4 Ocak 2015 Pazar

Kelle Avcısı Stephanie Plum #17: Beyaz Yakalı Serseriler - Janet Evanovich



Kitap Adı: Beyaz Yakalı Serseriler
Kitabın Orijinal Adı: Smokin’ Seventeen
Yazar Adı: Janet Evanovich
Seri Adı: Kelle Avcısı Stephanie Plum
Seri Sıralaması: 17/21 + 4 novella
Türü: Polisiye
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 4,5/5


Arka Kapak Yazısı: İyi olmak şanslı olmaktan her zaman daha iyidir. Adım, Stephanie Plum. Kuzenim Vinnie'nin kefalet ofisinde çalışıyor, mahkemeden kaçan suçluların peşine düşüyorum. New Jersey, Trenton'da üç katlı tuğla yığınından oluşan bir binada, düşük kiralı ve hiçbir çekiciliği olmayan bir dairede yaşıyorum. Orta boyluyum. Fiziğim idare eder. Ortalama bir zekâm olduğuna adım gibi eminim. Berbat bir işim olduğuna da.

Kısacası hayat zor ama yine de en iyi arkadaşım Lula sayesinde çok da eğlenceli. Bir de buna beni sürekli evlendirmeye çalışan ailemi, peşimdeki azılı düşmanları ve âşıkları ekleyin. İşte karşınızda Stephanie Plum'ın tuhaf hikâyesi!

"Evanovich'in karakterleri ve onları ele alış biçimi çok acayip."
-The New York Times-

"Cüretkâr, yoldan çıkaracak kadar fena ve inanılmaz başarılı. Evanovich'in Stephanie Plum serisi çok ama çok eğlenceli."
-The Washington Post-

"Stephanie Plum özel ve zeki bir karakter olmanın yanı sıra, çok iyi bir mizah anlayışı olan muhteşem bir kadın kahraman."
-Daily Mail-

Yorumum: Bu kitap hakkında söyleyeceğim ilk şey kesinlikle kapağına vurulduğumdur. Renginden tutun, yazı stiline, ana karakterin silahlı fotoğrafından o beyaz bulutlara kadar bayıldım, bayıldım. Uzun zamandır bir kitap kapağını bu kadar çok sevmemiştim. ^_^

Kelle Avcısı Stephanie Plum’un romanları daha önceden birkaç yayınevinde çıkmış. Sonrasında ne oldu bilmiyorum ama yayın haklarını Martı Yayınları aldı ve kitabı bizlerle buluşturdu. Açıkçası daha önceki çıkan kitaplar hiç dikkatimi çekmemişti ama “Beyaz Yakalı Serseriler” hemen gözüme çarptı. Konusu ilginç, kitabın ilerleyişi akıcı, karakterler renkli eee daha ne olsun? Hele bir büyükanne var ki (kızımızın erkek arkadaşının büyükannesi) işte ona tam anlamıyla bittim!

“Kadını görünce Loretta’yla nefesimiz kesildi. Bu Bella’ydı, Trenton’ın en korkunç kadını. Birleşik Devletler’e göç edeli elli yıldan fazla olmuştu, fakat hala Amerikalıdan ziyade Sicilyalıydı. Sahtekar, sinsi ve kesinlikle zırdeliydi. Aynı zamanda, erkek arkadaşımın da büyükannesiydi.”


Stephanie Plum bir kefaret avcısıdır yani mahkemeden kaçan suçluların peşine düşmektedir. Bu suçlu kendini vampir sanan biri de olabilir, yüz kiloluk dev bir adam da. :p İş hayatı zor olan Stephanie’nin özel yaşamı daha da zordur. Onu evlendirmek isteyen bir aile, erkek arkadaşının kendisini kabullenmeyen büyükannesi başlıca sorunlarındandır. Bir de erkek arkadaş meselesi bayağı bir karışıktır :p

Bu konuların dışında kitabımızın ana konusunu cinayetler oluşturmaktadır. Belli zaman aralıkları ile insanlar öldürülmektedir. Katil kimdir? Bunun Stephanie Plum ile ilgisi var mıdır, okuyalım öğrenelim :)
Seri Sıralaması
1.      One for the Money
2.      Two fort he Dough
3.      Three to Deadly
4.      Four to Score
5.      High Five
6.      Hot Six
7.      Seven Up
8.      Hard Eight
8,5. Visions of Sugar Plums
9.      To The Nines
10. Ten Big Ones
11. Eleven on Top
12. Twelve Sharp
12,5. Plum Lovin’
13. Lean Mean Thirteen
13,5. Plum Lucky
14. Fearless Fourteen
14,5. Plum Spooky
15. Finger Lickin’ Fifteen
16. Sizzling Sixteen
17. Beyaz Yakalı Serseriler (Smokin’ Seventeen)
18. Explosive Eighteen
19. Notorious Nineteen
20. Takedown Twenty
21. Top Secret Twenty-One

Martı Yayınları seriye on yedinci kitaptan başlamış. Bu bakımdan kitabı okumak isteyenler için kafalarda soru işareti oluşabilir. Ancak serinin kitapları bağımsızda okunabileceği için ne kurguda ne anlamada herhangi bir eksiklik hissetmedim ben. Serinin orijinal isimlerinde en çok hoşuma giden şey ise rakamlar oldu :p

Kitapta takıldığım ufak bir şey oldu. Çik-lit türünü hiç sevmem ve mecbur kalmadıkça bu tarz kitaplardan uzak dururum. Beyaz Yakalı Serseriler’i okurken zaman zaman çiklit okuyormuş gibi hissettim. Tercih ettiğim bir kitap türü olmadığından da az da olsa kitapta takıldım. Bunun dışında eğer ki seriye devam edilirse ya da hangi kitabı çıkarılırsa çıkarılsın okuyacağım. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

 

3 yorum:

  1. Kitap, kapağıyla ilgi çekiyor gerçekten. Tasarımıyla rengiyle bütünleşmiş çok güzel bir kapak...

    YanıtlaSil
  2. Seri İlk işim para için kitabı ile başlıyor şahane eğlenceli bir kitaptı sonra 3 kitabını çıkardılar birinci kitaptan sonra konu ne çabuk da buraya geldi dedim şimdi bu sırayı görünce anladım bizde niye böyle seri kitapları kafaya göre basılıyor anlayamıyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...