9 Ocak 2013 Çarşamba

Gabriel #1: Gabriel'in Cehennemi - Sylvain Reynard




Kitap Adı: Gabriel’in Cehennemi

Kitabın Orijinal Adı: Gabriel’s Inferno

Yazar Adı: Sylvain Reynard

Seri Adı: Gabriel Serisi
Seri Sıralaması: 1/3

Türü: Günümüz Aşk

Yayınevi: Optimum Kitap

Sayfa Sayısı: 650

Çıkış Tarihi: 2012

Puanım: 10/10





 Kapak Yazısı: Uluslararası en çok satan yazarlardan biri olan Sylvain Reynardtan, bir adamın bağışlanmasının ve kadının cinsel uyanışının unutulmaz öyküs...


Hayli muammalı ve son derece seksi bir adam olan Profesör Emerson, gündüzleri saygın bir Dante uzmanı olarak yaşamını sürdürür, ama gecelerini hiç çekingenlik içermeyen bir cinsel zevke ayırır. Ün salmış yakışıklılığını ve üst düzey cazibesini kullanarak her hevesini tatmin etmeyi başarır, ama için için de karanlık geçmişinden ötürü acı çekmekte, tüm bağışlanma umutlarını yitirmiş olduğuna derinden derine inanmaktadır.

Masum güzel Julia Mitchell, sınıfına lisansüstü öğrencisi olarak yazılınca, cazibesi ve Juliayla olan esrarengiz bağlantısı yüzünden Profesörün hem kariyeri tehlikeye girecek, hem de hayatında geçmişiyle bugününü karşı karşıya getiren bir olaylar dizisi başlamış olacaktır.

Gabrielin Cehennemi, yasak aşk, baştan çıkarma ve ruhsal bağışlanma gibi alanları yoklayan ilginç, sürükleyici, vahşicesine ihtiras dolu bir yolculukta, bir erkeğin kendi kişisel cehenneminden kurtulup imkânsız sandığı şeye, bağışlanmaya ve mutluluğa ulaşmasının öyküsüdür.

"Sen sadece şanssızlıkları üzerine çekiyorsun, Bayan Mitchell, bense günahların mıknatısıyım."

"Grinin Elli Tonunun yazarı rekabete hazırlan! Sylvain Reynard sahneyi sana bırakacakmış gibi görünmüyor."
Books and Reviewstan Jessica Durham

"E.L Jamesin Grinin Elli Tonu romanını bitiren kadınlar, üzülmeyin. Daha fazla zevk alacağınız bir eseri elinizde tutmaktasınız. Bu roman içerdiği aşk ve romantizm bakımından Grinin Elli Tonuna en büyük rakip."
Kirsten Acuna


Yorumum: Gabriel’in Cehennemi çok beğenerek okuduğum bir kitap oldu benim için. Aslında Grinin Elli Tonu ile benzetilmesi nedeniyle okumayı pek düşünmüyordum.  Çünkü ben o seriyi beğenmeyenlerdenim. Kitap hakkındaki yorumlara bakınca hem olumlu eleştiriler hem de Grinin Elli Tonu ile alakası olmadığını görünce okumaya karar verdim. Kitap bittiğinde iyi ki okumuşum dedim! Grinin Elli Tonu nerde bu kitap nerde? Nasıl böyle bir karşılaştırma yapılmış dahası kitabın kapağına bile yazılmış hayret ettim doğrusu. Neyse efendim konumuz Gabriel’in Cehennemi.



Gabriel’in Julia’ya karşı duyduğu aşk, özlem ve ihtiyacını yazar çok güzel anlatmış. Okurken kendinizi kitabın büyüsüne kaptırıyorsunuz ve anlatılan tüm duyguları hissedebiliyorsunuz. Yazar olayları üçüncü kişi gibi aktarmış, böylece her iki tarafında düşüncelerini ve duygularını anlayabiliyorsunuz. Julia’nın hislerini okurken Gabriel’e söylendim, adamı daha çok süründür dedim. Ama ne var ki Gabriel’in aşk acısını okurken de Julia’ya kızdım, yazık adama, git sarıl da aradaki buzlar erisin dedim. Bu bakımdan hem yazarın yazım tarzını hem de yayınevinin çevirisini çok beğendim.


