12 Aralık 2014 Cuma

İdhun Günlükleri #1: Direniş - Laura Gallego Garcia



Kitap Adı: İdhun Günlükleri – I, Direniş
Kitabın Orijinal Adı: Memorias de İdhun 1 – La Resistencia
Yazar Adı: Laura Gallego Garcia
Seri Adı: İdhun Günlükleri
Seri Sıralaması: 1/3
Türü: Fantasttik
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 527
Basım Tarihi: 2014
Puanım: 5/5


Arka Kapak Yazısı: Üç ay ve üç güneşin diyarı İdhun'da, karanlık büyücü Ashran hâkimiyeti ele geçirir. Yaşadıkları dünyadan kaçan bir savaşçı ile büyücü, yeryüzünde yaşayan Jack ve Victoria'yı da aralarına alarak direniş'i kurar. Amaçları kanatlı yılanların hâkimiyetini sona erdirmektir ama Ashran'in bu iş için özel olarak görevlendirdiği genç ve acımasız katil Kirtash buna izin vermemeye kararlıdır.

Yorumum: Fantastik türdeki kitaplara bayılıyorum. Özellikle de içinde büyü geçtim mi işte o zaman değmeyin keyfime! 

Kitabımız iyiler ve kötüler olmak üzere ikiye ayrılmıştır. Jack ve Victoria’nın içince bulunduğu küçük Direniş adı verilen topluluk iyileri, Ashran ve Kritash’ın topluluğu ise kötüleri temsil etmektedir.


Genellikle her okuyucu gibi ben de kitaplarda iyinin tarafında olurum. Ama Idhun Günlükleri’nde bir farklılık oldu ve ben Kirtash’ın tarafını tutuyorum. Bilmiyorum ama bu karakterin olduğu sayfaları daha bir keyifle okudum. Hatta hızlı hızlı diğer kısımları okuduğum zamanlar da oldu. Yazarımız ben dili yerine üçüncü şahıs anlatımı seçmiş ki bu anlatımı sevdim. Kötülüğün tarafını da iyiliğin tarafını da ayrı ayrı okumak bir zevkti. 


Karanlık büyücü Ashran, Idhun’u ele geçirmiş ve tüm kapıları kapamıştır. Idhun’dan kaçan büyücüler yeryüzüne kaçmıştır ve kapılar kapandığı için de tekrar kendi dünyalarına geri dönememektedirler.

“Benim için ne hissettiğini anlamak istiyorum, senin için gerçekten…”
“Seni öldürmem gerektiğini biliyorsun, ama bunu hala yapmadım be bu akşam da yapmayacağım. Bunun benim başıma açacağı dertleri tahmin bile edemezsin. Hala umurumda olup olmadığını mı soruyorsun?”

Veliaht Prens Alsan’ın kurduğu Direniş adlı topluluk dünya ve idhun arasında bir yerde saklanmaktadırlar. Yeryüzündeki büyücüleri aramakta onlara ittifak sunmaktadırlar. Ancak karanlık büyücü Ashran’ın sağ kolu olan Kirtash buna engel olmaya kararlıdır. Genç adam da kaçan büyücüleri bulmakta ve onları öldürmektedir.

Seri Sıralaması
1.      Idhun Günlükleri – Direniş (La Resistencia)
2.      Triada
3.      Panteon

Zaman zaman Alsan’ın tarafı ile Kirtash karşı karşıya gelmektedir. Galip kim olacaktır?
Sevdiğim bir seri oldu benim için. İkinci kitabı merakla bekliyorum.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!


4 yorum:

  1. Ablammm seni bir sürü mim'e mimledim ;) Hadi kolay gelsin :*

    http://fightiingg.blogspot.com.tr/2014/08/mimler-neden-k-pop-dinliyoruz.html

    http://fightiingg.blogspot.com.tr/2014/08/mimlerbenim-ciftlerim.html

    http://fightiingg.blogspot.com.tr/2014/12/mim-kitaplgmdaki-en-iyi-10-kitap-kapag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy canım birini yayınladım bile *_* :*

      Sil
  2. bende fantastik delisiyim. bu seri dikkatimi çekmişti ama okuyup okumama konusunda tereddütteyim hala, eh sen güzel demişsen tamamdır benim için. merak ettiğim tek şey kitapta aşk yok sanki, ya da var da arka planda mı kalmış?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)Yok denecek kadar azdı diye hatırlıyorum :) Ama fantastik kısmı harikaydı *_*

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...