça vardı ve sözlük en arkaya konulmuştu. İtalyanca kısımları okumayayım dedim bu kez cümleleri anlamadım. Hadi anlamak için arkaya bakıyım dedim bu seferde hikayeden koptum. Bir ön tarafı oku, çevir arkaya bak hızım düştü. Keşke çevirmen notu diye sayfaların altına eklenseymiş daha iyi olurmuş.

Ezio, İtalyan soylu bir ailenin oğludur. Babası ona çok güvenmekle birlikte ilerde yerini oğluna bırakmayı düşünmektedir. Ancak planlar istediği gibi gitmez ve Ezio’nun ailesi katledilir. Sanırım kitapta en etkilendiğim sahneydi.

Seri Sıralaması
2.      Assassin’s Creed: Yoldaşlık (Assassin’s Creed: Brotherhood)
3.      Assassin’s Creed: The Secret Crusade
4.      Assassin’s Creed: Revelations
5.      Assassin’s Creed: Forsaken
6.      Assassin’s Creed: Black Flag
7.      Assassin’s Creed: Unity

Genç adam, ailesinin intikamını almak için amcası Mario’dan yardım ister. Mario, genç adama aslında ailesi hakkında hiç bilinmeyen sırları açıklar. Ezio öğrendikleri doğrultusunda amcasından eğitim almaya başlar ve intikamını gerçekleştirmek için bir adım atar.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

5 yorum:

  1. Assassin's Creed: Underworld (Assassin's Creed, #8)

    YanıtlaSil
  2. kitap ounla tamaen birebir
    hatta eğer oyunda anlamadıgınız bır gorev olursa kıtaptan rahatlıkla anlıyorsunuz

    YanıtlaSil
  3. Ben kitapçıya gittiğim de bana 1. Kitap olarak yoldaşlığı verdiler ve onu okudum geri dönüp rönesansı okumalımıyım yoksa seriye devam edebilir miyim

    YanıtlaSil
  4. birinci kitap olarak yazar rönesansı yazmış ama oyun kısmında ilk gizli seferle başlıyo oyun yani ilk altair in hikayesi sonra ezio nun ben buna bir anlam bulamadım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...