Julia senelerce Gabriel’i beklemiştir, aradan 6 yıl geçtikten sonra Gabriel onun öğretmeni olmuştur ama genç kızı tanımamıştır! Hatırlayana kadar da kıza yapmadığını bırakmadı. Evini beğenmedi, fakirliğinden yakındı, her fırsatta kızı aşağıladı. Sonra kıza kendi kefaretimi ödüyorum diyerek hediyeler vermeye kalktı! Ne zaman ki 6 sene önce elmalıktaki kızın Julia olduğunu anladı o zaman tamamen değişti. Her kadının olmasını istediği bir erkeğe düşündü. Bir de kitapta Paul var. Julia’nın üniversiteden arkadaşı ve Gabriel, bu adam dolayısıyla sürekli kıskançlık krizlerinde. Buraları okumak güzeldi. Gabriel kıskançlık duygusu ile hayatında ilk kez karşılaşıyor, ne yapacağını bilemiyor ve Julia’yı bazen kırıyor bu nedenle. 

 

Kitabı çok beğenmeme ve favorim olmasına karşın ikinci kitabı yakın bir zamanda okumayı düşünmüyorum. Seri kitapları çok severim. Ama aynı karakterlerin ana karakter olarak devam hikayelerini okumayı pek sevmiyorum. 650 sayfalık çok güzel bir aşk kitabı okudum. Julia ve Gabriel’in ilişkileri fazlasıyla inişli çıkışlı olsa da mutlu sonu da okudum. Benim için yetti. Zaten ikinci kitabın tanıtım yazısını beğenmedim. Bu kadar zor kazanılan bir sevgiden sonra ayrılık? Kitabı da okumadığım için bilemiyorum ama o ayrılık sayfalarını okumak istemiyorum. Bu kitapta iki karakterde çok acı çekti, üzüldü tam da mutluluğu yakalamışken aynı şeyleri tekrardan yaşamaları? Yazar illa bunu bir seriye dönüştürecekse Rachael, Scott ya da babaları Richard’ın hikayesini yazabilirdi. Mutlu sonla biten bir kitaba neden bu şekilde devam edilir hiç bilmiyorum. Yazar şu an 3. kitabı yazıyormuş. Büyük ihtimal çiftimiz evlenir, çocukları olur, başta Gabriel karşı çıkar falan filan. 


Neyse ilerde kitabı okuyabilirim ondan daha çok eleştiri yapmayayım. Bu kez alıntılara yer veremiyorum. Okurken alıntı yapacağım yerlerin sayfa numaralarını bir kağıda yazarım. Maalesef ki bu kitap için yazdığım kağıdı kaybettim. Bulduğumda ekleme yaparım.


Herkese keyifli okumalar!!


8 yorum:

  1. Okumuşsuuun :) Ben de severek okumuştum. 2. kitabı da aldım, ayrılık olduğunu bilmiyordum ama yaa :( Böyle arafta kalcak bir yanda üniversite, bir yanda Julia sanıyordum. Üzdün beni :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumlarda okudum üzüldüm :( ondan 2. kitabı şimdilik okumama kararı aldım. Sen beğenicek misin merak ediyorum. Tühh :/

      Sil
    2. Finali bitirmek üzereyim nihayet, ardından Özgürlüğün Elli Tonunu okuyup serilere veda edeceğim :) Sanırım Listemde 2-3. sırada falan, yazarım eğer yıkılmazsam :(

      Sil
    3. :) Serileri bitirmek güzel oluyor. Belki senin yorumundan sonra fikrimi değiştirebilirim canım :)

      Sil
    4. Son kitap alışverişimde fark ettim ki hep serilerin son kitapları almışım, biraz güzel biraz da hüzünlü ayrılmak... Bakalım umarım benim de fikrim değişir okuyunca...

      Sil
    5. İnsan seri kitaplara o kadar çok alışıyor ki bitince mutlulukla hüzün karışımı birşey hissediyorr :)

      Sen oku bakalım yorumunu bekliyorum :)

      Sil
  2. Selam canım :) Seni liebster Book Blog Awards ödüllerine aday gösterdim. Nedir ne değildir sayfamda okuyabilirsin mçok uzun çünkü :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim neymiş bu liebster Book Blog Awards ödülleri ve hemen bloguna uğruyorum :) Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...